Експерт поділилася думками про те, як університети можуть вплинути на розвиток регіонів України.

Чернишова переконана, що українські вищі навчальні заклади повинні стати основними центрами для розвитку регіонів.

Університети України більше не обмежуються лише освітньою функцією. Як показує досвід Європейського Союзу та нові практики в Україні, вони дедалі частіше стають платформами для цифрових трансформацій і розвитку підприємництва, вказує керівниця партнерств у стартап-акселераторі YEP Маргарита Чернишова у статті "Університет як цифровий хаб: нова роль у розвитку регіонів".

За її словами, нині українські заклади вищої освіти беруть участь у розвитку цифрових навичок, кібербезпеки, електронних сервісів. В Україні у минулому році обрали 12 консорціумів у межах Європейської програми "Цифрова Європа" для створення Європейських цифрових інноваційних хабів, де лідирують саме університети. У цьому році вони вже почали діяти та відкрили ЗВО нові можливості для впливу на цифрову трансформацію своїх регіонів.

Автор статті підкреслює роль Київського національного економічного університету як координатора проекту Win-Win EDIH. Цей хаб зосереджений на розвитку цифрової освіти, кібербезпеки та технологій штучного інтелекту.

У мережу входять численні заклади вищої освіти, розташовані по всій Україні. Серед них можна виділити Запорізький та Чернігівський політехнічні університети, Сумський державний університет, Хмельницький національний університет і Чернівецький університет.

Чернишова вказує, що завдяки такому формату утворююється нова інфраструктура партнерства. Вона додає, що заклади вищої освіти можуть поєднувати свої ресурси та знання з конкретними запитами держсектору, бізнесу та громад.

"Університети дедалі частіше виступають платформами для довгострокової взаємодії -- середовищами, де можна не лише отримати знання, а й разом із партнерами вирішувати прикладні виклики", - наголошує експертка.

Одночасно Чернишова визначає чинники, що заважають трансформації університетів у цифрові центри.

У статті автор зазначає, що головною проблемою є відсутність ясно визначеної державної стратегії, спрямованої на підтримку університетів у якості цифрових центрів.

"Університети відчувають нестачу стабільної підтримки: відсутні довгострокові механізми інституційного супроводу, координації між різними органами влади та ресурси для розвитку регіональних екосистем. Багато зусиль досі залежать від ініціативи окремих команд", - зазначає вона.

Чернишова вважає стримуючими факторами також недостатнє визнання ЗВО як потужних партнерів у процесі цифрових трансформацій громад та вигорання університетських команд через велике завантаження.

"Для України необхідна концепція, у якій університети виступають ключовими центрами регіонального розвитку, маючи чітко визначену роль, державну та донорську підтримку, стабільне фінансування та тривалі партнерства з бізнесом і місцевими громадами. Лише за таких умов можна буде досягти сталого впровадження цифрових трансформацій у регіонах," - підкреслює автор статті.

Інші публікації

У тренді

dpnews.com.ua

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на dpnews.com.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на dpnews.com.ua

© Деснянська правда. All Rights Reserved.