Згідно з дослідженням USAID-Internews, аудиторія телемарафону "Єдині новини" зменшилась до 47%.
Тільки одна з трьох осіб, що переглядають телемарафон, вважає інформацію, яку він пропонує, надійною.
Про телемарафон "Єдині новини" знають 86% українців, але лише 47% із них його переглядають. Ці результати були представлені в дослідженні USAID-Internews "Ставлення до українських медіа та довіра у 2024 році", яке відбулося у Києві 7 листопада. У минулому році частка глядачів "Єдиних новин" серед тих, хто знав про нього, становила 54%.
Практично один з чотирьох респондентів опитування визнав, що раніше переглядав телемарафон, але нині відмовився від цього. Частка глядачів, які щотижня дивляться телемарафон, знизилася до 37%. Ще 10% людей вживають новини з телемарафону декілька разів на місяць.
Серед обізнаних про телемарафон, свідчать результати дослідження, кожен третій довіряє новинам (30%), які в ньому транслюються, і близько половини оцінюють надану інформацію як оперативну (48%). Достовірність інформації, яку транслюють "Єдині новини", визнають 37% респондентів з числа тих, хто знає про існування телемарафону, точність та повноту -- 35%.
Авторами дослідження було виявлено, що основною причиною недовіри до телемарафону респонденти вважають необ'єктивність представленої інформації. Вони зазначають, що часто спостерігається уникнення критики та негативних новин, а також однобічний підхід, який створює враження, що інформація подається без урахування різноманітних точок зору.
Відзначено також значний недолік, оскільки респонденти вважають, що відсутня незалежність. Аудиторія має тенденцію вважати, що новини, які там подаються, отримують схвалення чи узгодження з боку влади ("Інформація там є суб'єктивною, оскільки її спонсорує влада").
Загалом, респонденти схильні вважати, що цей формат вичерпав себе і необхідно дати можливість усім телевізійним каналам працювати незалежно, як це було до початку повномасштабної війни -- це дасть можливість отримувати більш об'єктивну інформацію із різних джерел. Також доцільною, на думку аудиторії, могла б бути зміна формату телемарафону -- відмова від цілодобового мовлення на користь коротких новинних випусків у сталі години.
У той же час, респонденти не вважають, що телемарафон перешкоджає доступу до інформаційних програм інших телеканалів, оскільки більшість з них залучені до цього формату.
Дослідження під назвою "Ставлення до українських медіа та рівень довіри у 2024 році" було проведено компанією InMind за ініціативою міжнародної неприбуткової організації Internews Network, яка реалізує "Медійну програму в Україні" за фінансової підтримки USAID. Головною метою цього дослідження є аналіз медіа-звичок українців, оцінка рівня їхньої довіри до медіа, а також виявлення вразливості до зовнішніх інформаційних маніпуляцій та втручань.
У ході дослідження було опитано 3 000 респондентів із міст України з населенням понад 50 000, розташованих у Київській, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській і Чернівецькій областях. Помилка вибірки становить не більше 2,5%. Дослідження включало особисті інтерв'ю, фокус-групи та інтерв'ю з різними категоріями українців: мешканцями невеликих населених пунктів, що знаходяться поблизу зон бойових дій; внутрішньо переміщеними особами; військовими Збройних сил України; українцями, які проживають у Польщі, Німеччині, Чехії, Італії, Іспанії, Литві, Латвії, Естонії, Великій Британії, Ірландії, Нідерландах, Румунії та Болгарії; а також мешканцями тимчасово окупованих територій та районів, де тривають активні бойові дії (Луганська, Донецька, Запорізька та Херсонська області).
Інтерв'ю та фокус-групи були організовані в період з травня по липень 2024 року.
Ознайомтеся також із: