Натхнення та витонченість у прикрасах Валерії Гуземи

2019-12-29 05:39

У попередньому номері ми писали про передноворічний івент для бізнес-леді «Від мрії до успіху». Його організувала та провела Чернігівська регіональна торгово-промислова палата за підтримки партнерів: ресторану «Хряк» і проєкту KVP-Ukraine. Тоді ми розповідали про те, що в ході заходу присутніх надихала та ділилася з ними історією свого успіху засновниця ювелірного бренду Guzema Fine Jewelry Валерія Гузема

У цьому ж номері ми хочемо трохи більше розповісти про саму пані Валерію та її прикраси. Тож пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з людиною, яка лише за кілька років перетворила власну справу на знаний у світі ювелірний бренд.  

– Доброго дня, Валеріє! Перше запитання, мабуть, буде банальним, але – як усе починалося? Як ви прийшли до ювелірної справи? 

– Свого часу я працювала журналісткою на телеканалі, та згодом зрозуміла, що хочеться  відкрити щось своє. Однак це не було бажання створити бізнес. Просто хотілося займатися чимось, що приносить мені задоволення. Розглядала насправді багато галузей, якими захоплююся, цікавлюся. Це був і готельний бізнес, і ресторанний. Звичайно, думала і про те, що, можливо, мені слід шити одяг. Та, знаєте, я не відчувала жодну з цих сфер душею та серцем. А коли замислювалася над тим, що мені справді подобається найбільше, то це була саме ювелірна історія. Я завжди горіла ювелірними прикрасами, завжди купувала їх – такі дуже тоненькі, вишукані, мінімалістичні. Власне, у мене завжди був такий смак до прикрас. Тоді я знайшла одного ювеліра й замовила у нього невеличку колекцію прикрас. Потім усе само закрутилося: я опублікувала перші фото з ювелірними виробами в соціальній мережі Instagram – і почалися замовлення. Так усе й розвивалося, починаючи з соціальної мережі. У мене не було якогось великого стартового капіталу. Нічого такого. 

– Тобто ви розробили дизайн і вже з ним звернулися до ювеліра? А де ви цьому навчилися?

– Так, я розробила дизайн. Прийшла, намалювала, пояснила, як має бути, і він зробив це для мене. Звичайно, не всі зразки вгадав з першого разу. Щось ми потім змінювали, робили досконалішим, бездоганним. Але до сьогоднішнього дня у нас майже все – ручна робота і якість найвищого рівня, чим ми дуже пишаємося. У нас є безстрокова гарантія на ці прикраси, тому за якість ми справді відповідаємо. 

Що стосується дизайну, то я ніде цьому не вчилася. Просто знала, чого хочу. В голові було бачення, образ таких прикрас. От я хотіла щось подібне придбати для себе, але ніде такого не бачила. Тож вирішила: коли не можу знайти, то потрібно, певно, це створити. Так і зробила. 

– І як далі все розвивалося?

– Крок за кроком. Перші півроку я сама приймала всі замовлення, сама їх розвозила. Зустрічалася з клієнтами в різних місцях, оскільки у мене не було ні шоуруму, ні якогось офісу. А через деякий час, коли замовлень стало багато, коли зрозуміла, що сама вже фізично не можу впоратися, у мене таки з’явилася перша помічниця. Сьогодні ж нас у команді працює тридцять.
І, згадуючи початок, хочу вам сказати, що на першому етапі навіть не всі люди знали, що я і є засновником та дизайнером. Хтось просто думав, що я – кур’єр. Звичайно, не всі мене впізнавали (сміється). 

– Виникає запитання: наскільки важко було підібрати людей так, щоби вони відповідали вашим очікуванням? І чи всіх ви самі підбирали, чи на якомусь етапі довірили це відповідному спеціалісту?

– Насправді – це складна справа – підібрати людей у команду. Звичайно, ювелірів ми підбираємо за професійними рисами, тобто дивимося на їхній рівень. Інколи буває так, що ми беремо молодих ювелірів і просто трохи їх навчаємо – підтягуємо до нашого рівня. А в команду менеджменту, як правило, підбираю людей за особистими рисами. Для мене дуже важливо, щоби були гармонія та завжди позитивний настрій у колективі. Тому що роботі ми присвячуємо значну частину часу зі свого життя, і для мене вкрай важливо, аби було відчуття, що це друга родина. Щоби на роботу всі йшли із задоволенням, а не наче на каторгу. У нас є директорка бренду – вона проводить перші два етапи відбору співшукачів. А потім уже на фінальному етапі я спілкуюся з кандидатами на посаду.

– Повертаючись до самих прикрас: де ви берете натхнення, тобто як у вас виникають ці образи, ідеї?

