Вирішувати транспортну проблему потрібно терміново

2020-05-22 10:14

Кількамісячний карантин чітко показав, що без більш-менш нормального громадського транспорту Чернігову вже не прожити. І що його достатньо лише в тому випадку, якщо в місті буде менше ста тисяч мешканців. І то — не пенсіонерів. 

Нагадаємо, що Чернігів має Програму розвитку електричного транспорту й щорічно виділяє на її фінансування 30 мільйонів гривень. Але — цих коштів явно не вистачає. Судячи з непрофесійності урядів і прогнозів стосовно серйозних економічних втрат від пандемії — збільшення коштів на цю Програму у найближчій перспективі нам не «світить». 

Що ж у цьому напрямку діяльності пропонує нам влада міста поточного року.

Тролейбуси, що були у використанні

Чернігів цього року планує закупити 12 тролейбусів, які раніше використовувалися в європейських країнах. Нині є така можливість. Це низькопідлогові тролейбуси, 

18-метрові «гармошки». Такі в Чернігові ще не їздили, й на певних маршрутах вони будуть дуже актуальними —  більше людей вміщатиметься. У час пік їх можна  використовувати інтенсивніше.

Представники ЧТУ вивчили досвід Івано-Франківська, де така сама проблема з міським електротранспортом. Вживані європейські тролейбуси вони почали купувати ще в 2016-му й закупили 19 тролейбусів в Австрії. Якихось надзвичайних проблем із ними нема. Єдине — як замовлять запчастину, вона може доставлятися 2-3 дні. Бажано купувати 10 одиниць, але однотипних. Тоді легша експлуатація.

Коштуватимуть ці тролейбуси майже в чотири рази дешевше (близько 1,2 мільйона гривень), ніж нові вітчизняні. Сюди входить ціна самого транспортного засобу, доставка, всі митні та податкові процедури. Тролейбус, який ми купували б на нашому автозаводі, коштує близько 6 мільйонів. 

Цей транспорт наша влада хоче закупити або у Швейцарії, або в Бельгії — вони в досить гарному стані. Більше того, ці тролейбуси   перед продажем потрапляють на завод-виробник — і тут їх повністю доводять до ідеального стану.

А переваги цих тролейбусів — ціна та місткість. Якщо в звичайний наш може поміститись десь 100 осіб, то в цей — 140. Довжина — 18 метрів.

Оскільки наше ЧТУ не може займатися зовнішньоекономічною діяльністю, то знайшовся посередник. Був тендер. Але через те, що компанія-постачальник була лише одна — тендер скасували. Зараз організовують новий. Аукціон призначений на 30 червня. Витратити на тролейбуси готові приблизно 20 мільйонів гривень.

Якщо досвід роботи з такими тролейбусами буде позитивним — місто продовжить їх купувати. Це дозволить оновити тролейбусний парк за 5 років.

І — автобуси…

В Таллінні (Естонія) в серпні будуть виставлені на продаж 38 18-метрових автобусів «з гармошкою» марки Scania і Volvo, 44 12-метрових автобуси від тих же виробників і 4 тролейбуси Solaris. Інтерес до покупки виявила делегація Чернігова в грудні минулого року. Мер Таллінна поки навіть приблизно не може сказати, за яку ціну місто продаватиме свої старі тролейбуси і автобуси. «Мінімальна сума, за яку ми їх продамо, —  буде в ціну брухту. Але поки говорити зарано», - додав мер Таллінна.
Доречно сказати, що їхнє комунальне підприємство має 529 автобусів, які обслуговують понад 70 маршрутів. Цього року Таллінн почне переходити на газові автобуси. Поставка першої партії має відбутися влітку. До 2025 року Таллінн хоче придбати 350 газових автобусів. Вони економитимуть місту 1,5 млн євро в рік за рахунок знижених витрат на паливо і обслуговування. 
Що тут скажеш? Нам до цього ще дуже далеко. Хіба що помріяти!

Нас підтримає Уряд?

Міністерство інфраструктури разом із Асоціацією міст України та за підтримки Європейського інвестиційного банку розробляють нову транспортну програму. В рамках якої 9 українських міст, серед яких і Чернігів, відмовляться від маршрутних таксі.

У її межах компанія, що надаватиме автобуси, електробуси та тролейбуси, на 3-5 років укладатиме договори з містом. Сам же перевізник буде зацікавлений у тому, щоб надавати якісні послуги, а не створювати тисняву в маршрутках. Програма наполовину фінансуватиметься з коштів бюджету, ще 50% надаватиме Європейський інвестиційний банк. У Чернігові планують оновити 40 одиниць транспорту. Загалом, на покращення транспорту в 9 містах інвестор уже виділив 176 мільйонів євро. Ще планують підписати додаткову угоду на 200 мільйонів. Також міністр зазначив, що програму впровадять до кінця 2020 року. 

Олександр ШИЛО
Фото з Інтернету

 

Інші новини:


Чернігівщина без жіночого футболу?

Чернігівська область залишилася без останнього представника в українському професійному жіночому футболі – 18 травня портал wfpl.com.ua повідомив, що «Єдність-ШВСМ» (Плиски) надіслала до Української асоціації футболу лист, в якому повідомляє про припинення участі в чемпіонаті України.

2020-06-03 09:51