Іспит на отримання водійських прав можна проходити необмежену кількість разів, проте з інтервалом у 10 днів - Головний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ України. 24.10.2024

Фото: itc.ua

Введена опція проходження теоретичних іспитів в умовах самостійного підготовки.

Чи дійсно цифрові технології здатні розв'язати всі існуючі труднощі?

Це ті переваги, які ми вже спостерігаємо на даний момент. З початку 2023 року було введено чимало інформаційних термінів, які активно використовуються нашими громадянами. У Головному сервісному центрі представлений широкий спектр послуг: реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, їх відбраковка, бронювання та видача номерних знаків і багато іншого. Проте, без сумніву, однією з найзатребуваніших послуг залишається отримання водійського посвідчення.

Якщо я хочу отримати водійське посвідчення, з чого треба починати та який алгоритм дій?

В Україні дозволено отримувати посвідчення водія із 16 років. Це категорія А та А1 -- мопеди, моторолери, скутери, мотоцикли. Щодо категорії В, посвідчення можна отримувати з 18 років. У 2023 році запроваджена можливість складання теоретичних іспитів на самопідготовці. Якщо ви впевнені у своїх силах, опанували теоретичні навички і знаєте досконало правила дорожнього руху, безпеки дорожнього руху, мінімально знаєте будову транспортного засобу, домедичну підготовку, ви можете звернутися до територіального сервісного центру, отримати талон на складання теоретичного іспиту, далі записатися і складати іспит. Якщо відчуваєте, що підготовка недостатня або ви самостійно не можете опанувати теорію, то є можливість звернутися до акредитованої автошколи, їх майже 1500 в Україні, і пройти теоретичний курс навчання.

"Близнючка намагалася скласти іспит замість сестри, але система не пропустила"

Які новації протягом року відбувалися задля усунення корупційних ризиків?

Поглиблена цифровізація структури Головного сервісного центру суттєво знижує можливість виникнення корупційних ризиків. Наприклад, розглянемо процес складання теоретичних і практичних іспитів. У територіальних сервісних центрах були створені спеціалізовані екзаменаційні хаби. У цих приміщеннях встановлено чотири камери спостереження, одна з яких фіксує звук. Кожне робоче місце оснащене програмним забезпеченням, яке виключає можливість віддаленого доступу. Крім того, на кожному робочому місці є камера відеоспостереження FASE-ID, що здійснює розпізнавання обличчя. Цікаво, що була ситуація, коли сестра-близнючка намагалася пройти іспит, але система її не впустила. Щодо практичних іспитів, усі транспортні засоби оснащені чотирма камерами спостереження, а адміністратор, що проводить іспит, має спеціальний планшет, який автоматично визначає маршрут і контролює час проходження. Таким чином, будь-який вплив на процес складання іспитів фактично неможливий. Додатково, у нас функціонує відділ моніторингу, який постійно аналізує діяльність адміністраторів.

Кандидат у водії може оскаржити результат свого іспиту

Це, зрештою, взаємодія між людьми. Яка частина суб'єктивності все ще має значення і де вона проявляється? І справа тут не лише в корупції.

Щодо теоретичних іспитів, ми фактично виключили такі випадки. У практичних іспитах, звісно, всі ми люди і можемо помилятися. Але система нам допомагає в тому, щоб ми могли розібрати кожен факт. Коли говорити про суб'єктивну оцінку, то кожен кандидат, який хоче отримати посвідчення водія, має право оскаржити свій результат, якщо він вважає, що були порушення з боку адміністратора або той неправильно оцінив складений іспит. Є відповідна процедура -- протягом 10 днів треба звернутися до регіонального сервісного центру, подати заяву, буде створена відповідна комісія, яка колегіально ухвалить рішення. Від 2023 року у нас запроваджена адміністративна відповідальність у сфері підготовки водіїв до керування транспортними засобами. Якщо виявляються порушення з боку представників Головного сервісного центру або інших органів, то передбачається відповідальність від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів.

Можна складати як теорію, так і практику безліч разів, але з періодичністю 10 днів

Скільки разів дозволено перескладати іспит?

Хочу порадувати наших кандидатів на водійські права. Раніше, якщо ви тричі не проходили іспит, вам доводилося йти на повторне навчання в акредитовану автошколу. Наразі ця процедура стала набагато простішою: тепер ви можете здавати як теоретичний, так і практичний іспити без обмежень, але з інтервалом у 10 днів. Проте є важлива умова: якщо ви успішно пройшли теоретичний іспит, його результати дійсні протягом року. Якщо протягом цього року ви не склали практичний іспит, результати теорії анулюються. Що стосується практичних іспитів, то свідоцтво, яке ви отримаєте, є дійсним протягом 2 років.

Які способи підготовки до теоретичного іспиту можна здійснити самостійно?