– Важко відповісти на це запитання. Інколи буває, що ідеї просто приходять до мене. Інколи натхнення з’являється, коли спілкуюся з якимись жінками,  бачу їхню красу. Коли я на них дивлюсь, у мене одразу в голові виникає дизайн прикраси – наче візуально приміряю на них різні ювелірні речі. Так і народжується образ, у принципі. 

А інколи, знаєте, можу придумати одну прикрасу. Сідаємо з технологом, щоби зрозуміти, як це зробити, та в цей момент до мене приходять іще ідеї. І я йому пояснюю вже не одну прикрасу, а всі тридцять. Іноді це – наче портал якийсь відкривається, йдуть одна за одною. Інколи не можу зупинитися. Та найголовніше – одразу занотувати ідею, оскільки, якщо мені щось спало на думку і я це не зафіксувала, то потім, як правило, забуваю, що вигадала. Навіть коли за кермом їду, то зупиняюся, беру олівець, ручку і фіксую. Можу навіть на руці записати.

– Ви зазначили, що натхнення може прийти при спілкуванні з іншою людиною. Тобто чи можна сказати, що вас надихає спілкування з оточуючими?

– Звичайно, можна так сказати. Мені здається, що жіноча краса – це настільки унікальна штука. І кожна, абсолютно кожна жінка, – вона по-своєму особлива. І для мене не існує жодних канонів краси. Для мене кожна особлива: особливо гарна, особливо витончена, особливо харизматична. Варто лиш уважніше на неї подивитися.

– А як ви вважаєте, в чому секрет успіху вашого бренду?

– Найскладніше насправді запитання. По-перше, мені здається, що для успіху нам іще потрібно працювати й працювати…

– Та не скажіть! Ваші прикраси відомі у світі…

– Але все ж таки секрет успіху будь-якого бізнесу – це плідна праця. Бо якщо дивляться мій профіль в Instagram, то може здатися, що це якесь зовсім казкове життя.  Може здатися, що я тільки відпочиваю, насолоджуюся якимись моментами, ходжу на вечірки та різні інші заходи. Але ніхто не знає, що насправді за цим стоїть. Інколи за цим криються просто безсонні ночі роботи – як мої, так і моєї команди. Буває так, що ми закінчуємо роботу дуже пізно, інколи майстри працюють у дві зміни. І це, можу сказати, дуже-дуже кропітка робота. І три з половиною роки я присвячую всю себе цій сфері, своєму бренду. 

– Чи близькі люди, друзі не ображаються на вас за те, що, можливо, мало часу проводите з ними?

– Мені здається, це одна з найбільших таких проблем. Адже геть не вистачає часу  на особисте життя, на сім’ю, на друзів. Та вони не ображаються – всі розуміють, що я не можу приділити їм багато часу не тому, що десь байдикую чи відпочиваю, а тому, що багато працюю. Але зазвичай брак часу та брак сну – щось невід’ємне в моєму житті. Та я вже просто звикла жити в такому, трохи скаженому, ритмі.

– А не хочеться іноді взяти перерву і на якийсь час все полишити?

– Інколи – так (усміхається). Часом організм уже маякує, вмикає якусь сирену. Каже «стоп», потрібно трохи відпочити. І тоді я або беру вихідний, так, аби, знаєте, цілий день поспати, відновити сили. Або влаштовую якусь коротеньку подорож на два-три дні. Тоді я просто переключаюся й потім з новими силами продовжую йти вперед.

– А ви коли-небудь, окрім дизайну, пробували самі пройти технологічний процес: створити форму, вилити в ній прикрасу, зробити гравіювання?

– Так, пробувала. Але через те, що маю постійно займатися іншими напрямами, мені зазвичай не вистачає на це часу. Але на майбутнє я обов’язково опаную ювелірну справу, саме щоби я вміла, все могла зробити сама. Й, можливо, тоді це буде якась зовсім ексклюзивна серія прикрас (сміється). Колекція, створена мною від самого зародження ідеї і до кінцевого продукту.

– А чи правда, що ви перед тим як випустити чергову колекцію в продаж, випробовуєте прикраси в повсякденному житті на собі? 

– Так. Абсолютно кожну прикрасу, котра у нас виходить, я тестую особисто. Перевіряю, наскільки вона комфортна, наскільки добре сидить на вусі чи на руці. Наскільки вона гарно виглядає, наскільки її можна носити, як у повсякденному житті, так і на якісь особливі виходи – вечір. Перевіряю, тестую і лише потім затверджую. А іноді, буває, щось змінюю, роблю більш досконалим, і вже тоді ми випускаємо прикрасу у виробництво.

– Пані Валеріє, знаю, що ви займаєтеся благодійницькою діяльністю. Можете розповісти про проєкт «Charity chain»?

