Зростання вантажних тарифів компанії "Укрзалізниця" суттєво ускладнить процес відновлення України, вважають виробники будівельних матеріалів.

Костянтин Салій акцентував увагу на тому, що підприємці готові брати участь у процесі пошуку рішень і закликає уряд до більш активної співпраці з відповідними асоціаціями.

Відновлення зруйнованих міст на півночі та сході України може обернутися істотними витратами, якщо "Укрзалізниця" вирішить підвищити тарифи на вантажні перевезення. Таку думку висловив голова Спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій, зазначаючи потенційні ризики для будівельної галузі та державного бюджету.

За його словами, значна частина підприємств, що забезпечують матеріалами будівельний сектор, розташовані на лівому березі України - у Чернігівській, Сумській та інших прифронтових областях. Багато з них були розбомблені або вимушено релоковані. У результаті будматеріали доведеться транспортувати на сотні кілометрів із правого берега, що суттєво підвищить собівартість відбудови. Крім того, він повідомив, що дедалі більше виробників будматеріалів обирають автотранспорт для перевезень своєї продукції.

"Кабінет Міністрів у такому випадку просто не знатиме, які кошти закладати в бюджет на відновлення Сум, Охтирки та інших міст. Якщо тарифи зростуть, усі ці витрати неминуче перекладатимуть на кінцевого споживача", - зазначив Салій.

Він також підкреслив, що місцеві громади можуть активно підтримувати залізничну інфраструктуру, як це роблять деякі великі міста, які інвестують власні кошти в прокладення нових маршрутів або у відновлення платформ. Окрім цього, він запропонував знизити податкове навантаження на "Укрзалізницю": щорічно компанія виплачує близько 3 млрд грн земельного податку муніципалітетам, що суттєво обмежує її можливості з утримання інфраструктури та впливає на тарифну політику.

"В умовах війни було б розумно звільнити державні землі, що використовуються критично важливими підприємствами, від орендних та екологічних зборів. Це допомогло б знизити витрати "Укрзалізниці" і зменшити тягар на тарифи", - підкреслив він.

Салій підкреслив, що бізнес готовий долучатися до пошуку рішень і пропонує уряду активніше взаємодіяти з профільними асоціаціями.

"Ми дуже вдячні "Укрзалізниці" за те, що вона працює. Але хочемо закликати міністерства та службовців звертатися до нас. У нас є ідеї, і разом можна знайти збалансовані рішення", - зазначив він.

Відомо, що "Укрзалізниця" запропонувала збільшити тарифи на вантажні перевезення на 40%. Однак, у Мінекономіки виступили з протестом, зазначивши, що перед підвищенням тарифів компанія повинна оновити тарифний збірник, який не переглядався з 2009 року.

"Загальне підвищення тарифів не матиме бажаного результату. Деякі вантажі можуть перейти на автомобільні маршрути або зовсім зникнути внаслідок припинення роботи підприємств," - зазначив міністр.

Інші публікації

У тренді

dpnews.com.ua

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на dpnews.com.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на dpnews.com.ua

© Деснянська правда. All Rights Reserved.