Тканина, що співає, та екотренди
Закінчився десятий Copenhagen Fashion Summit – найбільша світова конференція про моду. На Саміті зібралися провідні бренди, виробники й будинки моди з усього світу. Говорили про інноваційні технології та екоспоживання.
Зокрема, на розсуд глядачів було представлено чимало цікавинок. Наприклад, ISKO Denim – одна з найбільших компаній з виробництва джинсу – презентувала проект «Якби тканини могли говорити». Для цього спеціально була залучена саунддизайнерка Чіара Луззана. Вона розробила тканинам голос. А саме: на тканинах розташували спеціальну кнопку, до якої треба було притиснути свою руку. Після цього вмикалися різні мелодії. Я послухала, зокрема, стукіт серця, океанський бриз, вітер тощо.
Ще нас дивували одягом, який роблять із лісу, тканиною із залишків винної промисловості Італії, екофарбою з морських складових і багато чим іншим.
Загалом, на заході були присутні 78 спікерів та 1300 учасників. Відбулося 7 «круглих столів», 600+ зустрічей між брендами й постачальниками рішень. 48 країн представляли 450+ брендів та організацій.
Copenhagen Fashion Summit складався з трьох частин.
1. Конференція, яка тривала два дні.
2. Інноваційний форум.
3. Лабораторія майбутнього: пітчинг інноваційних проектів у моді та виробництві одягу.
Саміт показав, що сьогодні у тренді sustainable фешен – дбайливе ставлення до природи. Екоспоживання й ековиробництво. Вони дорожчі, але в Європі споживач уже чітко відстежує екополітику вироб-ників та готовий за екоодяг і не тільки платити більше.
Недарма тема порятунку природи й, зокрема, sustainable фешен стала однією з ключових напрямів для Європейської Комісії (Генеральна дирекція із захисту навколишнього середовища) цього року.
Проблема ековиробництва та екомоди весь час порушувалася на Copenhagen Fashion Summit. Тут найбільші бренди й виробники обговорювали, як можна вплинути на ситуацію погіршення стану приро-ди в усьому світі.
Наприклад, Єва Круз, засновниця і продюсерка Copenhagen Fashion Summit, вважає, що колаборації + активні дії – це ключ до успіху. Клімат змінюється щодня. Ми не можемо чекати й повинні взяти участь в інноваціях та розвитку циркулярної економіки (що має замкнуте коло: виробництво й переробка продукту і його залишків).
У свою чергу, Франсуа-Анрі Піно CEO Kering зазначив, що сталий розвиток і циркулярна економіка – це постійна командна гра. Умовно кажучи: «Хочеш іти близько – йди сам, хочеш іти далеко – йдіть разом». Яка наша відповідальність перед природою і планетою? Проживімо наше життя з користю.
Що радять лідери фешен-індустрії
• Зменшити свій негативний вплив на природу.
• Приєднатися до прийнятого на Саміті Маніфесту (сталого розвитку фешен-індустрії).
• Припинити сліпу гру. Не потрібно вдавати,
що нічого не відбувається з кліматом.
Важливі факти
Ви знаєте, що сьогодні 73% світового одягу опиняється на звалищі? У США ця цифра щорічно становить 84%. При цьому на нашій планеті лише 15% одягу акумулюється для повторної переробки й менше 1% використовується для повторного виробництва. Тому непродумане виробництво текстилю веде до негативних кліматичних змін так само, як використання пластику, промислові відходи, токсичні викиди в атмосферу тощо.
На поточний момент 1,7 мільйона людей у 176 000 компаній зайняті в індустрії моди. Її річний обіг становить 181 мільярд євро. За прогнозом, до 2030 року рейтинг збору зі світового текстильно-го виробництва потроїться і становитиме 4 мільярди євро світової економіки.
Марія ТЕРЕХОВА – спеціально для «Деснянської правди»
Київ–Копенгаген