КП «Деснянське» — лідерство, перевірене роками

2020-02-27 09:27

Два роки поспіль, за даними Національного бізнес-рейтингу в Україні, КП «Деснянське» отримувало «Золото рейтингу» в номінації серед державних і комунальних підприємств Чернігівської області. Перемога в національному бізнес-рейтингу для КП «Деснянське» — це не тільки демонстрація конкурентних переваг комунального підприємства, але й заява про підприємство  як надійного і перспективного партнера.

Редакція газети «Деснянська правда» завжди намагається об’єктивно висвітлювати все, чим живе наше місто, та постійно  інформує читачів про діяльність комунальних підприємств, які є структурними підрозділами Чернігівської міської ради і від стабільної роботи яких залежать системи життєзабезпечення Чернігова. Сьогоднішній наш співрозмовник — керівник  комунального підприємства «Деснянське» Чернігівської міської ради Віктор Васильович ПРИГАРА, який працює у житлово-комунальній сфері більше 30 років і має значний управлінський досвід.

— Вікторе Васильовичу, що змінилося за останній час на вашому підприємстві і як ви організовуєте роботу в нових умовах?

— 10 червня 2018 року було введено в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги». Отож послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій вже не передбачено на законодавчому рівні, вони увійшли до складу послуги з управління багатоквартирним будинком. За підсумками конкурсу, який відбувся 12 лютого 2019 року, з 1 березня минулого року КП «Деснянське» було призначено управителем для 427 багатоквартирних будинків відповідно до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради. Це покладає на нас особливу відповідальність та  дієво  зближує зі споживачами. Основною сферою діяльності підприємства  залишається забезпечення належних умов проживання, утримання і ремонт спільного майна співвласників багатоквартирних будинків, обслуговування прибудинкових територій та підготовка житлових будинків до експлуатації у зимовий період.

Але хочу наголосити, що ми не є власниками чи балансоутримувачами будинків. Наше комунальне підприємство  надає послугу з управління багатоквартирним будинком. І ми готові до щоденної співпраці зі співвласниками та охоче  сприймаємо кожну пропозицію задля покращення комфорту й збереження житлового фонду. Наразі ми обслуговуємо 419 житлових будинків, крім цього є ряд помешкань, де створено ОСББ, а послуги з утримання будинку на договірних умовах замовляють в КП «Деснянське».

За підсумками 2019 року КП «Деснянське» надало послуг на загальну суму 63,7 мільйона гривень, із них 16,1 мільйона гривень — це виконані роботи з поточного ремонту житлового фонду, що більше від показника минулого року на 3,2 мільйона гривень або на 25%. Цьогорічне зростання обсягів поточних ремонтів конструктивних елементів будинків, інженерних мереж, елементів благоустрою, ліфтів свідчить про правильно обраний нами шлях і здатність підприємства задовольняти потреби споживачів. Така успішна робота колективу гідно оцінюється як нашими шановними споживачами, так і фаховими  експертами країни. Трудовий потенціал нашого КП, значна матеріально-технічна база  дозволяють нам із впевненістю мати  амбітні плани на майбутнє  та постійно вдосконалювати  методи роботи. 

—  Що саме входить до послуги з управління?

— Кабінетом міністрів України встановлений  обов’язковий перелік послуг. Кошториси витрат на утримання будинків та прибудинкових територій, які розраховані для кожного будинку окремо, включають 14 основних послуг. Ми здійснюємо  технічне обслуговування всіх внутрішньобудинкових систем: водопостачання, водовідведення, теплопостачання, електропостачання, газопостачання, їх аварійне обслуговування. Однією з найвитратніших статей та найбільш затребуваною мешканцями   є  проведення поточних ремонтів конструктивних елементів житлових будинків, інженерних мереж, ліфтів та прибудинкового обладнання. Обсяг робіт, який ми можемо виконати в окремому будинку, напряму залежить від його площі, кількості поверхів, рівня благоустрою. Зрозуміло, що чим старший за віком будинок, тим дорожче його утримання. Ми обов’язково інформуємо мешканців про використання коштів, які вони нам сплачують, хоча й не завжди своєчасно та в повному обсязі. Підприємство щомісяця розміщує звіти про виконані роботи на сайті Чернігівської міської ради (https://chernigiv-rada.gov.ua/kp-desn-zvit/), ці ж звіти можна отримати в планово-економічному відділі підприємства.

