Назавжди – в Небі…

2020-01-17 11:55

8 січня о 4:10 ранку за київським часом із аеропорту Тегерану вилетів літак Boeing 737-800NG авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України», через декілька хвилин після зльоту рейс PS752 зник з радарів. Лайнер розбився неподалік столиці Ірану. На борту було 176 людей, всі вони загинули. Серед них – 11 громадян України (9 членів екіпажу і двоє пасажирів).

За час, що минув відтоді, багато інформації змінилося на протилежну. Ні на виробника Boeing, на на МАУ, ні на загиблий екіпаж вже «не вішають» пошкодження двигуна, невправність у польотах… А Іран нарешті зізнався в тому, що літак був збитий двома ракетами, випущеними з їхньої військової бази. І тепер ми знаємо, що керував літаком і обслуговував рейс «зірковий» український екіпаж.

І хоч небагато часу минуло від катастрофи, ця трагедія  подекуди перетворюється на легенду з нюансами містики. До неї додаються припущення й домисли і політичного, й релігійного присмаку… Та серед цього бурхливого моря інформації головне – пам’ятати, що 176 людей, рештки яких досі збирають на землі,  вже ніколи не повернуться з  Неба… Хоча їхні рідні й близькі – батьки й сини та доньки, дружини й чоловіки, друзі – чекатимуть і виглядатимуть заручників біди, котру спричинили навряд чи тільки недбальство і помилка, доки й живі…

Отож наразі – епізоди перерваного польту…

Починалося так: авіакатастрофа літака під Тегераном – не теракт

Рада нацбезпеки повідомила кількість жертв авіакатастрофи під Тегераном.

Серед загиблих літака МАУ понад 25 дітей і неповнолітніх. Світові авіакомпанії масово скасовують польоти до Іраку та Ірану. Іран не вводить заборону на польоти над країною після катастрофи літака МАУ.

Авіакатастрофа літака під Тегераном – не теракт. До падіння літака призвели технічні проблеми з двигуном. Версія теракту наразі не розглядається. Літак впав майже одразу після зльоту з аеропорту імені Імама Хомейні.

А потім…

11 січня Іран офіційно визнав, що літак МАУ збили його військові, які помилково прийняли його за ворожу ціль. Отже, літак МАУ був збитий вранці 8 січня в районі міжнародного аеропорту Тегерану бойовою ракетою збройних формувань Ірану. Загинули всі 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, які перебували на борту. Серед загиблих — громадяни України, Афганістану, Великої Британії, Ірану, Канади, Німеччини та Швеції.

Президент Ірану Хассан Рухані виступив із заявою про те, що країна «глибоко шкодує про цю трагічну помилку». Він також заявив, що дії військових, які призвели до загибелі українського лайнера, будуть розслідуватися. За словами командувача аерокосмічними силами КВІР Аміра-Алі Хаджизаде, оборонна система Ірану помилково визначила український літак як крилату ракету.

Ким були загиблі в авіакатастрофі в Ірані українці?

1. Володимир Гапоненко – командир екіпажу. Мав 11600 годин нальоту на літаках Boeing 737, в тому числі 5500 годин як командир повітряного судна (КПС). Закінчив Кіровоградське вище льотне училище Національного авіаційного університету ще наприкінці вісімдесятих. 

2. Сергій Хоменко – мав 7600 годин нальоту на Boeing-737. Як розповідають його колеги, раніше був командиром «Блакитної стежі» – підрозділу Військово-транспортної авіації України.

3. Олексій Наумкін – інструктор, який, за розповідями колег, став учителем для десятків командирів та других пілотів МАУ. Мав 12000 годин нальоту на літаках Boeing 737, в тому числі 6600 годин як КПС.

4. Бортпровідниця Марія Микитюк. 24 роки. Родом з Івано-Франківська. Закінчила місцеву Українську гімназію №1. Випускниця Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету. Єдина дитина в сім’ї. Любила небо і дуже пишалася своєю роботою. Таких позитивних і активних людей ще треба пошукати», – написали в телеграм-каналі новин НАУ про Микитюк.

5. Бортпровідниця Катерина Статник. 27 років. Родом з Нової Каховки. На її сторінці в інстаграмі друзі залишають співчуття, колеги – хвалять за професійність.

6. Старший бортпровідник Ігор Матьков, 34 роки. Наш земляк, родом із Козельця. Мав понад десять років стажу роботи в МАУ. 

