П'ятеро мешканців Львова успішно пройшли відбір на посаду керівника Державної митної служби.
На пост керівника Державної митної служби висуваються 38 претендентів.
П'ятеро правників зі Львова пройшли відбір та отримали від комісії допуск до участі в конкурсі на посаду голови Державної митної служби. Загалом у переліку кандидатів, які прагнуть очолити митницю, є 38 людей, здебільшого це вихідці з правоохоронних органів.
Зі Львова у переліку - Орест Мандзій, Олександр Бойко, Юрій Занік, Іван Яромій та Володимир Кузюра.
Орест Мандзій - це чинний голова одного з підрозділів Національного антикорупційного бюро. Протягом 2001-2017 рр. працював на різних посадах в системі МВС, зокрема у Личаківському та Франківському райвідділах, обласних управліннях МВС на Львівщині та Рівненщині, департамент протидії наркозлочинності Національної поліції України тощо.
Олександр Бойко нині обіймає посаду голови відділу правової роботи юридичного управління Львівської митниці. Упродовж 1999-2020 рр. працював у Львові у державній виконавчій службі. Згодом перейшов до обласного управління міністерства юстиції, а звідти - на посаду завідувача митного оформлення на посту "Ягодин" Волинського митниці. Перед поверненням до Львова Олександр Бойко працював на Одеській митниці.
Юрій Занік обіймає посаду заступника начальника управління антикорупційного управління Державної митної служби. Його кар'єра розпочалася у Львівському університеті внутрішніх справ, де він викладав з 2004 по 2008 рік. Після цього він працював у Міністерстві внутрішніх справ України, зокрема в управлінні міжнародних зв'язків. У період з 2010 по 2012 рік він займав керівні посади в обласному управлінні Львівщини, відповідаючи за боротьбу з торгівлею людьми та кіберзлочинністю. Далі його кар'єра продовжилася в поліції Закарпаття, де він працював у відділі протидії злочинним етнічним угрупованням. Пізніше Юрій перейшов до Національної поліції в Києві, зосередившись на антикорупційній діяльності. На митниці він працює з 2021 року.
Іван Яромій обіймає посаду керівника Державної екологічної інспекції в столиці. У період з 2008 по 2010 рік він працював в Академії сухопутних військ імені Петра Сагайдачного, яка тоді функціонувала як окремий інститут Львівської політехніки. Після цього Іван приєднався до Служби безпеки України, де обіймав різні посади до 2021 року. Пізніше він став начальником відділу управління Державного бюро розслідувань у Львівській області, а згодом перейшов на роботу до екологічної інспекції.
Володимир Кузюра наразі обіймає посаду головного державного інспектора в управлінні митного контролю та оформлення Львівської митниці. У період з 2010 по 2019 рік він працював у Службі безпеки України, після чого став фізичною особою-підприємцем у Львові, займаючись продажем телекомунікаційного обладнання в спеціалізованих магазинах. У 2021 році він очолив сектор внутрішньої безпеки Чернігівської митниці, а згодом повернувся до Львова.
Також відбір пройшли чинний в.о. голови Львівської митниці Іван Керезвас та її керівник у 2021-2022 рр. Ілля Ніжніков, проте вони мають офіційну реєстрацію у інших містах.
Комісія відхилила ще одного кандидата з Львова, викладача УКУ Артура Станішовського, як повідомляє "Інтерфакс Україна".
Нагадаємо, раніше комісія завершила розгляд поданих документів у межах конкурсу на посаду голови ДМС. До наступного етапу (локальних тестувань на здібності) допустили 38 осіб. Орієнтовно тестування буде проходити всередині січня 2026 року.
Законодавство щодо оновлення митної служби було затверджено Верховною Радою ще в вересні 2024 року. Основною його метою стало проведення відкритого конкурсу на позицію керівника Державної митної служби за участю міжнародних організацій, а також переатестація митних працівників протягом 18 місяців від моменту призначення нового керівника.
Водночас Кабмін заявив про початок процесу відкритого конкурсу на посаду керівника Державної митної служби лише у серпні 2025 року.
Згідно з інформацією, отриманою від економічних аналітичних центрів, втрати бюджету через злочинну діяльність, що відбувається під прикриттям митників, таких як контрабанда та "сірий" імпорт, у минулому році сягнули від 120 до 185 мільярдів гривень. Ці цифри постійно зростають з кожним роком.