— А яка саме структура підприємства, скільки працівників займається обслуговуванням житлових будинків?

— До складу підприємства входить три дільниці з обслуговування житлового фонду та аварійно-транспортна служба, яка працює в цілодобовому режимі. Середньоспискова чисельність підприємства — 223 особи.

— Багатьох мешканців хвилює питання проведення капітальних ремонтів будинків. Хто й за чий рахунок повинен їх виконувати?

— Враховуючи те, що майже всі квартири є приватною власністю мешканців, капітальні ремонти повинні виконувати власники самостійно. В той же час держава та міська влада постійно розробляють програми, які дозволяють залучати державні кошти на капітальні ремонти та заходи з енергоефективності. Так, за рішенням Чернігівської міської ради, власники житлових приміщень можуть скористатися «Програмою сприяння  збереженню і покращенню технічного стану житлового фонду міста та його безпечній експлуатації на 2020-2022 роки». Джерелом фінансування капітальних ремонтів є кошти, виділені з міського бюджету на умовах співфінансування, а саме: 50% від загальної вартості — це гроші  співвласників багатоквартирного будинку (кошти, накопичені ними та/або кошти, сплачені управителям багатоквартирних будинків), та 50% — кошти міського бюджету. Звісно, що мова про використання  коштів, сплачених управителю, може йти лише за умови своєчасної оплати за надані послуги. Сподіваємось на розуміння цього співвласниками багатоквартирних будинків. 

— Ще одне питання, яке завжди на слуху та на очах — вивезення сміття.

— Вивезення сміття здійснює спеціалізоване комунальне підприємство «АТП-2528». Але ми також виконуємо цю роботу й прибираємо наші прибудинкові території і 36 контейнерних майданчиків. До речі, прибудинкові території нараховують майже 60 га.

На контейнерних майданчиках  ми встановили бетонні ємності для збору великогабаритного сміття. Велике прохання до всіх наших мешканців — бути цивілізованими споживачами й не допускати засмічення прибудинкових територій будівельним та іншим сміттям. Наші автотранспортні засоби можуть бути надані на замовлення для вивезення сміття під час вашого будівництва чи ремонту помешкань.

— Чи існує на підприємстві проблема плинності кадрів, чи є вакансії і як можна працевлаштуватись до вас?

— У наш непростий час можливість мати постійну роботу з повним соцпакетом та своєчасною виплатою заробітної плати дуже цінується, але  проблема  плинності кадрів існує. Дуже складно знайти гарного спеціаліста — слюсаря, покрівельника, зварювальника, фах якого би відповідав нашим вимогам та потребам мешканців і котрого би влаштовувала наша  заробітна плата. Працевлаштування проводиться у відповідності з КЗпП України. Для початку рекомендую звернутися до відділу кадрів, надавши документи, що підтверджують професійну кваліфікацію. Зараз у наявності є вакансії робітника з комплексного прибирання та утримання будинків з прилеглими територіями,  електромонтера, слюсаря-сантехніка, столяра, маляра. Хотів би звернути увагу, що специфіка нашої діяльності вимагає не лише професійних знань. Робота з людьми потребує і додаткових якостей – вміння спілкуватись з різними категоріями населення, різного віку та соціального статусу, коли одночасно необхідно бути і слюсарем, і психологом, а інколи й вихователем. Крім цього особливий режим роботи підприємства передбачає чергування працівників у вихідні та святкові дні. Для робітників з комплексного прибирання та утримання будинків з прилеглими територіями робочий день розпочинається ще до світанку, щоби вчасно, за графіком, було вивезене сміття й розчищені від снігу входи в під’їзди і пішохідні доріжки. Та головними критеріями відбору, на мій погляд, повинні бути  любов до рідного міста, прагнення зробити його кращим і здатність до самовідданої праці.

