Які ресурси та підтримку можуть отримати фермери, аграрії та переселенці від підприємств у 2025 році?

Протягом четвертого року конфлікту український бізнес проявив remarkable здатність до адаптації, продовжуючи підтримувати фронт, медичні заклади та ветеранів. Він не лише не зупиняється на досягнутому, але й активно планує своє майбутнє. Фокус провів детальний аналіз того, як корпоративна соціальна відповідальність перетворюється на ключовий інструмент для відновлення країни.

У складних умовах війни та економічної нестабільності бути прибутковим бізнесом вже не є винятковим досягненням. Справжня сила виявляється в умінні зберігати людяність, відкритість і стійкість. Українські компанії активно беруть на себе соціальні зобов'язання та реалізують безліч важливих ініціатив: від гуманітарної допомоги до підтримки сталого розвитку місцевих громад, допомоги армії та освіти. Фокус проаналізував ці проєкти, оцінив їх досягнення і готовий поділитися отриманими результатами.

У важкі часи війни підтримка місцевих та прифронтових громад стає вкрай важливою. Часто компанії реалізують проєкти самостійно, зосереджуючи зусилля на тих територіях, де вони працюють. Наприклад, Група компаній Агропросперіс активно впроваджує соціальні та благодійні ініціативи в регіонах, де має свої виробничі потужності, зокрема у Вінницькій, Хмельницькій, Сумській та Чернігівській областях, а також на заході України. Як повідомляють представники компанії, основні напрямки їхніх соціальних проєктів охоплюють освіту, медицину, культуру, спорт та покращення інфраструктури. Пряму допомогу та інші гуманітарні ініціативи для постраждалих від війни компанія надає через Благодійний фонд "Агропросперіс", який був створений на початку масштабного вторгнення.

В прикордонних районах Сумщини, зокрема у громадах, що знаходяться в зоні конфлікту, компанія реалізує спеціалізовані програми підтримки працівників. Це включає фінансові доплати, реабілітаційні заходи та допомогу для їхніх сімей. Одним із яскравих прикладів є надання необхідного медичного обладнання для трьох амбулаторій сімейної медицини. Цей проєкт став можливим завдяки співпраці з міжнародними бізнес-партнерами, які готові підтримати Україну. Таким чином, діяльність компанії "Агропросперіс" демонструє відповідальний підхід до бізнесу, активно залучаючи себе в життя місцевих громад, підтримуючи їх у важкі часи та сприяючи формуванню стійкого майбутнього.

Варто відзначити, що індивідуальні запити громад та відповідь "Агропросперісу" на них заслуговують особливої уваги. Наприклад, у червні жителі села Ковалівка звернулися до компанії з проханням про допомогу в ремонті дороги. Керівник не залишився байдужим до їхніх потреб: він надав транспортні засоби та закупив асфальт на суму 52 000 грн.

В селі Роздолівка працівники "Агропросперісу" оновили зупинку громадського транспорту. І таких міні-програм для кожної громади лише за три місяці нараховується десятки.

Фонд Food for Ukraine став одним із наймасштабніших гуманітарних проєктів у продуктовому ритейлі. Його заснував бенефіціар мережі NOVUS Раймондас Туменас. NOVUS -- компанія зі 100% литовським капіталом, яка системно підтримує українців, що постраждали від війни.

Навіть у найважчі часи компанія підтверджує, що стратегічне мислення, увага до людей і відповідальність перед суспільством можуть суттєво змінювати країну щодня та систематично. У цьому контексті фонд Food for Ukraine став одним з найбільших гуманітарних ініціатив у сфері продуктового ритейлу. Від початку повномасштабної агресії фонд організував доставку 129 вантажівок з допомогою для тисяч людей. Серед них – родини з дітьми, які втратили свої домівки, літні люди та українці з інвалідністю. Загальна вартість наданої продуктової допомоги перевищує 140 мільйонів гривень.

Крім того, після інтенсивних обстрілів та в умовах надзвичайних ситуацій, NOVUS надає гуманітарні набори для регіонів, які зазнали шкоди. Ця ініціатива організована у співпраці з перевіреними фондами, забезпечується швидка доставка, а також враховуються актуальні потреби місцевих громад.

Окрім осіб, які залишаються жити в постраждалих регіонах, важливу увагу та підтримку потребують громади, що приймають внутрішньо переміщених осіб (ВПО) — українців, які були змушені покинути свої домівки. Це ще одна ключова задача, що стоїть перед українським бізнесом. Компанія Kernel, що є провідним гравцем агробізнесу в Україні, активно підтримує громади, в яких живуть переселенці. Зокрема, вона займається будівництвом гуртожитків для ВПО та відновленням інфраструктури: ремонтує медичні заклади, навчальні заклади, вуличне освітлення, зупинки громадського транспорту, а також покращує благоустрій територій. Завдяки проєкту Open Agribusiness, який забезпечує аграріям доступ до кредитів, технологій, ресурсів і маркетингових послуг, компанія також сприяє трудовій зайнятості місцевого населення у фермерських господарствах.

Українські підприємства активно реалізують екологічні програми, які охоплюють модернізацію промислових процесів, розвиток освітніх проектів для громад, підтримку екологічно чистих енергетичних рішень та інвестиції в циркулярну економіку. Ці дії сприяють зміцненню екологічної стійкості регіонів, підвищують рівень корпоративної відповідальності та сприяють енергетичній незалежності держави.

