Юрій Павлішен: «У першому півріччі Держпродспоживслужба Чернігівщини працювала і продовжує працювати в посиленому режимі»

2020-08-07 14:23

Режим роботи структурних підрозділів Держпродспоживслужби Чернігівської області протягом І півріччя 2020 року важко назвати звичайним. Адже фахівцям установи в районах і містах останні три з половиною місяці довелось виконувати свої функціональні обов’язки в умовах карантинних обмежень.

А послаблення карантину не те що не зменшило навантаження на працівників, а навпаки - додало їм роботи. Бо, крім агропродовольчих ринків і закладів торгівлі продовольчими товарами, які співробітники служби постійно контролювали, починаючи із середини березня, додалися ще й комісійні обстеження закладів громадського харчування, надання побутових послуг населенню і дошкільних навчальних закладів.

Із особливою ретельністю перевірялись об’єкти нагляду в населених пунктах, де були виявлені випадки заражень коронавірусною інфекцією. Спеціалісти самовіддано, часом ризикуючи власним здоров’ям, працювали в зонах ураження, досліджували зразки питної води, здійснювали знезараження автотранспортних засобів, спецавтомобілів, дезінфікували вокзали й автостанції, території ринків, активно співпрацювали з комунальниками, перевізниками, правоохоронцями, органами виконавчої влади й місцевого самоврядування. Чи вдалося відповісти на всі виклики та виконати поставлені державою завдання? Відповіді на ці та інші запитання – в інтерв’ю з начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області Юрієм Павлішеним.

- Юрію Володимировичу, наскільки особливим було для вашого відомства перше півріччя нинішнього року? Які проблеми довелося вирішувати?

- Безперечно, для Держпродспоживслужби, як і для будь-якої державної або приватної структури, перша половина 2020 року виявилась досить складною. Загальновідомо, що це пов’язано з появою та поширенням у світі, й на території України зокрема, коронавірусного захворювання COVID-19. І результати роботи всіх структурних підрозділів Держпродспоживслужби нашого регіону свідчать, що ми були досить підготовленими до цього виклику. Хоча, зізнаюсь: досить нелегко було, крім повсякденних обов’язків, виконувати значний обсяг додаткових.

Як відомо, на період карантину уряд заборонив проведення будь-яких планових заходів контролю. Натомість – незапланованих побільшало в рази. І, мабуть, найпомітніше це у сфері дотримання санітарного законодавства. До прикладу, протягом дії в Україні карантинних обмежень наші спеціалісти комісійно обстежили 675 об’єктів децентралізованого і 180 - централізованого водопостачання, а також 21 об’єкт водовідведення. На 185 об’єктах водопостачання виявлені порушення санітарного законодавства, надані відповідні рекомендації з їх усунення.

- А крім цього, які ще порушення фіксувались і де?

- Також фахівці Держпродспоживслужби за час дії карантину здійснили 662 санітарно-епідеміологічні обстеження агропродовольчих ринків і виявили 190 порушень. За результатами перевірок надано 186 рекомендацій (приписів), складено 3 протоколи про адміністративні правопорушення, поінформовані органи місцевої влади і правоохоронні органи. Крім ринків, обстежено 7095 об›єктів торгівлі продовольчими і 659 - непродовольчими товарами, 53 перукарні, 433 заклади громадського харчування, 99 інших об’єктів нагляду (в тому числі 82 дитячі садки). Складено 23 протоколи про адміністративне правопорушення за статтею 44-3 КУпАП «Порушення правил щодо карантину людей». З-поміж іншого здійснено 66 перевірок пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання і 109 – громадського транспорту. Також обстежено автовокзал і 4 автостанції. Якщо ж говорити про роз’яснювальну роботу, то нею за цей період охоплено понад 13 з половиною тисяч осіб. Щоби проконтролювати виконання вимог, прописаних у постановах Головного санітарного лікаря України, нашим фахівцям доводилось працювати навіть у вихідні. Зауважу, що це було особливе навантаження, адже саме у вільний від роботи час громадяни масово вирушають закуповуватися до магазинів і на ринки, відпочивають у закладах громадського харчування, відвідують перукарні тощо.

Відтак зростає ймовірність порушень санітарно-епідемічних вимог як із боку суб’єктів господарювання, так і з боку отримувачів тих чи інших послуг. А ми як контролюючий орган повинні цьому протистояти.

- Так, правила повинні бути однаковими для всіх. У нинішніх умовах обов’язок кожного громадянина – не наражати на небезпеку свого ближнього. А як щодо його прав? Адже, попри непросту ситуацію, що сьогодні склалась у країні, люди продовжують облаштовувати власний побут, щось купують, ремонтують, замовляють, споживають... Чи не мають вони обмежень у захисті своїх прав під час карантину?

- Запевняю, жодних обмежень не існує. Судіть самі: протягом першого півріччя до Управління захисту споживачів звернулося більше від 320 громадян, наші фахівці розглянули 288 письмових звернень. По 101-му надані роз’яснення, а решта – задоволені. В результаті споживачам повернуто понад 83 тисячі гривень (торік за цей же період було на 17 тисяч гривень менше). Крім того, за порушення законодавства про захист споживачів притягнуто до відповідальності 12 суб’єктів господарювання і накладено адміністративно-господарських санкцій більш ніж на 250 тисяч гривень. Загалом у сфері здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, ринкового та метрологічного нагляду відділом контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг за період, про який іде мова, здійснено 75 перевірок (у тому числі 66 - позапланових) суб’єктів господарської діяльності, забраковано товарів (робіт, послуг) на загальну суму 491,71 тисячі гривень. Крім того, протягом І півріччя 2020 року за  порушення законодавства у сфері ринкового нагляду винесено 17 постанов про накладення штрафних санкцій майже на 289 з половиною тисяч гривень, з них сплачено в добровільному порядку понад 79 тисяч. Такий наш внесок, зокрема, у наповнення бюджету.

