Маркетплейс чи інтернет-магазин?

2019-12-11 09:40

Сьогодні покупки і продаж товарів простіше виконувати в інтернет-магазинах та маркетплейсах. Користувачу достатньо відкрити відповідний сайт зі смартфона чи ПК, обрати потрібний товар і, оплативши з банківської електронної карти, отримати його додому за допомогою будь-якої служби доставки. Це зручне рішення, яке допомагає заощадити час. Практично кожного підприємця, який задумав вивести свій бізнес у віртуальну реальність, і звичайного покупця цікавлять відмінності між маркетплейс сайтом і інтернет-магазином. Ми вирішили в цьому розібратися.

Інтернет-магазин — це онлайн торгова точка, зі своїм унікальним доменним ім’ям, через яку реалізуються товари одного продавця, тобто це візитівіка однієї компанії. Продавець — він же власник сайту. Онлайн-магазини бувають великі, де представлено кілька сот позицій різних брендів, і малі, де продаються товари одного або двох брендів і кількість товару невелика.

Хоч і багато приділяється зручності торгівлі в онлайн-магазині, він не завжди може забезпечити клієнта хорошим і різноманітним асортиментом. Загалом, віртуальні торгові магазинчики на окремому домені — це вітрина однієї точки. А маркетплейс — це вся торгова зала з безліччю вітрин! Згідно з дослідженням Forrester Research, у 2016-2017 роках споживачі у всьому світі більше 50% онлайн-покупок здійснили через маркетплейси. За прогнозами, до 2022 року їх кількість збільшиться до 67%.

Що ж являє собою сайт маркетплейсу? Маркетплейс (або торговельний майданчик) — це інтернет-платформа, де містяться товари від різних продавців, такий собі торговий центр чи універмаг. Тому тут можна продати й купити все, що душа забажає: від дитячих речей до кованих лавок і антикварних меблів, адже основне завдання — охопити всі сфери торгівлі. Маркетплейс може бути у вигляді сайту або мобільного додатку, що робить його зручнішим у користуванні. Це новий крок у еволюції інтернет-продажів, адже дозволяє розміщати товари всім бажаючим. Традиційно платформи ділять на 4 групи: товари, послуги, інформація та інвестиції / фандрайзинг (залучення коштів).

У класичному варіанті, маркетплейс виконує роль посередника, який гарантує безпеку і чесність торгових угод, забезпечує покупців хорошим вибором, а продавцям дає доступ до аудиторії «теплих» клієнтів. Головна  його цінність як посередника — це механізм комфортного надання послуг торгівлі для клієнтів з обох сторін угоди.

На відміну від інтернет-магазину, сам маркетплейс нічого не продає: він надає місце для власників інтернет-магазинів. Сучасні маркетплейси можуть надавати місце і компаніям, які постачають послуги: потрібний сервіс можна знайти, не йдучи з сайту майданчика.

Плюси в користуванні маркетплейсом для покупців очевидні: багато товарів від різних продавців в одному місці, завжди свіжа інформація про ціну та доступність дозволяє забезпечити кращий вибір, до того ж діють обов’язкові знижки для всіх учасників. Маркетплейс — це гарантія доставки товару безпосередньо від виробника без посередників, гарантія якості та повернення коштів.

Для бізнесу ж маркетплейс хороший великою платоспроможною аудиторією, якій можна пропонувати товари і показувати рекламу, при цьому не витрачаючи майже нічого на залучення і просування — маркетингом і піаром всерйоз займається власник майданчика, вкладаючи в це серйозні кошти.

Що ж вибрати: інтернет-магазин чи маркетплейс? У цілому, обидва формати привабливі і корисні. По суті, й свій інтернет-магазин, і торговий майданчик — це два самостійні канали продажів зі своїми плюсами й мінусами. Свій магазин — це ваш бренд, ваша індивідуальність, ваша візитівка. Торговий майданчик — це нові покупці, розширення на нові ринки й готові інструменти. Безумовно, деякі учасники ринку вважають більш вигідним спілкуватися зі споживачем тільки безпосередньо. Але якщо ви обмежені в часі й бюджеті та хочете швидко запустити продажу в інтернеті або вийти на нову аудиторію, то розміщення на маркетплейсі — найвигідніше рішення.

Аня ІЛЛЕНКО
Фото з інтернету

Інші новини:


Чернігівщина без жіночого футболу?

Чернігівська область залишилася без останнього представника в українському професійному жіночому футболі – 18 травня портал wfpl.com.ua повідомив, що «Єдність-ШВСМ» (Плиски) надіслала до Української асоціації футболу лист, в якому повідомляє про припинення участі в чемпіонаті України.

2020-06-03 09:51