"Ми впевнені, що духовне, фізичне і психічне благополуччя людей, а також любов до рідної землі є основою стійкості в будь-якій ситуації. Тому всі наші поточні та нові ініціативи зосереджені на зміцненні духу, моральних цінностей і патріотизму," – зазначають представники компанії "Агропросперіс". У зв'язку з цим, в організації працюють професійно та відповідально. Вони продовжують реалізацію традиційних заходів навіть під час війни, таких як обстеження посівів агрономічним відділом, огляд полів перед жнивами та благоустрій територій громад.

Варто відзначити, що і провідний представник металургійної сфери, компанія "Метінвест", активно займається реалізацією великих екологічних та соціальних ініціатив. Протягом 2025 року підприємство планує вкласти понад 5,7 млрд грн, зокрема на будівництво установки для згущення хвостової пульпи (підготовка до флотації) на Північному ГЗК, на що виділено 1,5 млрд грн.

Лідери ринку усвідомлюють, що прозорість у бізнесі є запорукою стабільної економіки країни. Саме тому вони демонструють приклади фінансової відповідальності. У 2024 році компанія NOVUS сплатила більше 2,58 млрд грн податків та зайняла 6-у позицію серед ритейлерів за Індексом OpenDataBot 2025. У державі, де кожна гривня має значення для оборони та розвитку основної інфраструктури, чесне виконання податкових зобов’язань є свідченням відповідальності бізнесу, який усвідомлює свою роль у підтримці держави. Така позиція також близька сучасній молоді та молодим спеціалістам, які прагнуть здобути професії у виробничій сфері. Тому NOVUS систематично інвестує в освіту, як зовнішню, так і внутрішню: зокрема, у період з 2022 по 2025 роки сума інвестицій в освітні ініціативи перевищила 21 млн грн. Зокрема, для Bucha School було витрачено понад 6 млн грн на будівництво сучасного освітнього комплексу після деокупації, де діти зможуть навчатися в безпечному і технологічному середовищі.

"Нашим головним пріоритетом є розвиток людей, чесність та підтримка. Бізнес для нас - це не лише комерція, а шанс створювати довгострокові цінності для нашої команди та суспільства," - поділився своїми думками CEO NOVUS Марк Петкевич.

Важливість питання освіти розуміють і в "Агропросперісі". Група компаній вже багато років співпрацює із професійними коледжами.

"Серед наших наймолодших механізаторів є чимало випускників таких закладів. Ми активно відгукуємося на пропозиції щодо спільних проєктів від енергійних ліцеїв і коледжів. Наприклад, цього року спільно організували велопарковку для Чернятинського фахового коледжу Вінницького національного аграрного університету. Майбутні агрономи тепер можуть швидко й зручно пересуватися між експериментальними ділянками, що підвищує ефективність навчання та посилює зв'язок освіти з реальним бізнесом", -- розповіли Фокусу в компанії.

Яскравим прикладом високотехнічної допомоги освітнім інституціям під час війни є проєкти IT-компанії EPAM Ukraine. Зокрема, EPAM допоміг понад 20 університетам зберегти критичну IT-інфраструктуру, перенісши сервери до AWS-облак (у Харкові, Києві, Дніпрі й інших містах), щоб дистанційне навчання могло продовжуватися навіть під час бойових дій.

Безсумнівно, підтримка Збройних сил України займає важливе місце в діяльності багатьох компаній та організацій. Один із прикладів ініціативи, що дозволяє бізнесу активно допомагати фронту, – це проєкт "1 гривня для 3 ОШБр", реалізований мережею NOVUS. Щодня компанія перетворює свої продажі на підтримку армії: з кожної одиниці товару під власною маркою NOVUS та з продажу кави з автоматів, 1 гривня направляється на потреби 3-ї окремої штурмової бригади. Вже зібрано понад 25 мільйонів гривень, які використані на закупівлю дронів, тепловізорів, радіолокаційних систем та транспортних засобів. Крім того, компанія активно підтримує благодійні спортивні заходи, запрошуючи команди до участі, що сприяє популяризації здорового способу життя, згуртованості та реальної допомоги нашим захисникам.

Сьогодні соціальна відповідальність тісно пов'язана з забезпеченням оборонних можливостей. Це усвідомлюють і в компанії "Агропросперіс", яка щорічно виділяє приблизно 2 мільйони доларів на соціальні ініціативи, включаючи підтримку армії.

Компанія забезпечує фінансування лікування та реабілітації поранених співробітників, надає підтримку їхнім сім'ям у випадку втрати, а також активно підтримує понад 200 мобілізованих працівників. Крім того, вона активно розвиває волонтерські ініціативи, включаючи виготовлення маскувальних сіток, тушонок, антидронових засобів і кулінарний проєкт "Борщ для ЗСУ".

"Окрім того, постійно підтримуємо понад 200 мобілізованих колег, вітаємо їх на День захисників і захисниць України, забезпечуємо потрібним спорядженням і підтримуємо волонтерські ініціативи наших працівників, серед яких -- виробництво тушонок, маскувальних і антидронових сіток, окопних свічок, "Борщ для ЗСУ" тощо", -- розповіли Фокусу в компанії.

Враховуючи численні приклади соціально відповідальної діяльності в Україні, можна з упевненістю стверджувати, що вона не є лише епізодичними ініціативами. Бізнес активно залучений у підтримку громад, освітніх проєктів, медичної сфери, охорони навколишнього середовища та Збройних Сил України. У часи серйозних викликів і значних втрат така діяльність виступає не тільки як елемент іміджевої стратегії, але й як реальна допомога, що створює міцну основу для майбутнього нашої країни.

Інші публікації

У тренді

dpnews.com.ua

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на dpnews.com.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на dpnews.com.ua

© Деснянська правда. All Rights Reserved.