Молодіжні стартапи витримали  натиск коронавірусу

2020-08-04 14:01

У продовж року ГО «Сфера молоді» та Чернігівський обласний молодіжний центр реалізовували проєкт «Соціальні стартапи для молоді». Завдяки проєкту чернігівська молодь змогла пройти навчання і в подальшому взяти участь у конкурсі на підтримку бізнес-ідеї.

В рамках проєкту були підтримані три молодіжні бізнес-ініціативи, які мають соціальний вплив. Незважаючи на пандемію COVID-19, учасники продовжують реалізовувати свої бізнес-проєкти. І днями на території двору Чернігівського обласного молодіжного центру відбулася пресконференція, на якій повідомлялося про результати проєкту «Соціальні стартапи для молоді».  

Під час зустрічі учасники проєкту розповіли про свій досвід упровадження молодіжних бізнес-ініціатив в умовах пандемії COVID- 19. Координатор проєкту «Соціальні стартапи для молоді» Сергій Забара розповів, що проєкт мав би завершитися на початку квітня.  Але пандемія COVID-19 внесла свої корективи у стан та розвиток молодіжного підприємництва в період карантину. Та водночас проєкт сприяв розвитку самого молодіжного центру.

— Цей проєкт реалізується громадською організацією «Сфера молоді» в партнерстві з Чернігівським обласним молодіжним центром за фінансової підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні. І саме наш Центр долучився до реалізації цього чудового проєкту. Ним передбачалося навчання працівників молодіжного центру основам ділової англійської мови та підприємництва. А потім свої знання молоді тренери передавали молоді Чернігова та Чернігівської області. Було проведено два тренінги з цієї теми для 40 молодих людей. І три бізнес-ідеї були підтримані під час пітчингу, — розповів Сергій Забара.

Директорка Чернігівського обласного молодіжного центру Ірина Сімонова зазначила, що цей проєкт дав можливість розвинутися молодіжному центру як хаб соціального підприємництва та партнерства. Нині в центрі три тренери, які будуть реалізовувати на практиці навички, що їх здобули під час навчання. Тренери вчитимуть молодих людей основам підприємницької діяльності. Наступний крок — реалізація нового проєкту «Skills Lab», який сприятиме появі молодіжних стартапів та розвитку молодіжного бізнесу. І таким чином у майбутньому молодіжний центр орієнтуватиметься у своїй роботі на розвиток молодіжного підприємництва та стартапів.

Учасники-переможці проєкту поділилися, як саме реалізовували та застосувували на практиці отримані під час проєкту знання. Альбіна Колесніченко, авторка бізнес-проєкту «Ластівки» з Чернігова:

— Я — ілюстраторка та громадський діяч. І для мене завжди було важливим поєднувати саме ці дві діяльності. Вдячна менторам за те, що вони навчили мене поєднувати творчість із просвітницькою екологічною діяльністю. Ми з командою розробили серію авторських листівок, аби привернути увагу людей до того, що треба жити в гармонії з природою. Певний відсоток коштів від продажу листівок передається до благодійного фонду «1000 друзів парку» на закупівлю нових молодих саджанців та висадження дерев. Під час карантину виникли певні труднощі. Проєкт передбачав, що листівки реалізовуватимуться не лише через Інтернет, а й через крамниці, кав’ярні, які через карантин довгий час були зачинені. Не працювала поліграфія. Лише зараз ми почали повноцінно розповсюджувати наші дерев’яні підставочки з листівками. Вони вже є в Чернігові, Івано-Франківську, Миколаєві. Але ми продовжуємо розширювати їх в інших містах. Хоча під час карантину я не втрачала час. Готувала нові листівки і розповсюджувала їх через Інтернет. Люди охоче купували їх, бо оскільки вони не мали змоги бачитися з рідними, у листівках вони вбачали теплі обійми. Як на мене, проєкт розвивається дуже класно і цієї осені ми висадимо перші саджанці дерев. Але через пандемію ми ще не пройшли точку беззбитковості.

Тарас Головченко, автор бізнес-проєкту «Еко-крамниця» з Прилук:

— Завдяки цьому проєкту та менторам я зміг подолати бар’єр сумніву. Коли ти хочеш відкрити цікаву справу, але не наважуєшся. Я почав робити корисні солодощі з фруктів та ягід: цукерки, пастилу. Працюю над бізнес-проєктом «Еко-крамниця» і мрію хоча би трохи замінити в Прилуках цукрові цукерки на фруктові солодощі. Спершу я продавав солодощі колегам по роботі, у яких є маленькі діти. Тепер серед моїх клієнтів діти їхніх друзів. За кошти надані проєктом я купив морозильну камеру. І зараз вона у мене майже заповнена. Дещо беру із власного городу і саду, дещо купую. Нині я в пошуках нових клієнтів. Сподіваюся знайти їх завдяки створеному сайту.

Нині пастила набирає популярності й багато хто почав її виготовляти. Оскільки я тільки стартую, то поки що тримаю невисоку ціну, щоби покупці спробували мій продукт. Та коли охоплю більшу кількість людей, то поступово підніматиму ціну, щоби пройти точку беззбитковості, — розповідає Тарас.

На перспективу Тарас Головченко посадив удома невеличкий сад, бо певний, що в майбутньому він розвине свою бізнес-ідею і «Еко-крамниця» стане прибутковою.  

Валентина НАУМЕНКО

Інші новини:


Нова велика війна?

Військові дії між Азербайджаном і Вірменією розпочалися в ніч на 27 вересня. Обидві сторони звинуватили одна одну в ескалації конфлікту через спірний регіон Нагірний Карабах.

2020-10-01 09:56