Щодо питання звільнення вчителів з дистанційних класів та шкіл, то Міністерство освіти і науки запевняє, що це не обговорюється. | УНН
Міністерство освіти і науки України підкреслює, що ніколи не висловлювало думки про закриття або зупинку роботи дистанційних класів та шкіл, особливо в контексті тимчасово окупованих територій.
Не йдеться про звільнення педагогів з дистанційних класів чи шкіл. Цю інформацію озвучила заступниця Міністра освіти і науки Надія Кузьмичова під час представлення Спеціальної доповіді Омбудсмана, що стосується доступу до освіти для дітей і молоді з тимчасово окупованих територій, повідомляє УНН.
Міністерство освіти та науки жодного разу не висловлювало на жодному з офіційних ресурсів наміру закривати або зупиняти діяльність дистанційних класів і шкіл, як для тимчасово окупованих територій, так і для інших навчальних закладів. Протягом 2024 року обговорюються питання, пов’язані з покращенням якості дистанційної освіти та забезпеченням доступу до неї. Питання звільнення вчителів з дистанційних класів і шкіл не піднімалося.
Вона підкреслила, що йдеться про створення альтернативної моделі навчання.
Ми насправді дуже чекаємо прийняття Концепції загального доступу дітей та молоді до освіти на всіх ланках, але й без її прийняття ми працюємо по ключовим компонентам - це як вчитися й це форми навчання. Наразі навчання дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях здійснюється в дистанційній або індивідуальній формі - це сімейна та екстернатна за повними програмами
Тільки 7% учнів з територій, що перебувають під окупацією, отримують освіту в українських школах через онлайн-формат - Лубінець, 12 лютого 2025 року, 16:06 * 3643 перегляди.
Тут ми стикаємося з викликом перенавантаження, якщо мова йде про повноцінні дистанційні курси. У випадку, коли форма навчання є сімейною або екстернатною, проблема не стільки в перенавантаженні, скільки в можливості за таку обмежену кількість годин — 4-6 на рік — засвоїти весь необхідний матеріал. Якщо у студента немає належної підтримки з боку батьків чи вчителів, це може виглядати швидше як формальність, а не як реальний процес навчання.
У 2024 році були внесені зміни до регулювання дистанційної освіти та педагогічного патронажу, що дозволило дітям на тимчасово окупованих територіях отримувати індивідуальну освіту. Цей механізм вже активно впроваджується. Він надає можливість дітям за підтримки педагогічного патронажу створити індивідуальний навчальний план, який акцентує увагу на українознавчих дисциплінах: мові, літературі, історії — предметах, що не викладаються в окупантів. Водночас, меншої уваги приділяється таким предметам, як математика і фізика, адже основні концепції, такі як множення та ділення, залишаються незмінними, незалежно від мови, якою вони викладаються.
Тобто наразі вже існує інструмент для того, щоб мінімізувати навантаження.
Доповнення
Уповноважений з прав людини Верховної Ради України Дмитро Лубінець підкреслив, що українській владі слід не зменшувати обсяги онлайн-навчання, а, навпаки, розширювати його, щоб підтримувати зв'язок із молоддю, яка проживає на тимчасово окупованих територіях.
У серпні 2024 року Міністерство освіти і науки анулювало рішення про припинення дистанційного навчання. Замість цього було затверджено наказ № 1112, який регулює порядок і умови отримання загальної середньої освіти в комунальних закладах під час воєнного стану в Україні.
Згідно з отриманою інформацією, всі заплановані зміни набудуть чинності з 1 вересня 2025 року. Однак, якщо регіони готові ввести певні елементи вже з цього навчального року, вони мають можливість розпочати їх реалізацію.
Щоб відновити очну чи змішану форму навчання, необхідно виконати кілька вимог:
Щодо регіонів: Дніпропетровщина, Донеччина, Запоріжжя, Луганщина, Миколаївщина, Одещина, Сумщина, Харківщина, Херсонщина, Чернігівщина (за винятком тимчасово окупованих зон) -- рішення обласної ради з питань оборони або розпорядження керівника обласної військової адміністрації, а також ухвала педагогічної ради про повернення учнів до очного навчання.
У жовтні 2024 року Міністерство освіти і науки ухвалило ряд нововведень у рамках комплексної програми "Школа офлайн" і роз'яснило, які зміни плануються на 2025-2026 навчальний рік.
Зокрема, обговорювалося, що якщо дистанційні заняття з учнями, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, будуть реалізовані згідно з новими правилами, то учні зможуть продовжити навчання у своїх класах.
Запроваджується також педагогічний патронаж — індивідуалізована форма навчання. Це означає, що кожному учневі буде призначено вчителя, який спільно з дитиною розробить розклад та навчальний шлях, враховуючи її особливі потреби.