7. Бортпровідник Денис Лихно. 1995 року народження. Родом з Переяслава. Навчався в місцевій першій школі. Закінчив Аерокосмічний Інститут Національного авіаційного університету в 2018 році.  «Денис відмінний хлопець і хороший друг... Працював в МАУ всього пів року, але вже запам’ятався багатьом колегам», – пише телеграм-канал новин НАУ.

8. Бортпровідниця Валерія Овчарук, 28 років. Родом із Луганська. На своїй сторінці в інстаграм вона писала, що любить свою роботу і що вірить в те, що літаки ніколи не стануть для неї просто транспортом. 

9. Бортпровідниця Юлія Сологуб, 25 років. Родом із Нововолинська. Бортпровідником вона працювала близько пів року. Чоловік Юлії Сологуб чекав на дружину вранці в аеропорту Бориспіль, тоді ж дізнався про авіакатастрофу.

Також загинули дві пасажирки Ольга Кобюк та Альона Малахова.

Пощастило… Двоє людей не сіли на рейс МАУ, який розбився біля Тегерана

Пара летіла додому в Оттаву. Мохсен Ахмадіпур не зміг сісти на літак «МАУ» рейсу PS 752 Тегеран–Київ, який зазнав авіакатастрофи, через проблеми із квитком. Про це повідомляє видання Ottawacitizen. Як відомо, Мохсен Ахмадіпур із 43-річною дружиною Рої Азадян повинні були разом летіти рейсом до Києва, а звідти до Оттави. Пара приїздила в Іран у гості до своїх родичів. Він сказав дружині, що приєднається до неї, як тільки зможе потрапити на інший рейс. Ахмадіпур чекав в аеропорту, поки Азадян сідала на борт літака до Києва і дізнався про аварію всередині терміналу…

Раніше повідомлялося, що пілот МАУ Артем, який мав летіти до Тегерану літаком, уникнув загибелі. Незадовго до відльоту йому замінили рейс на інший – до Лондона.

Верховна Рада вимагає незалежного розслідування та офіційних вибачень від Ірану

Вона очікує на офіційні вибачення Ірану за збиття літака Міжнародних авіаліній України та загибель його екіпажу та пасажирів, а також закликає ісламську республіку визнати свою повну відповідальність. Про це йдеться у заяві, яку український парламент ухвалив 14 січня.

Рада наполягає на необхідності проведення прозорого, незалежного та всебічного розслідування обставин цієї трагедії і закликає керівництво Ірану до відкритої співпраці з іноземними державами та міжнародними організаціями, а також надання усілякого можливого сприяння їхній роботі. ВРУ закликає світову спільноту та міжнародні організації підтримати Україну в її наполяганні щодо проведення розслідування, встановлення всіх винних, їх належного покарання, повернення тіл загиблих та здійснення іранською стороною всіх компенсаційних виплат.

Президент «Міжнародних авіаліній України» Євген Дихне заявив, що не мав жодних сумнівів у невинності компанії в авіакатастрофі «Боїнга»

«Ми на жодну секунду не сумнівалися в тому, що наш екіпаж і наш літак не могли стати причиною цієї страшної, жахливої авіакатастрофи. Спасибі всім, хто думав, і тим, хто аналізує, хто з нами це розділяв і розділяє. Для нас це дуже важливо. Це були наші найкращі хлопці і дівчата. Найкращі», – написав він.

Як повідомлялося, офіційний Іран заявив, що ракета «земля-повітря» збила літак МАУ рейсом «Тегеран-Київ». В офіційній заяві йдеться про те, що трагедія сталася через «людський фактор». Літак помилково сприйняли за ворожий об’єкт після того як він повернув у бік військового центру Корпусу вартових Ісламської революції. За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку. Президент Ірану Хассан Рухані назвав трагедію «непрощенною помилкою» і заявив, що країна продовжить розслідування катастрофи українського літака. Своєю чергою лідер України Володимир Зеленський сказав, що Україна чекає від Ірану повного визнання провини у збитті літака МАУ, проведенні розслідування та поверненні тіл загиблих.

Українські фахівці, які прибули в Іран для участі в розслідуванні обставин трагедії з літаком рейсу PS752 авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України», отримали доступ до «чорних скриньок», залишків борту та записів перемовин диспетчерів аеропорту з українськими пілотами, повідомив міністр закордонних справ України Вадим Пристайко.

“Я буду вранці, мамо”: батьки Ігоря Матькова розповіли про останню розмову з сином на Різдво

Мати нашого земляка Ольга Іванівна розказала журналістам Obozrevatel, що Ігор закінчив східних мов КНЛУ, а перед тим навчався в Кіровоградському льотному училищі. За її словами, син пропрацював у МАУ 10 років. «У нього не було сім’ї, ми з батьком – його сім’я. Учора з ним увечері попрощалися. Нам ще рукою помахав. Рейс туди був вечірній, а вранці назад. Каже – я, мамо, вранці буду», – згадує Ольга Іванівна.

