Закупівлі пального для Збройних Сил України: Міністерство оборони розширило кількість лотів на аукціонах.
Закупівельна агенція Міністерства оборони "Державний оператор тилу" розширила кількість лотів для покращення регіональної моделі закупівлі пального, що забезпечує Збройні сили України.
Згідно з інформацією, наданою Міноборони, це підтверджує Укрінформ.
ДОТ активно вдосконалює процеси закупівлі пального, створюючи нові можливості для бізнесу та стимулюючи конкуренцію на аукціонах.
Наступним етапом вдосконалення регіональної моделі стало розширення її структури шляхом збільшення кількості лотів. Це рішення має на меті залучити більше учасників та підвищити ефективність закупівлі пального для збройних сил.
За інформацією Гліба Канєвського, директора департаменту політики закупівель Міністерства оборони, "уряд виділяє великі фінансові ресурси для постачання паливно-мастильних матеріалів для Збройних Сил України. Зокрема, у 2024 році Державне оборонне підприємство придбало ПММ на суму 28,2 мільярда гривень. Розвиток регіональної моделі сприяє стабільному забезпеченню військ пальним".
Як зазначили в Міністерстві оборони, минулого року ДОТ запровадив нову модель закупівлі пального, орієнтуючись на регіональні особливості. Це рішення було прийняте з метою залучення більшої кількості учасників ринку, враховуючи специфіку логістичних ланцюгів в різних регіонах.
Ця схема передбачала розподіл постачання на чотири зони: Схід, Південь, Центр та Захід.
Східна частина України охоплює Запорізьку, Дніпропетровську та Харківську області, тоді як Південний регіон складається з Вінницької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської областей.
Центральний регіон України охоплює такі області: Житомирську, Київську, Полтавську, Сумську, Черкаську та Чернігівську.
Західний регіон включає Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Тернопільську, Хмельницьку і Чернівецьку області.
Кількість учасників, що виходили на торги та рівень економії на аукціонах (редукціонах), підтвердили ефективність такої моделі закупівель.
Тому, для зміцнення конкурентоспроможності та вдосконалення логістичних процесів, потенційні постачальники ДОТ розвивають регіональну модель, як зазначили в Міністерстві оборони.
Раніше в регіоні функціонувало від чотирьох до шести пунктів постачання. Тепер же планується подвоїти кількість лотів: замість чотирьох великих регіональних лотів з'явиться вісім менших, кожен з яких матиме від одного до двох точок постачання.
Як зазначила Марина Єремєєва, директор програми пально-мастильних матеріалів ДОТ, український ринок пального стикається з серйозними ризиками безпеки у зв'язку з постійною загрозою з боку Росії. У результаті постачальники уникають накопичення значних запасів на території країни.
"Розвиток регіональної моделі сприяє зменшенню ризиків безпеки для підприємств, що дозволяє зменшити обсяги пального, необхідні для участі в тендерах. Це створює нові можливості для учасників ринку та підвищує конкуренцію, що, в свою чергу, позитивно позначається на цінах на продукцію для оборонних потреб", - підкреслила вона.
Внаслідок організації торгів на придбання арктичного дизельного пального, в тих лотах, де змагався лише один учасник, зафіксовано середню економію на рівні 2,7% від очікуваної вартості. У той же час, у лотах з участю більше ніж двох учасників, середня економія досягла 7,5%.