Роман ГАВРИШ: «Чим більше ви відрізняєтесь від стандартів ринку, тим менше у вас клієнтів»

2020-07-03 09:20

Маркетингова реальність змінилась — ми не можемо дозволити собі працювати в старих умовах. І в час кризи бізнес може бути успішним — доводять експерти, спікери конференції “Успішний маркетинг для малого та середнього бізнесу в умовах нової реальності”. Організатори — Центр інформаційної підтримки бізнесу в Чернігові, створений на базі Чернігівської ТПП. Проєкт фінансується ЄБРР в рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business.

За останні місяці представники бізнесу звикли вирішувати більшість питань дистанційно. Через інтернет успішно ведуться перемовини, налагоджуються контакти, проводиться навчання. Це також один із наслідків пандемії.

Учасники конференції — це підприємці Чернігова й різних куточків України та навіть із Ізраїлю — онлайн-формат значно розширює кордони. Спікери-експерти з маркетингу та успішні представники бізнесу.

Поділимося деякими цікавими тезами з конференції.

Хедлайнер заходу — Роман Гавриш — керівний партнер маркетингової агенції та викладач Києво-Могилянської бізнес-школи:

“Ми ігноруємо певні зміни реальності, певні технології  і нам світ каже — переставай ігнорувати. Ті, хто не хоче адаптуватися, — вони помирають”.

“Треба навчитися відкидати власний досвід. Наш досвід — це основна причина наших помилок у майбутньому. Досвід як допомагає, так і заважає нам адаптуватися до нових умов”.

“Ми занадто уважно слідкуємо за прямою конкуренцією і витрачаємо на це багато зусиль. А основна проблема приходить узагалі не від конкурентів. Справді зашкодити вам може тільки непрямий конкурент. Нам потрібно  звертати увагу на того, для кого ми створюємо цінність”.

“Дивіться не на тренди, а на потреби клієнта”.

Президент Чернігівської ТПП Костянтин Іванов:

— На конференцію зареєструвалось 50 учасників, серед яких були як підприємці-початківці, так і співробітники маркетингових підрозділів та приватні підприємці. Чому такий успіх конференції?

— По-перше, саме зовнішнє середовище як маркетинговий термін позиціонує будь-який бізнес чи підприємницьку діяльність з точки зору продукту цього бізнесу, послуги чи товару. Вона не може спокійно поводитися в сучасних умовах, коли зовнішнє середовище і споживацькі поведінки радикально змінились та продовжують радикально змінюватися. Тому ми організували цю конференцію, і тому на неї був такий попит та зацікавленість усіх учасників.

Сьогодні ми можемо, на жаль, констатувати, що всі прогнози маркетологів і аналітиків, які сподівались на те, що після послаблень карантинних заходів, за декілька тижнів, ринок швидко відновиться до його нормального стану, наприклад, у такий сфері, як HoReCa (кафе, ресторани, готелі), не виправдалися.

Ми бачимо, що споживачі не поспішають повернутися до своїх звичок. На сьогоднішній день ресторани не повернули навіть 60% своїх відвідувачів, і ми бачимо велике падіння на цьому ринку. В корпоративному В2В секторі також падіння експорту та імпорту, яке відбувається на тотальному рівні. Тому в корпоративному секторі також сьогодні тривають пошуки імпортозаміщення. Це гарна новина, але чи готові українські виробники товарів та послуг у В2В секторі запропонувати товари й послуги для внутрішнього споживання, щоби відновити ринок до докарантинного рівня? На жаль, ні. Поведінка кінцевих споживачів, так званих консьюмерів, також змінилася.

Сьогодні ми бачимо аналітику, яка каже про те, що продажі літнього асортименту взуття та одягу перебувають на найнижчому рівні. Тобто люди перестали купувати у великому обсязі літній асортимент продукції легкої промисловості, і цей ринок не відновлюється, що говорить про те, що настав час маркетологів, час відділів продажів для того, щоби фіксувати ці зміни, займатися аналітикою цих змін, пристосовуватися до змін зовнішнього середовища, маркетингового середовища, робити відповідні корективи у маркетинговій політиці для того, щоби відновлювати продажі та потужності бізнесу в сьогоднішніх умовах.

