Космос стає ближчим: 19-20 жовтня в Чернігові відбудеться NASA Space Apps Challenge – подія світового рівня

2019-10-18 07:33

Минулого тижня у приміщенні Чернігівського національного технологічного університету відбулася пресконференція, що передує унікальному для нашого міста заходу. А саме – NASA Space Apps Challenge.

Під час спілкування з журналістами та гостями організатори хакатону Ігор Лисенко та Сергій Іванець розповідали про завдання цьогорічного заходу, як до нього долучитися чернігівцям і як відбуватиметься Space Apps Challenge та що отримають його учасники. На пресконференції був присутній і один із членів журі – Ярослав Шмаров, який сам був учасником кількох подібних заходів у різних країнах світу. «Деснянська правда» виступає інформаційним партнером заходу й також запрошує чернігівців і жителів області долучитися до нього. Також на наших сторінках ви зможете прочитати про підсумки проведення NASA Space Apps Challenge Chernihiv. А тепер про все порядку й детальніше.

Що таке Space Apps Challenge?

NASA Space Apps Challenge – це всесвітнє змагання (хакатон) програмістів, учених, дизайнерів, розробників і винахідників, під час якого вирішуються глобальні проблеми, що стоять перед людством на Землі та в космосі. Всі завдання цих змагань є реальними та вирішуються на основі справжніх даних, які збирають супутники NASA.

NASA Space Apps Challenge – це найбільший у світі хакатон, який одночасно відбувається на всій планеті протягом 48 годин (з урахуванням часових поясів). За даними організаторів, цього року для проведення хакатону вже зареєстровано більш ніж 200 локацій у понад 75 країнах світу.

«Це будуть найвеличезніші змагання за всю історію Space Apps Challenge. Тому мені як організаторові дуже приємно, що на всесвітній мапі NASA цього року маленькою зірочкою засяяв наш старовинний Чернігів», – ділиться думкою Ігор Лисенко.

Довідка з Вікіпедії

Хакато́н (англ. hackathon, від hack (хакер) та marathon – марафон ) – захід, під час якого різні спеціалісти в галузі розробки програмного забезпечення інтенсивно і згуртовано разом працюють над розв’язанням якоїсь проблеми або створенням нового додатку чи сервісу. Зазвичай хакатони тривають від одного дня до тижня. Деякі з них призначені для освітніх або соціальних цілей.

Хто може взяти участь?

Участь у змаганнях може взяти абсолютно будь-яка людина без обмежень віку. Однак для дітей, молодших 13 років, організатори рекомендують забезпечити присутність батьків.

Щоби взяти участь у змаганнях, треба, по-перше, зареєструватися на сайті, а по-друге – підтвердити участь на локації Chernihiv. Усі необхідні посилання є на сторінці Space Apps Challenge Chernihiv у Фейсбуці.

Важливо розуміти, що зареєструватися для участі можна тільки на офіційному сайті змагань. На жаль, можливості чернігівської локації обмежені кількістю 35 учасників. Та організатори обговорюють варіанти розширення. 

Ярослав Шмаров – виходець із Чернігова, тут навчався у школі й закінчував одну з магістратур (загалом, здобував освіту бакалавра в Києві та Франції одночасно, а магістра – в Чернігові та Варшаві). Поліглот, як сам про себе жартує, «знаю вісім людських мов і 2 програмні». Він поділився з журналістами своїми думками про участь у подібних заходах. «Дуже цікаво те, що є у тебе якась ідея і ти думаєш: «Колись я це створю». А за два дні знаходиш команду, разом працюєте над цією ідеєю й потім журі вам допомагає зрозуміти, чи взагалі варто далі думати у цьому напрямі. Тобто кілька разів я гадав, що почну якийсь стартап, ішов на якийсь хакатон. І розумів, що це може далі йти, або не може. І, відповідно, або йшов до наступної ідеї, або далі працював над цією. Так у мене вийшло два дуже успішні стартапи за два останні роки. З одним ми перемогли на глобальному конкурсі нових технологій для юристів у Нью-Йорку, й нині дуже багато фірм по всьому світу з нами (компанією, в якій Ярослав є співзасновником. – Прим.) зв’язуються та записуються під користування нашою технологією. А другий проєкт для онлайн-запису – для сфер краси і приватної медицини.

