120% свого часу я займаюся модою

2019-11-26 08:52

Відомий дизайнер Адріан Бортотто працює у сфері дизайну понад 10 років – у різних модних будинках. Наприклад, Lacostе.  Сьогодні він продовжує свою кар’єру в Dior. Адріан приїхав в Україну на особисте запрошення Марії Терехової та провів зустріч з українськими дизайнерами на майстер-класі від New Fashion Zone Education, де він поділився досвідом роботи з топовими будинками моди, а також дав практичні поради українським колегам.

– Вам удалося побачити Київ. Яке у вас враження від української моди?

– Я відвідав історичні місця у столиці України, побачив, як відпочивають у вас люди і в якому одязі ходять. Можу сказати, що в українців хороший смак. Однак ваша fashion індустрія мене дуже не вразила. Тут не вистачає творчого підходу. Тому я приїхав допомогти українським колегам стати більш успішними та відомими. Адже у них є величезний творчий потенціал. Крім того мені завжди цікаво подивитися на моду в різних країнах і надихнутися новими ідеями.

– Поділіться своїм досвідом: як побудувати успішний бренд?

– Почніть з побудови стратегії. Ви повинні знати свого клієнта, ідентифікувати його. Запропонуйте конкурентоспроможну ціну, зрозумійте, які ваші ринки збуту. Будьте гнучкими, трансформуйтеся. Наприклад, сьогодні будь-який дизайнер може використовувати соціальні мережі і продавати свою продукцію в усьому світі. До речі, у нас 60% покупців у віці 15-35 років використовують інтернет-канали для здійснення покупок.

Не забувайте про відеомаркетинг: яскраві вірусні відеоролики можуть принести славу навіть найменшому бренду. І в Україні вже є вдалі приклади.

Також важливо використовувати правильні особистості для просування вашого бренду. Так роблять відомі бренди, і це працює добре.

Інший приклад: на минулій Олімпіаді французькі спортсмени виступали в уніформі від Lacoste. Це був дуже хороший приклад концепції ambambasador, що успішно використовується компанією.

– Кого би ви назвали амбасадорами жіночої моди?

– Це Мілла Йовович, Шарліз Терон, Моніка Белуччі, Шерон Стоун, Єва Грін, Дженніфер Лоуренс та інші. Ви запитаєте, що спільного між ними? Це не мої дівчата (сміється. – Авт.). Усі ці гламурні актриси знімалися в різних фільмах. Вони уособлюють стиль і люкс. Крім того – багаті, успішні й чимало людей хоче бути схожими на них.

– Як побудувати комунікаційний дизайнер у відділі продажів? Перші хочуть зробити це яскраво, а другі отримують хороші продажі.

– Якщо між дизайнером і продажником є дискусія – це добре. Значить, у компанії розвинені різні компетенції. Потрібно знаходити психологічний підхід, тактовні правильні слова для дизайнера, якщо він зробив помилку. Побудова балансу в команді займає 50% часу хорошого керівника. Наприклад, коли я працював над спортивною колекцією, стиліст запропонував чоловічу куртку з крихкими деталями. У процесі носіння або занять спортом вони би зламалися. Я похвалив куртку, але запропонував замінити невдалі моменти.

Деякі арт-директори заробляють як зірки кіно і футболісти

– Чи можуть українські дизайнери успішно експортувати свої колекції за кордон?

– У Франції 80% моди йде на експорт. У результаті у 2018 році наш товарообіг по фешну становив 154 мільярди євро, було створено 600 тисяч нових робочих місць. Більше того, з 2017 по 2018 рік товарообіг зріс на 3 мільярди євро і 34000 нових робочих місць. Як видно з цифр, мода – серйозна індустрія. І я вважаю, що в України великий потенціал. Ви повинні експортувати.

До речі, у Франції та Західній Європі багато хто хоче стати дизайнером. Це робота мрії. Однак це не так просто. Головне – пам’ятати: де би ви не були, важливо, наскільки ви терплячі й мотивовані. Успіх з економічної точки зору буде вашою нагоро-
дою. Це може статися й через 2 роки, й через 6 років.

