Бажання не відповідають нашим можливостям

2020-03-05 12:20

Упевнений, що людей, які очікували «епоху процвітання» значно поменшало. Адже, якщо Уряд не спроможний протягом двох місяців виконати навіть доволі низькі показники державного бюджету, а ледве-ледве виконує його десь на рівні 75 відсотків — то що вже говорити про бюджет Чернігова. Практично, всі фінансові недоладності Уряду тепер нам приходиться «латати» за рахунок міської скарбниці. Що, власне кажучи, й показала остання зимова сесія міськради.

Отже, про найбільш важливі для містян питання.

Громадський транспорт

За пропозицією трьох депутатських комісій додатково до порядку денного включили питання: «Про внесення змін до Програми компенсації пільгових перевезень окремих категорій громадян в міському електро- та автомобільному транспорті загального користування на 2019-2021 роки». І це питання викликало жваву та тривалу дискусію. Справа у тому, що починаючи з 2020 року автоперевізники мали впровадити автоматизовану систему обліку оплати за проїзд. Тобто встановити валідатори. Зауважимо, що механізм функціонування системи громадського транспорту на місцях й досі визначається на державному рівні. Якщо нині дійсно встановити систему валідації, то компенсація перевізникам може зрости з 80 до 200 мільйонів гривень – і все це за рахунок міського бюджету. Тобто — з наших з вами кишень.

Деякі  депутати  пропонували зняти це питання з розгляду. Наприклад, депутат Олександр Антонов наголосив, що розгляд його — це порушення законодавства.

Суть питання в тому, що фінансування Програми, починаючи з 2020 року, буде здійснено після впровадження електронної системи обліку пасажирів. Але автомобільні перевізники міста не можуть отримувати компенсаційні відшкодування за пільгові перевезення, оскільки ця система не впроваджена у автомобільному транспорті і досі  знаходиться у стані обговорення та внесення змін. Тому міськрадою пропонується внести зміни до Програми та передбачити можливість сплачувати перевізникам компенсації за пільгові перевезення за діючим механізмом до впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.

Зауважу, що виступи деяких «народних обранців» дуже налякали можливою захмарною вартістю квитків на проїзд. Їм, бачте, не подобається недотримання попередніх домовленостей. «Компенсація пільг перевізникам можлива тільки за умови впровадження в транспорті дієвої системи обліку пасажирів», – заявив депутат Олександр Тимошенко. На що депутат Сергій Воробйов відповів: «Якщо ми порахуємо реальний пасажиропотік, перевізники будуть вимушені провести все в податковій, заплатити всі податки та вирахувати реальну вартість проїзду. Я впевнений, що вона становитиме щонайменше 12-15 гривень»! 

Як на мене — тоді краще й дешевше буде на возах та санях їздити! Як в стародавні часи!

Якби не міський голова Владислав Атрошенко — сперечалися депутати ще б дуже довго й безрезультатно. Він зазначив: «все, як в Україні, так і у нас, робиться не так як треба. Сьогодні ми імітуємо компенсацію перевезення пільгових категорій, а перевізники імітують перевезення. Саме так, і я це підтверджую як міський голова. Але, на жаль, чогось іншого ми не можемо запропонувати, за відсутності фінансування держави. Хоча це якраз її функції. Адже пільги надає саме вона».

Черговий новий депутат

Замість виключеного за власним бажанням представника «Самопомочі» Андрія Заїки прийшов представник тієї ж партії Віталій Козирєв (з 2003 р. — директор ТОВ «СІВЕР-АВТО».

«Дворянське зібрання»

 Зносимо. За це проголосували з однією правкою. Якою акцентували увагу на тому, що визначення та подальше залучення підрядної організації (за згодою виконавчої служби), яка буде виконувати роботи по приведенню відповідної земельної ділянки у придатний для використання стан — відбуватиметься на конкурсній основі. Тобто, скільки ми з вами за це заплатимо — достеменно невідомо. За це рішення проголосували 37 депутатів міської ради.

Кошти на реконструкцію водовідведення по вул. Декабристів — передбачен

Понад 6,8 млн. грн. не спрямували на інші цілі, як вже планувалося зробити. Формальною підставою для «перекидання»грошей була відсутність проєкту робіт. Однак ще є час розробити проєкт і виконати необхідні роботи.

Провалля на Валу

Треба вирішити питання щодо підземного тиру, провалений дах якого всі відвідувачі Валу бачать біля дитячої спортшколи — депутатський  запит  поставив Андрій Дериземля. Нагадаємо, цей підземний тир є приватною власністю. Однак знаходиться у занедбаному аварійному стані, багато років не використовується за призначенням ,а власник не переймається його утриманням. Наразі покрівля тиру обвалилася і біля входу до дитячого спортивного об’єкту — провалля. «Враховуючи, що це туристично приваблива «Мекка» нашого міста, куди приїздять багато туристів, а для спортсменів там проводяться різноманітні змагання, то у мене прохання — відреагувати на це», — додав він.

«Я так розумію, що власник тримається тільки за землю, оскільки майна там вже фактично немає. Будувати там щось у історично важливому місці не можна. На мій погляд, єдиний можливий варіант — щоб міськрада викупила це майно», — прокоментував міський голова. Владислав Атрошенко резюмував, що потрібно провести зустріч з власником, почути один одного, і якщо є правові механізми і буде згода сторін, — то й рухатися в цьому напрямку. Разом з тим, з точки зору подальшого розвитку — це непрацюючі гроші. Місто може тільки впорядкувати цю територію.

І наостанок. Самі бачите, що, практично, всі прийняті рішення — не зовсім законні. Але «викручуватися» ж якось потрібно! Тим більше, що чекати ще деякий (невідомо скільки) час чогось більш-менш «розумного» від нинішніх урядовців та нардепів — надалі наражати чернігівців на небезпеку.

Олександр ШИЛО
Фото з офіційного веб-порталу Чернігівської міської ради

Інші новини:


Свято спорту

12 вересня в Україні відзначили День фізкультури та спорту.

2020-09-18 12:33