Для цього є безліч інструментів. Наприклад, ви можете зайти на сайт Головного сервісного центру, там є всі матеріали, типові навчальні програми, ви можете потренуватися складати іспит на відповідному тренажері. Одна порада -- не треба зубрити, а підходити з розумінням. Ви маєте чітко розуміти правила дорожнього руху, зокрема що означає кожен знак ПДР, розумітися на безпеці дорожнього руху, мати елементарні знання щодо будови автомобіля та домедичної підготовки.

Дмитро Сірак. Зображення: kyiv.hsc.gov.ua

На своєму автомобілі складати іспит не можна

Автошколи надають можливість використовувати свої автомобілі для проходження практичних іспитів. Яка ж позиція сервісних центрів з цього питання? Чи дозволено здавати іспит на власному транспортному засобі?

Ви маєте можливість скористатися автомобілем, який належить територіальному сервісному центру або сертифікованій автошколі. Використання власного автомобіля не є дозволеним, оскільки він повинен бути оснащений камерами спостереження та системами контролю. Звичайно, кандидати іноді висловлюють незадоволення, стверджуючи, що вони звикли до певної марки автомобіля, де інші налаштування та зручності, з якими їм легше працювати. Проте моя рекомендація полягає в тому, щоб практикуватися на різних моделях транспортних засобів. Це допоможе вам стати впевненим учасником дорожнього руху, адже важливо вміти керувати будь-яким автомобілем відповідної категорії для досягнення професіоналізму.

Якщо ми опинилися у сервісному центрі, і біля входу бачимо людину з віялом талонів та декількома папками з різними документами, які наші дії?

Якщо ви стали свідком корупційних проявів, рекомендую одразу телефонувати на гарячу лінію МВС або Головного сервісного центру, звертатися до правоохоронних органів. У кожному сервісному центрі є відповідні стенди та інфобокси, де ви можете отримати інформацію та номери телефонів. Хочу застерегти усіх кандидатів у водії не використовувати сумнівні месенджери або сайти, де вам пропонують отримати посвідчення водія без складання теорії та практики, без проходження навчального курсу. Стовідсоткова гарантія, що це будуть підроблені документи. Ви маєте розуміти, що відповідальність нестиме не тільки та особа, що їх підробила, а і ви також.

Один екзаменатор здатен оцінити до 10-15 практичних тестів протягом доби.

Кандидати на отримання водійських прав зауважують, що іноді їм важко знайти вільне віконце в сервісному центрі для реєстрації. Через це "прискорювач" спеціалізується на роздачі талонів. Чи можуть бути якісь корисні поради в цій ситуації?

Давайте розглянемо актуальну проблему з талонами на практичний іспит. Дійсно, існує чимало скарг на відсутність можливості отримати талон на складання практичного іспиту. Якщо ви уважно слідкували за роботою Головного сервісного центру, то пам’ятаєте, що ще рік тому отримати талон на більшість послуг було практично неможливо. Наразі, проте, у будь-якому територіальному сервісному центрі ви можете без труднощів отримати талон на потрібну послугу, включаючи теоретичний іспит. Щодо практичного іспиту, то нині існує дійсно обмежена кількість талонів через високий попит. Також варто зазначити, що частина наших співробітників була мобілізована до Збройних Сил України, що безумовно вплинуло на кількість фахівців, здатних проводити практичні іспити. Процес підготовки екзаменаторів також є досить тривалим і регламентованим. Додатково, через війну відбулася міграція населення. У східних регіонах, що розташовані близько до лінії фронту, отримати талон на іспит не є складним, тоді як у центральних та західних областях ситуація виглядає інакше. Ми постійно контролюємо, як генеруються талони, щоб уникнути можливих маніпуляцій з боку працівників. Зауважте, що один екзаменатор може провести максимум 10-15 іспитів на день. Які кроки вживає Головний сервісний центр? Вже з 9 жовтня на базі Національної академії внутрішніх справ стартувало навчання нових екзаменаторів, перша група з десяти осіб отримає сертифікати 25 жовтня і почне працювати. Це стосується Київської, Чернігівської, Миколаївської, Харківської та Полтавської областей. Окрім цього, з 29 жовтня ми відкриваємо нові можливості для складання практичних іспитів у трьох сервісних центрах: Броварах, Лозовій та Первомайську. Сподіваюсь, що до кінця цього року та в наступному ситуація суттєво покращиться.

Наступного року планується модернізація правил дорожнього руху.

Як часто оновлюються правила? Коли і як їх водій має перескладати?

Особі, яка вперше отримує водійське посвідчення, його видають на строк 2 роки. По закінченні цього терміну вона може звернутися до сервісного центру для обміну на постійне посвідчення, яке діє протягом 30 років. Однак є важливий аспект: якщо протягом перших двох років ви порушили більше двох правил дорожнього руху, пов'язаних із безпекою, вам доведеться повторно складати як теоретичні, так і практичні іспити. Хоча правила можуть змінюватися, ці зміни зазвичай не є суттєвими. Наступного року заплановано оновлення правил дорожнього руху.

Інші публікації

У тренді

dpnews.com.ua

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на dpnews.com.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на dpnews.com.ua

© Деснянська правда. All Rights Reserved.