Двічі я брав участь у хакатонах, пов’язаних з NASA й супутниковими даними. В одному з них – першому, що відбувся 2017 року у Варшаві – ми перемогли з проєктом, який за допомогою супутникових даних допомагав обрати оптимальні місця для розміщення сонячних панелей або озеленення поверхонь будівель. Ми ще деякий час над цим працювали. А одним із призів була поїздка в Тулузу – місце, де розробляються літаки й космічні апарати в Європі. Це був чудовий досвід. 

Усім учасникам заходу хочу сказати: головне – створювати щось, творити, думати, про те, як ти можеш зробити будь-що у світі кращим».

Як підготуватися і що мати з собою?

По-перше, на офіційній сторінці spaceappschallenge.org у розділі Challenges треба ознайомитися зі змістом завдань, які цьогоріч пропонують організатори. Якщо ви обрали для себе одне чи декілька завдань, то потрібно починати думати над їх реалізацією. Вам також необхідно продумати, як і які дані NASA ви використовуватимете.

Ви можете шукати однодумців, обговорювати з ними завдання, вивчати дані, API. Але працювати безпосередньо над проєктом до змагань забороняється.

На змагання ви повинні взяти ноутбук, можливо, блокнот, олівці, ручки.

Як формуються команди та як проходить хакатон?

Під час змагань учасники об’єднуються в команди. Рекомендована кількість учасників – 2-4 особи. Однак команда може складатися і з одного учасника. Команда може бути створена як до початку змагань, так і під час. Крайній термін її створення – вечір 19 жовтня.  Змагання починаються цього ж дня, тільки вранці – о 9-й годині в аудиторії 95 четвертого корпусу Чернігівського національного технологічного університету за адресою: вул. Шевченка, 95.

Спочатку учасники реєструються, знайомляться між собою та з журі, формують команди. Після – починається робота над завданнями, яка переривається на обід і кава-брейки.

Закінчується перший день у локації змагань о 22-й годині.

Другий день змагань починається о 9-й годині 20 жовтня. Учасники продовжують працювати. О 12-й годині починається розміщення проєктів на сайті. О 13-й – підготовка до презентацій проєктів.

Зауважимо, що презентація – це дуже важлива частина проєкту й учасники не повинні нею нехтувати. На неї кожній команді відводиться 3-5 хвилин. Журі оцінює, наскільки команда вирішила завдання, оригінальність ідеї, глобальність, інноваційність і креативність рішення.

Що чекає на учасників та переможців?

Усі учасники хакатону отримають грамоти. Переможці одержують подарунки та призи.
Місцеві лідери можуть визначити двох фіналістів для участі у глобальних перегонах. Команди-фіналісти мають за термін 5-7 днів створити 30-секундне відео, яке описує їхній проєкт. Далі проєкти локальних переможців розглядає глобальне журі, яким керує NASA. Фіналісти світових нагород будуть оголошені через чотири-шість тижнів після події, а NASA оголосить переможців у січні 2020 року. Також NASA визначить нагороди, які отримають глобальні переможці. Зазвичай це може бути екскурсія до NASA або подорож на запуск космічного корабля.

«Я як місцевий лідер хочу подякувати нашому головному партнерові – Чернігівському національному технологічному університету – за величезну допомогу в організації хакатону. Ректорові Сергію Шкарлету, директорові навчально-наукового інституту електронних та інформаційних технологій та моєму партнерові по організації хакатону Сергію Іванцю, нашому партнерові – Чернігівському IT-кластеру, нашим спонсорам – IT-компаніям Inelligent Computer Vision та AgileVision.io, Центру іноземних мов «Лондон», автоцентру «МЕТЕК», медіапартнеру – виданню «Деснянська правда», – зазначив Ігор Лисенко. І додав: «У 2019 році ми проводимо Space Apps Challenge уперше. Я бачу найважливішою метою цьогорічних змагань – знайти та об’єднати небайдужих людей, які хворіють космосом і не бояться братися за вирішення складних викликів».

Підготував за матеріалами пресконференції Дмитро ПАВЛЕНКО
Фото автора

Інші новини:


Великий мрійник

Вручаючи Золоту медаль Національної академії мистецтв під час відкриття персональної виставки цього відомого чернігівського художника, президент академії А. Чебикін сказав: «Володимир Ємець – це знакова постать в образотворчому мистецтві України.

2019-11-12 12:16