Ігореві Матькову було 34 роки, 20 з яких він марив небом і хотів стати пілотом. Чоловік до мрії йшов поступово: закінчив факультет іноземних мов і пішов працювати стюардом. «Це мій синок. Моє ти сонечко», – дивиться жінка на світлини загиблого сина.

Жінка особливо чекає на результати розслідування. Ще хоче здійснити його заповітну мрію. Ігор мав ліцензію на польоти, але не мав статусу пілота. Цей статус мати хоче отримати бодай на папері.

Є інформація, що він вже був у резерві МАУ на посаду другого пілота. Пропозиції інших компаній не приймав, бо МАУ за 12 років вже стала його домом і керувати він хотів тільки «рідними» літаками.

Загиблого добре знали й поважали в Козельці. Про це «ДП» розповіла спеціаліст зі зв’язків з громадськістю Козелецької ОТГ Ірина Санченко.

Батько Ігоря Валерій Володимирович в інтерв’ю ТСН в Борисполі сказав, що про трагедію їм повідомила донька Лариса, яка живе в Америці, в Сент-Луїсі та працює в компанії «Боїнг». Тож інформацію про трагедію та імена екіпажу вона отримала швидко, а її співробітники дізналися, що на тому борту був її брат. І поки в Бориспіль українці несли квіти, в США теж були люди, які співчували родині Матькова.

«Ігор наче прощався»

Колишня дружина Ігоря Матькова, Христина Александрович, з якою він підтримував дружні стосунки, розповіла «ФАКТАМ», що сам Ігор теж не хотів летіти тим рейсом, хоча вже не раз літав в Тегеран. Увечері 7 січня Ігор, вже перебуваючи в літаку, дзвонив рідним і довго з ними розмовляв – наче хотів попрощатися.

– Він навіть зателефонував моєму синові Альоші і поговорив з ним про навчання, про те, щоб він мене слухався, – розповіла  Христина. – Це мій син від першого шлюбу, але Ігор був йому як батько. Для мене Ігор теж рідна людина. У минулому році ми розлучилися, але зберегли дружні стосунки. Ми щодня спілкувалися, листувалися… Увечері Ігор зателефонував мені вже з літака. Вони ще були в Києві й вилітали в Тегеран. Він зізнався, що не хоче летіти. Цього рейсу з самого початку не було в його розкладі. Ігор мав летіти до Барселони, але потім щось змінилося і йому поставили в розклад Тегеран… «Уявляєш, там уже ракети націлені, а ми туди летимо» – говорив. Я просила не накручувати себе, хоча сама страшенно хвилювалася.

Говорили увечорі так довго, що у нього навіть розрядився телефон. Але як тільки Ігор знайшов зарядку, він знову передзвонив. Це було трохи дивно – зазвичай, якщо він і дзвонив з літака, розмови були короткими, суто по справі. А тут йому начебто хотілося встигнути наговоритися … Або він, щось передчуваючи, так з нами прощався… Я попросила Ігоря, щоб він, як тільки повернеться до Києва, відразу мені написав. Чекала, що, коли я прокинусь, знайду від нього повідомлення. Але вранці 8 січня я знайшла шість пропущених дзвінків від його мами. Дуже здивувалася. Передзвонила, а вона сказала мені: «Наш Ігор розбився».

Ми познайомилися в літаку. 12 січня десять років тому я поверталася до Києва з Риму, а Ігор був в літаку бортпровідником. З тих пір протягом дев’яти років він 12 числа кожного місяця дарував мені квіти. Незважаючи на те, що ми розлучилися, Ігор продовжував мене підтримувати – і з вихованням сина, і коли важко захворіла моя мама. Він був дуже доброю людиною. Не міг пройти повз бездомного або хворої тварини – відразу його забирав, доглядав і шукав йому будинок.  Він був моїм найкращим другом. І я, напевно, ще не усвідомила, що його більше немає…»

Глибоко сумуємо й вислюємо співчуття рідним та близьким загиблих.

Підготувала Людмила ПАРХОМЕНКО
Фото з інтернету

Інші новини:


Сніданок від шеф-кухаря у ліжко, або Як працюють чернігівські ресторани під час карантину

Уже декілька тижнів у Чернігові зачинено ресторани. Більшість закладів повністю припинили роботу. Інші ж почали працювати у форматі нового режиму — тієї ж доставки та замовлень на винос.

2020-04-03 10:05