«ЖЕК-10» тримає марку «Лідера галузі»

2020-02-11 08:57

Вже рік, як КП «ЖЕК-10» очолює молодий керівник Ігор ЛУЩАЙ. Чоловік, який прагне вивести своє підприємство в постійні лідери і тим самим зламати людські стереотипи про бездіяльність ЖЕКів.

Торік «ЖЕК-10» став кращим серед підприємств житлово-комунального господарства Чернігова. І отримав нагороду від Національного бізнес-рейтингу — медаль і сертифікат «Лідер галузі 2019». Серед суб’єктів господарювання України у номінації «Платоспроможність» «ЖЕК-10» посів 12 місце.

Серед суб’єктів господарювання Чернігівщини у номінації «Результативність та рентабельність — 1 місце. Сам Ігор Лущай був відзначений персональним сертифікатом «Керівник року 2019».  Як тримають марку працівники підприємства нині, ми поцікавилися у Ігоря Олександровича під час інтерв’ю.

Начальник КП звик жити в сучасному ритмі. Відповідно і його комунальне підприємство теж іде в ногу з часом. У «ЖЕК-10» є власні сторінки у соціальних мережах — Facebook та YouTube. Через онлайн-платформи висвітлюється вся діяльність ЖЕКу і підтримується зв’язок зі споживачами послуг. А що саме зроблено за рік роботи молодого керівника, про це далі в нашій із ним розмові.

—  Ігоре Олександровичу, нині продовжуються розмови з приводу того, що треба відмовлятися від послуг ЖЕКів, створювати ОСББ та укладати угоди з приватними підприємствами. Як ви утримуєте своїх клієнтів?

— Якщо це новий будинок, то, дійсно, можна створити ОСББ. Та коли будинку 30-40 років – це дискусійне питання. За рік моєї роботи жодна наша багатоповерхівка не пішла в ОСББ. Як було 234 багато-квартирних будинки, так і залишилося. Згідно з кошторисом, ми надаємо різні послуги з обслуговування житла. Це — впорядкування прибудинкових територій, техобслуговування багатоповерхівок. 

Виконуємо поточні ремонти, димові та вентиляційні канали, надаємо дезінфекційні послуги, ремонтуємо системи водо- і теплопостачання. Наші працівники намагаються добросовісно виконувати свою роботу.

До зими ми встигли відремонтували 14 тисяч квадратних метрів покрівель. Майже удвічі перевиконали план. Відремонтували 35 під’їздів, хоча планували 33. Перевиконали план по герметизації міжпанельних швів у будинках. Міняли по під’їздах старі вікна, двері, електропроводку.

Цього року хочемо купити для аварійної бригади електриків, слюсарів, сантехніків новий автомобіль, бо на старому москвичі далеко не заїдеш.

—  А скільки двірників обслуговує ці 234 будинки?

—  79 двірників. Але чистота прибудинкових територій і самих багатоповерхівок залежить не тільки від нас, а й від мешканців. У нас є будинки, що колись були гуртожитками. Там переважно живуть люди, що винаймають житло. І це як стихійне лихо. Там двірнику постійно треба доглядати за під’їздами й прибудинковими територіями, як за немовлятами. Адже ставлення тих мешканців до житла за принципом: після нас — хоч потоп. Люди не цінують те майно, бо воно не їхнє. А дехто вважає, що його майно закінчується порогом його квартири. «Все інше — робота двірників. Їм за це гроші платять».

Обурює, коли мешканці з вікна квартири чи під’їзду викидають недопалки. Тим самим не поважають працю двірників. Звісно нам прикро. Інша справа, коли в будинку живуть виховані люди. У них завжди чисто, охайно, комфортно. Бо вони підтримують порядок. Тоді й ми ходимо на роботу із задоволенням.

—  Як  заохочуєте своїх працівників?

— У наший людей невелика зарплата. Зокрема у двірників багато роботи взимку і восени, а отримують вони незначну заробітну плату. Тож для заохочення ми намагаємося їх преміювати.

— Цього року зима поблажлива до нас. Та  раптом випаде сніг, готові до нього?

— Так. Ми вже виїжджали чистити дороги. Для прибирання у нас є 6 одиниць техніки. При потребі двірники посипають доріжки піском або сіллю.

—  Торік чернігівці активно наслідували новий  еко-тренд: сміття під землею. По місту встановлювалися напівпідземні  контейнери для сміття. Ваше підприємство теж брало в цьому участь.

— Так, у цій справі ми були першопрохідцями. Торік нам облаштували спеціальні майданчики з великими боксами для збору побутових відходів, встановили перші в Чернігові напівпідземні контейнери для сміття по 3 кубометри біля багатоповерхівок... Вивозять непотріб сміттєвози, обладнані спеціальними кранами. Загалом нам облаштували 19 таких контейнерних майданчиків. Один майданчик обслуговує два-три-пять будинків. У багатоповерхівках, переведених на нову систему збору сміття, було заварено сміттєпроводи. Зварювальні роботи провели у 111-ти під’їздах.