— Як змінилась заробітна плата працівників за останній час?

— Ми розуміємо, що головним критерієм при виборі місця роботи є рівень заробітної плати. Підприємство намагається забезпечити своїм працівникам щорічне зростання матеріального забезпечення. Так, якщо розмір заробітної плати у 2016 році становив 3397 гривень, то за підсумками 2019 року маємо заробітну плату в розмірі 7818 гривень, темп росту — 230%. Упровадження ефективних Положень про преміювання дозволяє сумлінним та ініціативним працівникам заробляти більше середнього показника зарплати. Постійно слідкуємо за тим, щоби рівень зарплати на підприємстві не відставав від рівня зарплати в Чернігівській області.

— Які труднощі виникають у взаємовідносинах зі споживачами?

— Усвідомлення особистої відповідальності кожного мешканця міста за збереження спільного майна та  відродження почуття «власника» —  головні чинники успішного управління багатоквартирним будинком. Ми намагаємось вибудовувати стратегію розвитку підприємства як стратегію успіху і довіри, втілення у життя сподівань та побажань наших споживачів. Об’єднання наших зусиль, бажання змінити стан будинку, зробити його красивим і міцним повинно стати головним у взаємовідносинах. Звертаю увагу всіх наших мешканців, що своєчасна оплата за надані підприємством послуги — це вклад  у безпеку та захист вашого особистого майна, спокою і комфортних умов проживання ваших родин. Ми отримали великий життєвий урок, коли довелось виконувати роботи з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації 30 червня 2018 року. Співвласники постраждалих будинків мали прострочену заборгованість, але ми спромоглися  надати вчасну допомогу та провести необхідні ремонти. Тому ми щиро вдячні кожному споживачеві за підтримку, розуміння і  прагнення бути активними творцями затишку у своїх домівках.  

— Як плануєте розвивати своє підприємство?

— Наша автотранспортна техніка, яка налічує 29 одиниць, потребує постійного   оновлення та ремонту. Намагаємось виконувати максимум робіт власними  силами. У 2019 році відновили навантажувач, машину для посипання внутрішньодворових проїздів пісчано-сольовою сумішшю в зимовий період. Та без підтримки і розуміння міської влади було б дуже важко. За сприяння міського голови, який особисто оглянув нашу виробничу базу та транспорт, були придбані новий навантажувач і два автотранспортні засоби для аварійної служби. І я вдячний міському голові Владиславу Атрошенку за те, що підтримав мої починання та ввірив керівництво одним із найуспішніших комунальних підприємств міста. Моєю особистою метою було забезпечення стабільної роботи підприємства  з повним робочим днем, з достойною заробітною платою. Доля подарувала мені можливість працювати в колективі однодумців, з якими ми здатні на нові звершення.

Користуючись нагодою, напередодні нашого професійного свята — Дня працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення, щиро вітаю своїх співробітників, колег, партнерів та всіх мешканців. Бажаю міцного здоров’я, добробуту, злагоди, миру, взаємоповаги та розуміння. У цей непростий для всіх час, будьмо стійкими у своїх переконаннях і доброзичливішими один до одного. Я впевнений, що об’єднавшись разом, ми подолаємо всі перешкоди та збережемо в належному стані житловий фонд територіальної громади міста.

Спілкувалася Валентина НАУМЕНКО
Фото з архіву КП «Деснянське»

Інші новини:


Цікава новація

У селищі Макошиному планують створити новий осередок правоохоронного захисту — поліцейську станцію.

2020-09-30 08:56