15 000 гривень на здійснення бізнес-мрії

2019-12-24 10:09

Громадська організація «Сфера молоді» разом із Чернігівським обласним молодіжним центром провели підготовку 25 молодих людей у сфері розробки й започаткування власного соціального бізнесу. Після навчання у школі молодого підприємця третина учасників розробила власні бізнес-плани і представила їх під час пітчингу проєктів 12 грудня. Пітчинг відбувся в рамках проєкту «Соціальні стартапи для молоді» за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні.

Серед цікавих бізнес-ідей – екокрамниця, авторські листівки, центри розвитку, перекладацький центр, запуск послуги інтернет-маркетингу. Це саме ті бізнес-ідеї, що дійшли до завершальної стадії відбору в межах проєкту «Соціальні стартапи для молоді». Пітчинг дав можливість молодим людям не лише презентувати свої бізнес-проєкти, а й отримати в подальшому авторам найкращих із них стартове фінансування для своєї реалізації.

Координатор проєкту «Соціальні стартапи для молоді» Сергій Забара розповідає: «Проєкт  «Соціальні стартапи для молоді» реалізується з липня. Ми почали з навчання працівників Чернігівського обласного молодіжного центру підприємницькій діяльності. А далі вони передавали свої знання молодим людям Чернігівщини. Хлопці та дівчата навчалися в семиденній школі молодого підприємця у форматі тренінгу. Сьогодні випускники школи молодого підприємця захищатимуть власні проєкти у форматі пітчинг. Тому захід називається «Пітчинг бізнес-ідей». Ідея прийшла до нас зі сфери кінематографу. Коли сценарист захищає свій сценарій, аби продати його або знайти фінансування для наступної режисури. У нашому випадку молоді люди презентуватимуть свої проєкти задля отримання коштів для відкриття й розвитку власної справи».

Директорка Чернігівського обласного молодіжного центру Ірина Сімонова зазначила, що із 25 учасників школи молодого підприємця захищати свої бізнес-проєкти прийшло семеро. І це, на їхню думку, хороший результат. «Усі проєкти цікаві, важливі, добре продумані, чітко прописані та захищені. Це той результат, на який ми розраховували. Чим важливий для нас цей проєкт? На базі Чернігівського обласного молодіжного центру буде створений хаб соціального партнерства, підприємництва та інституційного розвитку. В подальшому адмініструвати його буде колектив молодіжного центру, тож ми маємо набути компетенції для того, щоби допомагати молодим людям реалізувати себе в тій чи іншій сфері з різними проєктами й соціальними ідеями», – говорить Ірина Сімонова.

– Я чекаю на цікаві інноваційні проєкти. Важливою в них має бути соціальна складова. Хочеться побачити, як учасники її реалізовуватимуть. Я займаюся підприємницькою діяльністю багато років і маю досвід у цій сфері. Якщо комусь буде потрібна моя допомога, я завжди радий щось підказати, – каже Юрій Трохименко, член журі, директор із розвитку Центру «АХАЛАР».
Ми поцікавилися бізнес-мріями деяких учасників. Тарас Головченко з Прилук хоче створити екокрамницю, де продаватиме сухофрукти власного виробництва.

– Мета мого проєкту – популяризувати натуральні смаколики. Найрізноманітніші сушені фрукти та ягоди. І тим самим зменшити серед дітей і дорослих споживання цукру та цукрових замінників. Надмірне споживання цукерок шкодить здоров’ю. А хворим на діабет узагалі цукор протипоказаний. Буду популяризувати сушені фрукти та овочі. Готуватимемо їх разом із моєю дівчиною. Спершу цим займатимемося у мене вдома. Далі хотілося би відкрити власну крамницю. Ціни на мої вироби будуть помірними і приємними для покупця, – ділиться планами Тарас.

А чернігівська екоактивістка, ілюстратор та член громадської організації «Екомісто» Альбіна Колесніченко підготувала бізнес-план «Ластівка». Дівчина планує створювати авторські листівки на еко-тематику й розповсюджувати їх із метою привернення уваги людей до екологічної проблеми та популяризації саме української листівки. У сфері ілюстрації та мистецтва Альбіна працює понад 10 років.

– Я витрачаю багато часу для того, щоби дізнатися, як змінюється екологічна ситуація в Україні та Чернігові. І зрозуміла, що можу вплинути на це через свою творчість. Хочу друкувати листівки із вторинно-переробної сировини. Тобто для них не потрібно буде, скажімо так, рубати дерева. Сюжети листівок нагадуватимуть людям про те, що треба свідомо споживати природні ресурси, дбати про природу, захищати тварин, що зникають. 10% від кожної проданої листівки перераховуватиметься до фонду «1000 друзів парку» та громадської організації «ЕКО Місто» на висадку дерев. За 2 роки ми посадили більше 100 дерев та 200 кущів.

Листівки Альбіна розповсюджуватиме в Instagram, через блогерів, у книжкових магазинах, кав’ярнях, кафе, квіткових крамницях, на ярмарках і фестивалях.

Наприкінці пітчингу незалежне журі визначило трьох авторів кращих бізнес-проєктів. Ними виявилися Тарас Головченко (створення екокрамниці), Альбіна Колесніченко (виготовлення авторських листівок) та Сергій Лавський (запуск послуги інтернет-маркетингу). Кожен із них отримає грошове фінансування від ГО «Сфера Молоді» в розмірі 15 000 гривень на здійснення своєї бізнес-мрії.

Валентина НАУМЕНКО
Фото авторки

Інші новини:


«Стоматологічна фея» допомагає малим ласунчикам

«Стоматологічною феєю» маленькі пацієнти та їх батьки називають дитячого стоматолога Тетяну Лісовську, яка працює в КНП «Дитяча стоматологічна поліклініка» Чернігівської міської ради завідувачкою відділення, а на час відсутності головного лікаря виконує його обов’язки.

2020-02-14 11:45