— У чому перевага таких контейнерів?

— У них ніхто не порпається. Сміття не розлітається по всій території, його не розтягують тварини і птахи. Нема неприємного запаху від зіпсованих продуктів. А ще вони полегшили роботу наших працівників. Переважна більшість двірників — це люди передпенсійного віку. Їм по 55-60 років. Раніше вони самотужки вивозили переповнені контейнери зі сміттям зі сміттєвої камери. Це — близько 250 контейнерів. Самотужки згрібали докупи розкиданий непотріб. Тепер це все в минулому. Крім того, напівпідземні баки у плані обслуговування значно дешевші, ніж звичайні контейнери для сміття. Цьогоріч нам планують довстановити напівпідземні контейнери по всій нашій території.

—  Як ще плануєте розвивати підприємство? Які плани на цей рік?

— Однією з важливих соціальних проблем є безпечна робота ліфтів. Наразі ми плануємо почати виконувати програму по модернізації ліфтового господарства. Адже непрацюючі ліфти ускладнюють повсякденне життя мешканців багатоповерхівок. Особливо жінок із дітьми, людей похилого віку та з обмеженими можливостями.

По нашому підприємству треба модернізувати 205 ліфтів. 200 з яких уже відпрацювали по 25 років. Щоб вирішити цю проблему, міська рада та управління житлово-комунального господарства виділило на модернізацію ліфтів певні кошти. Ми вже склали графік по відновленню старих ліфтів. Після модернізації строк служби ліфтів становитиме 18 років.

—  У вас багато боржників?

— Якщо брати у відсотках по відношенню до тих, хто вчасно сплачує, то небагато — 5%. Але у грошовому плані, їхні борги досить великі. Деякі люди нашому ЖЕКу винні по 15-20 тисяч гривень. Торік ми проводили багато зборів із приводу заборгованості. Зустрічалися з мешканцями будинків двічі, а то й тричі на тиждень. Але великого результату це не дало. Як правило, коли приходиш на зустріч із людьми, вони  починають кричати на тебе, ображати і не дають сказати й слова. Тільки й чутно: «Ви нам повинні…»

І це при тому, що ніхто з них не хоче бути старшим по під’їзду чи будинку, щоб разом із мешканцями вирішити, що треба зробити в їхній багатоповерхівці в першу чергу: відремонтувати дах, замінити каналізацію, зробити поточний ремонт під’їзду чи поставити парканчик для клумби? До цієї посади я був начальником  аварійно-транспортної служби. Наша бригада  займалася прибиранням, розчищенням  снігу. Мені там було легше, бо працював в одному напрямку. Зараз більше відповідальності і треба слідкувати за всім у комплексі.

—  Що може полегшити вашу роботу і зробити послуги якіснішими?

— Найбільша проблема в тому, що співвласники багатоповерхівки не розуміють, що і покрівля, і підвали, і під’їзди — це все теж їхнє, а не чиєсь. І що ніхто не прийде і безкоштовно за них нічого не зробить. Дуже важливо, щоб у будинку чи під’їзді був старший. Це значно полегшило б нашу роботу і зробило її якіснішою. Адже тоді ми б безпосередньо розуміли потреби всіх мешканців конкретних багатоповерхівок. А так нема узгодженості. Приємно бачити, коли мешканці облаштовують під’їзди, як свої власні квартири. А поруч висаджують квіти, прикрашають майданчики креативними фігурками з підручних матеріалів. Таким мешканцям ще більше хочеться допомагати.

—  Торік ваше підприємство стало кращим серед аналогічних підприємств Чернігова за критеріями експертів. «ЖЕК-10» було визнано «Лідером Галузі 2019». А особисто ви стали «Кращим керівником 2019»?

— Підсумки минулого року додають оптимізму. Ми завжди прагли і прагнемо робити все, щоб Чернігів був найкращим містом в Україні. Відзнака «Лідера Галузі» стимулює працювати так, щоб дільниця нашого підприємства була чистою і комфортною для життя наших мешканців.

Ми намагаємося працювати так, щоб не втратити довіру чернігівців. Прагнемо бути відкритими. У нас є власні сторінки в соціальних мережах, через які ми спілкуємося з нашими клієнтами. І весь час закликаємо людей до співпраці. Адже запорука успіху — це згуртованість і злагодженість.

—  Що хотіли б сказати мешканцям будинків, які ви обслуговуєте?

— Ми дуже просимо їх вчасно сплачувати за комунальні послуги. Від цього залежить наша можливість виконувати заплановані ремонти в будинках. 95% сплачених коштів іде на обслуговування будинку, і лише 5% — на поліпшення нашої матеріально-технічної бази. А ще просимо бути господарями не лише у своїх квартирах, а й у під’їздах та біля будинків.

Валентина НАУМЕНКО
Фото надане КП «ЖЕК-10»

Інші новини:


Антибіотики в Україні виведуть із вільного продажу

Купити антибіотики українці зможуть виключно за електронним рецептом лікаря.

2020-09-29 12:46