Друга складова успіху конференції ­— наші спікери, викладачі Києво-Могилянської бізнес-школи. Ми вважаємо рівень саме цієї бізнес-школи найвищим в Україні з точки зору сучасності,  відповідності реаліям. І Роман Гавриш, і Уляна Станович є не тільки викладачами, а й практикуючими маркетологами.

Ми можемо сказати про ще один фактор успіху конференції: те, що ми запропонували нашим спікерам і партнерам з ЄБРР залучити до дводенної роботи  й трьох чернігівських підприємців: Олександру Волкову, Аліну Дикуху та Інну Черевко. Вони поділилися своєю точкою зору, своїм баченням маркетингової аналітики та досвідом пристосування до змін зовнішнього середовища.

Конференція була не просто у форматі лекції та аналітики. Сам формат конференції передбачав активне залучення всіх учасників до практичних завдань та практичних вправ.

Швидка аналітика, швидке прийняття рішень та коригування маркетингової політики запорука того, що це дасть результати й утримає падіння підприємницької активності кожного учасника нашої конференції.

Лариса Циган, віцепрезидент Чернігівської ТПП, керівник ЦІПБ:

— Учасники отримали лайфхаки й корисну інформацію з приводу того, в якому напрямку їм далі рухатися і на що звертати увагу, продаючи свій товар чи послугу. Таку мету ми ставили перед  собою і, я вважаю, досягли її. Конференцію ми планували провести в оффлайні, але  переформатували її в онлайн. Протягом трьох місяців ми працюємо в онлайн-режимі: від тренінгів до В2В переговорів із нашими міжнародними партнерами.

— Тобто карантин для вас — це й позитивні зрушення?

— Так. Ми розширили сферу впливу. Якщо раніше працювали тільки з чернігівськими компаніями, то зараз ми контактуємо з партнерами з інших регіонів.

Конференція була насичена практичною інформацією, цікаве для себе зміг почути кожен учасник. А головне — отримав відповіді на запитання, які надіслали спікерам.

Зокрема  бізнес сьогодні цікавить, як грамотно проводити маркетингові кампанії, які тренди посткарантинного простору, пошук ефективних каналів збуту, перехід від індивідуальних замовлень до масмаркету, чи варто персоналізувати бренд, як краще просувати готовий продукт... І це далеко не повний перелік тем та питань, що були порушені в ході онлайн-спілкування.

Не варто шукати ідеального клієнта, немає різниці між маркетингом  В2В та В2С, немає ефективних каналів і об’єктивної ціни — це лише декілька висновків, що їх було зроблено в першій частині майстер-класу.

Учасники змогли не тільки проаналізувати свою роботу з клієнтами, але й знайти шляхи ефективного просування своєї продукції або послуги.

В ході майстер-класу навіть удалось організувати круглий стіл. Учасники формулювали запитання до хедлайнера конференції Романа Гавриша. Автор найкращого запитання отримав сертифікат на безкоштовну годинну консультацію для свого бізнесу.

Криза навчила бути гнучкими, змусила адаптуватися і не боятися нового представників чернігівського бізнесу. Підприємці, що працювали в рамках конференції, мали можливість відчути, як змінилось зовнішнє середовище та дізнатись про той інструментарій, який актуальний сьогодні.

Враженнями поділилась Ірина Рощина, одна з учасниць конференції:

— Я в захваті від конференції, творчого і креативного підходу, а також сучасного погляду на маркетинг Романа Гавриша. В мене такі ж самі погляди та мислення, тому цей майстер-клас був підтвердженням того, що я думаю, як і тренер, і ми разом з ним на одній хвилі. Такі майстер-класи надихають, наповнюють та спонукають на подальші успішні дії у веденні бізнесу.

Навіть після закінчення часу Романа Гавриша не хотіли відпускати, бо його поради мають неабияку цінність для підприємців.

Все, що здається неможливим, завтра буде не таким. Порада бізнесу: не вагатися — пробувати, адже там, де страшно, — туди треба і йти.

Підготувала Поліна МОГІНСЬКА
Фото надані ТПП

Інші новини:


Антибіотики в Україні виведуть із вільного продажу

Купити антибіотики українці зможуть виключно за електронним рецептом лікаря.

2020-09-29 12:46