Чернігівський «Спілберг» Антон Сорока змінив професію програміста на відеомейкера
Багато хто погодиться з тим, що для молодих людей зараз настав час великих можливостей, коли вони шукають себе, своє призначення шляхом спроб і помилок у тій чи іншій сфері. А потім знаходять улюблену справу і тому, куди кличе душа та рветься серце, присвячують життя. Чернігівець Антон Сорока протягом шести років шукав себе у різних напрямках, доки не зацікавився відеомейкерством, спробував і зрозумів – ось «воно»!
Про те, як розвиватиметься далі обрана справа, невідомо навіть йому самому, але ми вирішили познайомити наших читачів із ним та його відеороботами, тим більше, що багато чернігівців хвалять його талант і навіть називають чернігівським «Спілбергом».
Отже, зараз Антону 31 рік, він одружений, разом із дружиною виховують 6-річного сина Крістіана. За освітою він програміст, але, як зізнається сам Антон, із цим видом діяльності у нього не склалося.
З 2012 по 2013 рік працював меблярем. Потім разом із товаришем відкрив Інтернет-магазин із продажу побутової техніки, електроніки тощо. Пропрацювавши 2 роки, закрили, оскільки бізнес особливо не просувався та вимагав великих вкладень для розвитку. А цих вкладень не було.
Тоді Антон вирішив спробувати себе як фрілансер у SEO-просуванні сайтів та копірайтингу. Ця робота теж не приносила ні належного задоволення, ні стабільного високого доходу. Паралельно з нею, яку він вважав нудною офісною рутиною, на початку серпня 2018 року почав пробувати новий вид діяльності – відеозйомку. Вона й захопила хлопця настільки, що тепер займається цим близько 3,5 року й не бажає зупинятися.
– Антоне, яким було ваше перше відео?
– У мене спочатку був орієнтир на зйомку контенту для бізнесу та соцмереж. Тому перший проморолик я зняв на iPhone 7 для друга, який займався миттям машин на виїзді - ttps://youtu.be/Um6MvJ5YTac
– Як оцінюєте свій рівень професіоналізму на тлі інших чернігівських чи українських відеомейкерів, є колеги, на яких рівняєтесь?
– Свій рівень оцінюю так: уже не новачок, але до профі ще далеко. В Чернігові не зустрічав тих, хто робить просто «Вау!», тому орієнтуюсь на західних фахівців.
– А ви бачили кліп на пісню «Поклич мене» у виконанні Jam Bubble band, знятий чернігівським відеооператором Сергієм Ломосом? Якщо так, яке у вас враження від роботи?
– Так, кліп бачив. Робота супер: кльова музика, гарні актори, та й знято все це дуже стильно і зі смаком. Якщо, до речі, когось із чернігівських відеомейкерів і виділив би, то Сергія Ломосу! Дуже талановитий!
– Працюєте сам на себе чи на студію?
– Працюю, в основному, сам, безпосередньо з клієнтом, але також і співпрацюю з різними івент-агентствами та SMM-щиками – фахівцями, які звертаються для реалізації того чи іншого завдання та виступають як посередники.
– У ваших відео для музикантів, організацій тощо задіяні помічники, які організовують підготовку локації, вирішують транспортні питання, кейтеринг, макіяж, одяг тощо. Ця команда помічників постійна чи під кожну подію ви шукаєте людей?
– Як правило, коли проєкт великий, то саме клієнт пропонує людину, яка займається всіма можливими організаційними моментами, а моє завдання – суто творче.
І це, треба сказати, дуже полегшує роботу. Постійної команди нема. Хоча це у планах. Уже є однодумці й, у принципі, ми вже відпрацювали нашою командою кілька проєктів, і результат нам сподобався. Тож у планах на 2022-й – це вже чітка організація своєї міні-продакшен-студії.
– Скільки орієнтовно коштує 3-хвилинний проморолик для організації та від чого залежить вартість?
– Зараз більш актуальні короткі, хвилинні ролики та навіть меншою тривалістю. Як, наприклад, TikTok, особливістю платформи якого є невеликі кліпи тривалістю не більше 60 секунд. Є й інші схожі соцмережі: Likee, Quik, Pinterest та інші.
Вартість проморолика залежить від наступних факторів: складності ідеї; кількості необхідних локацій для зйомки; озвучення ролика; складності графіки; наявності професійних акторів та безлічі інших моментів. Здебільшого, я просто працюю погодинно. Середня вартість – 1500 грн за годину зйомки. Тому фінальна вартість ролика залежатиме від підготовки клієнта та його бажань. Оскільки в основному зараз замовляють «швидкий» контент для соцмереж, то зйомка займає 1-2 години.