Я знаю хороших дизайнерів українського походження, наприклад, Літковську та Бевзу. Вони показують молодим дизайнерам, як робити успішні бренди.

– І скільки ж отримують відомі дизайнери?

– Я думаю, що їхні зарплати дуже різні. Молодший дизайнер французького модного бізнесу може починати з 1500 євро на місяць і рости далі. Зарплата зазвичай – не тема для публічної розмови у Франції. З іншого боку, немає жодних обмежень на заробітну плату для відомого дизайнера або арт-директора бренду.

– Іноді при слові «Україна» європейські модні бренди відмовляються працювати з нашими дизайнерами, незважаючи на те, що їхня робота – на високому рівні. Чому?

– На мій погляд, швидше за все, тут має значення політична й економічна ситуація у вашій країні. Йдеться про макроекономічну ситуацію. Компанії бояться не отримувати поставки вчасно, вони можуть втратити гроші, інвестуючи в вас, і т. д.

– Припустимо, український дизайнер хоче запропонувати свою колекцію іноземному бренду. Як це зробити правильно?

– Перш за все він повинен зрозуміти ДНК компанії, її філософію і те, хто її клієнт. Ви повинні пам’ятати, що даєте більше, ніж одяг. Це дизайн, модні тенденції, емоції. Коли ви добре розумієте свого майбутнього партнера, то знайдете спосіб побудувати міцне партнерство.

«Концепція розкоші вбила оригінальну традицію»

– Як продаються люксові бренди?

– Після Другої світової війни для покупців функціонували закриті магазини, в яких використовувалися дорогі тканини та індивідуальне пошиття. Сьогодні з приватного салону ми перейшли у фірмові магазини класу люкс. Тут усе важливо: освітлення, музика, навіть вибір стільців відіграє особливу роль і буде пов’язаний з історією будинку. Тепер клієнти виходять в Інтернет із такого магазину. Такий вигляд має еволюція моди. І тепер деякі люди кажуть, що сьогодні концепція індустріальної розкоші вбила оригінальну традицію розкоші в Європі.

Загалом, на ринку дорогих брендів старше покоління цінує бездоганну якість пошиття, а нові молоді клієнти більше уваги приділяють відомим послам моди, іміджу та впізнаваності бренду.

– Чи правда, що елітні будинки більше заробляють на аксесуарах?

– «Раніше так і було». Бренди заробляли на окулярах та сумках більше, ніж на колекціях. Для деяких брендів показ мод і колекції є маркетинговими інвестиціями для продажу величезного асортименту аксесуарів.

– Багато хто говорить, що якість люкса значно погіршилася. Це так?

– Я якось жартував з колегою: може, ми зробимо зелену колекцію і вона після прання розчиниться у воді? А якщо серйозно, то сьогодні рівень одягу диктує заплановане застарівання. Економічна система будується на купівлі, тому невигідно робити вічні речі. У 2000 роках ми почали помічати погіршення якості вироблених речей. У той же час існує й інша концепція бізнесу – деякі виробники дають довічну гарантію на свої черевики. Вважаю, що, споживаючи менше, ми зберігаємо природу. Адже фешн – одна з тих індустрій, які найбільше забруднють довкілля.

– Ви не думали про відкриття власного бренду?

– Це досить складно. У нас дороге виробництво, високі податки і т. д. Крім того у Франції через присутність великих брендів новачкам дуже складно виходити на ринок. Тому я вважаю за краще працювати у провідних компаніях, а не конкурувати з ними.

Досьє Адріана Бортотто
https://www.linkedin.com/in/adrien-bortotto-8a88382a
Наталія Толуб
Фото надано авторкою

Інші новини:


Хліб може коштувати понад 100 грн у разі запуску ринку землі

Сьогодні в Україні активно зростають ціни на продукти та з’являються імпортні овочі. Проте після запуску ринку землі ситуація може ускладнитись і хліб в Україні коштуватиме 130-150 грн. Про це сказав голова асоціації фермерів Волині Руслан Хомич, інформує Kurkul.com.

2020-12-02 11:38