- А звернень загалом побільшало чи навпаки – через карантин люди менше звертались до служби?

- За цей напрямок роботи в Головному управлінні Держпродспоживслужби відповідає Сектор роботи зі зверненнями громадян, взаємодії з громадськістю та ЗМІ. І попри те, що протягом перших двох із половиною місяців дії карантинних обмежень громадяни не могли потрапити на особистий прийом, а заяви надсилали тільки у письмовому або електронному вигляді, наші фахівці зареєстрували на 24% більше звернень, ніж за відповідний період торік. Крім того, вони в телефонному режимі надавали громадянам консультації, роз’яснення про те, як правильно написати скаргу, оперативно реагували на кожне звернення. Більша кількість звернень, як на мене, свідчить про зростання людської довіри, результативність роботи всієї Держпродспоживслужби. Ми виправдовуємо сподівання людей, і це надихає. До речі, я вважаю, не останню роль у тому, що збільшилась кількість звернень, зіграло й те, що ми активно використовуємо сучасні засоби комунікації, в тому числі з Інтернет-спільнотою. На офіційному сайті Головного управління щоденно з’являються повідомлення про діяльність структурних підрозділів, ми постійно оприлюднюємо інформацію з районів, розповідаємо про свою роботу, активно спілкуємося з людьми у соціальних мережах, відповідаємо на їхні запитання, коментарі. Крім того, і я особисто, і мої колеги протягом півріччя неодноразово брали участь у «прямоефірних» телевізійних і радіопрограмах, разом із журналістами проводили спільні рейди, коментували різні ситуації. Отже, були і залишаємось відкритими для суспільства, намагаємося завжди ділитися корисною і важливою інформацією.

- Ви вже згадували, що із введенням карантину значно зросла кількість позапланових заходів контролю. Це стосується всіх підрозділів Держпродспоживслужби чи лише тих, про які ми вже говорили раніше?

- Навантаження збільшилось практично в кожному управлінні. Наприклад, аналізуючи результати роботи Управління фітосанітарної безпеки, зазначу, протягом 6 місяців 2020 року його фахівцями здійснено удвічі більше позапланових перевірок, ніж торік, а сума штрафів у чотири рази перевищила торішні показники. І при цьому спеціалісти постійно займались своєю повсякденною роботою, адже карантин карантином, а треба було сіяти, боротись із бур’янами, протистояти появі та розповсюдженню на території області карантинних рослин. Те ж саме можу сказати й про діяльність Секторів контролю за регульованими цінами та реєстрації сільгосптехніки, Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини. Стосовно останнього, то його працівники не лише провели майже 9 тисяч спільних рейдів із представниками Нацполіції, котролюючи дотримання суб’єктами господарювання карантинних вимог, а й продовжували реєструвати операторів ринку, перевіряли якість харчових продуктів, лікували та попереджали виникнення інфекційних захворювань тварин, усіляко дбали про епізоотичне благополуччя нашого регіону.

- Ось про останнє хотілось би дізнатись більше.

- Епізоотична ситуація з інфекційних захворювань у галузі тваринництва Чернігівської області залишається стабільною та контрольованою, і передумов до її ускладнення немає. Станом на 1 липня 2020 року територія регіону повністю благополучна стосовно гостроінфекційних хвороб тварин і птиці. Цьому передувало проведення більш ніж 30 засідань державних надзвичайних протиепізоотичних комісій при районних державних адміністраціях та міських радах, а також при обласній державній адміністрації і, звичайно ж, активізація профілактичної роботи. Зокрема протягом І півріччя спеціалісти державної ветеринарної медицини області зробили понад 7 мільйонів 900 тисяч щеплень, провели 154 з половиною тисячі лікувально-профілактичних обробок тварин і здійснили близько 970 тисяч діагностичних досліджень.

На кінець червня – початок липня в області відсутні неблагополучні пункти щодо АЧС. Не менш оптимістична й ситуація стосовно сказу – перше півріччя в області завершилось без жодного випадку цього небезпечного захворювання. Переконаний: свою роль тут зіграли профілактичні щеплення. Зокрема за 6 місяців антирабічною вакциною щеплено 15 182 голів великої рогатої худоби, 73 226 собак і 63 025 котів. Ситуація з грипу птиці в області також стабільно благополучна і контрольована. Тож можу констатувати, що наша ветмедицина спрацювала, як кажуть, на «відмінно».

До речі, зважаючи на те, що 9 серпня в Україні відзначатиметься День працівників ветеринарної медицини, хочу, користуючись нагодою, привітати своїх колег із професійним святом. Щиро вдячний усім за сумлінне виконання своїх професійних обов’язків, за небайдужість, відданість професії і за вічний неспокій. Низький уклін ветеранам галузі, які залишили у спадок прийдешнім поколінням ветеринарів неоціненний скарб у вигляді знань, практичних умінь та навичок. Усім зичу міцного здоров’я, натхнення, оптимізму, добробуту і... епізоотичного благополуччя. Хай життєвим кредо кожного завжди буде вислів відомого українського ветеринарного лікаря і літератора Сергія Євсєєнка: «Медицина лікує людину, а ветеринарія зберігає людство»!

 Інтерв’ю взяла Надія БАЛІНСЬКА Фото надане респондентом

Інші новини:


Мена прикрашається

Місцевий художник Володимир Лавський розмальовує своєю творчістю рідне місто.

2020-09-25 12:14