Оптимізація логістичних процесів і підтримка промисловості: АТБ демонструє, як зберегти стабільність під час повномасштабної війни -- Delo.ua
Приватний автопарк як запорука стабільності.
З метою підтримки стабільної діяльності під час повномасштабної війни, корпорація АТБ активізувала свою інфраструктуру, яка являється однією з найбільших в Україні. Автопарк компанії має значне значення для ефективності роздрібного бізнесу, тому АТБ продовжує вкладати кошти в удосконалення своїх логістичних можливостей.
У компанії повідомили, що на початку повномасштабного вторгнення більшість постачальників та перевізників через різні причини призупинили свою діяльність. Це створило серйозні виклики для компанії, тому були швидко внесені корективи в логістичні процеси, аби уникнути гуманітарної кризи та нестачі окремих видів товарів. Представники компанії переконані, що ці заходи виявилися результативними.
На даний момент вантажний флот АТБ включає сім автоколон, які налічують більше 750 транспортних засобів.
Логістика АТБ -- це не тільки транспорт, а ще й складські приміщення та магазини. Це дуже складна збалансована система, яка об'єднує взаємодію з регіональними виробниками, роботу власних розподільчих центрів, операції вантажного автопарку, зокрема авто зі спеціальним температурним обладнанням, та багато іншого.
Війна завдала збитків. АТБ у 2022 році втратила складський центр європейського зразка на Київщині та інші логістичні потужності. Але компанія продемонструвала стійкість -- роботу було реорганізовано, а вцілілі розподільчі центри працювали з підвищеним навантаженням. Були створені нові логістичні ланцюжки та складські приміщення. Завдяки цьому супермаркети АТБ першими відновили роботу на деокупованих територіях у Київській, Чернігівській, Сумській, Херсонській та Харківській областях. Перебоїв із продуктами навіть у періоди високого попиту не було.
Виробничі потужності мережі АТБ суттєво сприяють економічному зростанню українських регіонів. По-перше, корпорація АТБ є найбільшим роботодавцем у своїй сфері, надаючи робочі місця для 56 тисяч осіб. По-друге, компанія виконує важливу роль як основний платник податків та каталізатор розвитку роздрібної торгівлі. У першій половині 2024 року АТБ сплатила податки та збори на загальну суму 13,26 млрд грн до бюджетів всіх рівнів. За підсумками 2023 року, компанія внесла 25,06 млрд грн у вигляді податків та зборів, що на 4,62 млрд грн більше, ніж у попередньому році.
Компанія вже більше 15 років співпрацює з численними регіональними виробниками, сприяючи реалізації їхньої продукції. Завдяки високому попиту на товари та підтримці провідного гравця українського ритейлу, деякі з цих виробників перетворилися на потужні підприємства, які успішно представляють на ринку свої бренди та постачають продукцію до різних торгових мереж.
На початку війни АТБ зіткнулася з ситуацією, коли багато каналів імпорту стали тимчасово недоступними, а велика кількість місцевих постачальників втратили можливість виконати навіть вже оплачені контракти через окупацію, втрату складів, евакуацію персоналу тощо. АТБ оперативно уклала понад сотню нових контрактів із локальними виробниками, що дозволило зберегти асортимент із понад 3,5 тис. найменувань товарів. Це також стимулювало розвиток малого та середнього бізнесу в різних регіонах країни.
На сьогоднішній день понад 140 виробників постачають продукцію для торгових марок АТБ. Значна частина цих товарів представлена під власними брендами компанії. Окрім вже відомих імпортних марок De Luxe Foods та Goods Selected, а також власних торгових марок "Своя лінія" та "Розумний вибір", АТБ нещодавно презентувала нову торгову марку "День у день", яка включає широкий асортимент товарів у різних категоріях. Обсяги постачання цієї продукції варіюються від 500 тисяч до 50 мільйонів гривень щомісячно.
Додатково, для підтримки українських виробників і громадян, АТБ приєдналася до державної ініціативи "Національний кешбек". В рамках цієї програми компанія стане платформою, що стимулює активне залучення покупців до купівлі товарів вітчизняного виробництва. Крім того, буде здійснена комплексна комунікаційна підтримка, яка забезпечить інформування про важливі етапи реалізації цієї ініціативи.
Ініціативу "Національний кешбек" втілює Міністерство економіки в партнерстві з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком та Кабінетом Міністрів. Ця програма передбачає впровадження електронної послуги "Кешбек: Зроблено в Україні", яка дозволяє отримати повернення в розмірі 10% від ціни товарів вітчизняного виробництва під час їх придбання.
З моменту початку війни компанія АТБ надала українським військовим більш ніж тисячу одиниць новітньої спецтехніки. Серед переданих засобів - універсальні пікапи, вантажівки з підвищеною прохідністю, автоцистерни, командні автомобілі, піротехнічні машини та багато іншого. Крім того, було закуплено і передано понад тисячу сучасних безпілотників Mavic3 Pro.