– Що особливо подобається знімати? Які зйомки найбільше запам’яталися за останні 3 роки?
– Найбільше подобається працювати в напрямках музики та спорту. Зняв дуже багато робіт для гітариста німецького гурту UDO: Андрія Смирнова.
Також, командою, ми зняли круті проморолики для ТОП-спортивних клубів Чернігова – Х-Line та Кислород. Це і є мої улюблені роботи.
– Як вплинув на кількість ваших замовлень коронавірус?
– Перший локдаун дуже вдарив і в плані творчості, і в матеріальному відношенні. Замовлень практично не було протягом 2-3 місяців. Я навіть пропонував деяким клієнтам знімати безкоштовно, але підприємці не знали, чи буде живим бізнес через 2-3 місяці й чи потрібно взагалі щось робити стосовно його подальшого просування. Загалом, ситуація була сумною. Нині вже легше.
– Друзі просять знімати безкоштовно на днях народження та різних святах? Для своєї сім’ї записуєте відеоархів на згадку?
– Дуже рідко просять. Для друзів я зазвичай сам просто беру та знімаю, але теж нечасто. Для сім’ї намагаюся знімати, особливо коли кудись їдемо відпочивати. Дуже багато матеріалу лежить в архівах – усе ніяк не дістануся змонтувати.
– Бачила у вас на сторінці кліп для гурту, знятий у Качанівці. Скільки коштує зняти таку локацію під зйомки, як реагують службовці Качанівки на це, ходять слідом і пильнують, щоби нічого не пошкодили, чи відносно доброзичливо?
– Скільки саме коштувала оренда, я не в курсі. Знаю, що загальний бюджет кліпу становив близько $2000. Загалом, напрочуд, персонал особливо не заважав і навіть сприяв. Наприклад, коли відключили світло, нам організували генератор. Тільки під кінець уже, коли робочий день закінчився, так, звичайно, трохи підганяли нас, щоби закінчували швидше.
– Наскільки ви завантажені щодня? Чи знімаєте весілля, ювілеї, чи, в основному, зорієнтовані на зйомки для організацій?
– Тут важко однозначно відповісти, буває по 2-4 зйомки на день, а буває – жодної (але в цей час я монтую те, що зняв раніше). Загалом, без роботи не сиджу, часто працюю тижнями без вихідних. Весілля, дні народження тощо знімав, але чисто заради того, щоби «пройти цю школу». Наразі вже відмовляюся від таких зйомок, бо хочу орієнтуватися все-таки більше на контент для бізнесу.
– Якою технікою ви працюєте і чому вибір припав саме на ці девайси?
– У моєму арсеналі 2 камери lumix g9; петличні радіомікрофони; 2 софтбокси (світло). Вибираю техніку за принципом ціна-якість. Це не топ-обладнання, але достатнє для того, щоби робити гарні роботи.
– Як відбуваються стандартні зйомки? Опишіть схематично (постановка світла, вибір сценарію, локацій тощо).
– Стандартна зйомка – це, як правило, дзвінок або повідомлення: «Антоне, приїдь, тут треба дещо зняти». І далі все відбувається в режимі імпровізації. Але якщо йдеться про серйозний проєкт, то все, звичайно, починається з попередньої зустрічі з клієнтом та обговорення всіх моментів зйомки. Потім ми складаємо приблизний референс того, як виглядатиме ролик. Дивимося локацію, погоджуємо сценарій і далі – знімаємо згідно з планом.
– Що б хотіли порадити новачкам?
– Працювати якнайбільше і братися спочатку за будь-яку роботу. Працювати з тим обладнанням, яке є, а не чекати, коли накопичиш грошей та купиш найкраще. Також погоджуватися на безкоштовні зйомки, що можуть познайомити вас із якимись цікавими людьми, котрі можуть стати вашими клієнтами. Головне – не плутати, коли вас просто хочуть безкоштовно використати.
– Скільки витрачаєте часу на відпочинок, де збираєтеся відпочивати?
– Пару разів на рік намагаємося їздити відпочивати за кордон. Були у Грузії, Польщі, Будапешті, Відні, Чорногорії, Єгипті, Туреччині. Ну а так, у вихідні «коли доведеться», як правило, зустрічаємося десь із друзями. Важко щось планувати, зважаючи на всю цю ситуацію з пандемією. Намічається дуже багато крутих та масштабних концертів в Україні (Korn, Бі-2, Сплін, Iron Maiden), тому поки що в планах відвідати їх усі. А там буде видно.
Наталія ВЕРБИЦЬКА
gorod.cn.ua