– Узагалі, я людина, яка більше віддає. Такий поклик у мене ще з дитинства – завжди хотілося комусь допомогти, щось для когось зробити. Коли у мене ще не було власного бізнесу, я завжди намагалася побути десь волонтером, у дитячий будинок з’їздити. А потім, коли вже з’явився бренд, у мене виникла така  ідея: створити якусь одну прикрасу і зробити її благодійною.  Так виник проєкт «Charity chain», яким ми спільно з Машею Єфросиніною займаємося для фонду «Твоя опора». Наразі ми перерахували вже більш ніж три мільйони гривень, на які прооперовано 56 діточок. Це операції на серці. Ми взяли спеціалізацію саме діточок, які народжуються з пороком серця, котрим необхідно зробити операцію протягом двох-трьох тижнів, інакше вони можуть померти. І у держави, на жаль, не вистачає коштів, аби забезпечити всім такі необхідні операції та медичний догляд опісля. Тобто цей наш проєкт забезпечує не тільки операцію, а й повний медичний догляд до того моменту, як дитина одужає. 

А зараз, до речі, буквально минулого тижня ми запустили ще один благодійний проєкт. Цього разу – спільно з фондом Олени Пінчук. Проєкт про саме жіночу підтримку, про сестринство. Він менторський і допомагає  жінкам, які тільки на початку своєї кар’єри, на початку свого шляху. По-перше  успішні жінки, діляться досвідом, дають поради, якщо в учасниць виникають запитання, на кшталт – як почати бізнес, відкрити власну справу. А по-друге, ми збираємо гроші на одну з таких ідей. Буде проведено конкурс серед  жінок, які можуть подавати свої ідеї до фонду Олени Пінчук. Потім  відбудеться відкрите голосування, де всі 60 менторок цього проєкту оберуть одну з ідей, що подали конкурсантки, та профінансують її.       

– Цікаво!  І, повертаючись саме до ваших прикрас, – щось особливе до Новорічних свят готуєте чи вже випустили? 

– Звісно! До Нового року ми випустили колекцію з діамантами. Це дуже витончена, я б сказала – класична колекція з камінчиками. Вона святкова й дуже гарно підкреслює вечірнє вбрання, жіночу красу та вишуканість.

А нещодавно ми зробили колаборацію з примою-балериною Національної опери України Катериною Кухар. Це теж дуже ніжні, дуже витончені  прикраси на балетну тематику. Там я надихалася саме граціозністю Катерини. І у нас вийшло три прикраси в білому та жовтому золоті.

– А скільки взагалі за час існування бренду «Guzema Fine Jewelry» вийшло колекцій? І зазвичай скільки в кожній із них прикрас?

– Нещодавно був момент, коли про це питали, і я нарахувала приблизно 25 колекцій, а потім прийшла додому й подумала, що справді цікаво, а скільки ж їх. І насправді їх уже за 30. Щодо кількості прикрас у лінійці, то у благодійних проєктах – це по одній прикрасі, і всі кошти зароблені з них ми передаємо у фонд. А так зазвичай колекція має від 5 до 50 прикрас. І кожна – унікальна.

– І коли має вийти наступна лінійка прикрас? Так розумію, що ви вже плануєте? І якщо це не комерційна таємниця, чому буде присвячена?

– Так, уже планую. Це буде ще одна колекція з діамантами. Лімітована і присвячена Дню закоханих. Це такий особливий день, хоч багато хто його й називає «маркетинговим ходом». Але насправді це просто один із 365 днів, коли чоловіки й жінки згадують про те, що у них є кохання, згадують про те, що вони кохають одне одного.

І у нас, до речі, є ще одна така колекція, яку ми робили, якщо не помиляюся, два роки тому до Дня закоханих. Там на кожній прикрасі англійською було написано вислів «У році є два дні, коли нічого вже не можна вдіяти, – це вчора та завтра, тому сьогодні – саме той день, коли я хочу сказати, що я тебе кохаю».  

Я зазвичай нагадую своїм друзям – і чоловікам, і жінкам, що слід цінувати кожен момент, кожен день, кожну божу хвилину, що ви є одне в одного, що ви маєте це життя. Цінуйте тих, хто вас оточує. Тому що в цій біганині, в цьому темпі, в цьому ритмі життя ми часто забуваємо про найголовніше…

Спілкуватися з Валерією Гуземою було дуже приємно, адже навіть у простій розмові відчувалася вся витонченість її внутрішнього світу, з якого виринають ідеї вишуканих ювелірних прикрас українського бренду, що вже відомий далеко за межами нашої країни.

Спілкувався Дмитро ПАВЛЕНКО
Фото з особистого архіву Валерії ГУЗЕМИ

 

Інші новини:


Нова велика війна?

Військові дії між Азербайджаном і Вірменією розпочалися в ніч на 27 вересня. Обидві сторони звинуватили одна одну в ескалації конфлікту через спірний регіон Нагірний Карабах.

2020-10-01 09:56