Артем Шелковий: «Зараз глядачеві хочеться бути співучасником подій. І ми це можемо»

2019-11-22 13:21

16 листопада відзначається День працівників радіо, телебачення та зв’язку України. З нагоди цього свята ми вирішили поспілкуватися з Артемом Шелковим – відомим чернігівським шоуменом та продюсером чернігівської філії «UA: Суспільне мовлення». Куди входять телебачення, радіо та інтернет-ресурси. Говорили про телебачення, яким воно було та яким стає зараз.

– Вітаю з професійним святом! Артеме, пам’ятаєте вислів із кінофільму «Москва сльозам не вірить»: «Нічого не буде… – одне суцільне телебачення»? Зараз він уже не актуальний?

– Так, нині все інакше. За відчуттям, у телебачення ще є глядач, але з кожним роком збільшується частка людей, які черпають інформацію з інтернет-ресурсів. Сподіваюся, наступного року зможу про це сказати більш точно, плануємо проводити професійне вимірювання перегляду нашого каналу.

– Наразі люди дуже багато всього дивляться в Інтернеті. Чи не заважає це розвиватися телебаченню?

– Мені здається, що навпаки – допомагає. Принаймні тому, що ми бачимо відгуки за нашими матеріалами. У тому ж Фейсбуці охоплення аудиторії часто сягає мільйона користувачів. Узагалі, якщо говорити про сторінку в цій соціальній мережі, то у нас її раніше просто не існувало. Створена вона у грудні 2017 року, а на цей момент у нас більше 40 тисяч підписників, з цього робимо висновок, що людям цікавий наш контент.

– Який зараз новий глядач? І яка аудиторія саме вашого телеканалу? 

– Складно відповісти на це запитання. Більше про це знатиму наступного року. Тоді розумітимемо, хто, як і що дивиться на телеканалі. Щодо нашої телеаудиторії: в переважній більшості це жінки віком 60 років і старші.

– Знаєте, що люблять дивитися люди в нашому регіоні? Маєте такий контент?

– Якщо виходити з тих даних, що у нас усе ж є, то люди люблять дивитися серіали. Вони у нас є. Проте, оскільки Суспільне було профінансоване лише наполовину, то, на жаль, грошей на закупівлю нових поки немає. Наступного року, з новим прийнятим бюджетом – це 1,7 мільярда гривень (на все Суспільне (26 телеканалів, 28 радіо) – не тільки на UA: ПЕРШИЙ), думаю, що так, будемо більше створювати, а також закуповувати контент, тому, зокрема, й наш канал матиме більш цікавий вигляд, ніж зараз. Наразі ж маємо кілька серіалів: історичні, про кохання тощо. Транслюємо їх у вечірній час.

– Незабаром кінець календарного року. Якщо, забігаючи наперед, підбити підсумки, то яким цей рік був для Суспільного? Фінансово, наприклад.

– Те, що заробляємо, вкладаємо в техніку, оновили велику її частину. Тому що знімати на камери, які записують на міні діві касети, у 2019 році – це якось неправильно…

– Ви знімали на касетні камери?!

– Було й таке. Адже що собою являло Суспільне? Компанію, у котрої була доволі стара техніка, передачі різної якості – десь краще, десь гірше. Власне, то була одна компанія, а зараз стає іншою. 

Стосовно підсумків за цей рік. Мені здається, ми стали видавати кращий контент. Маємо надію, що у нас незабаром з’явиться нова студія з гарними студійними камерами. Закупили купу різних «дрібниць», які глядач, напевно, не побачить, та вони дозволять покращити звук, світло у студії тощо. Це на цьогоріч зароблені філією гроші. А якщо говорити про успіхи, то я дуже задоволений, що ми зняли дві документальні стрічки про видатних чернігівців. Одна з них про Олександра Шльончика – українського музиканта і майстра народних музичних інструментів, дідуся сучасної української співачки ONUKA.

– А що можете сказати про ваших конкурентів у сфері телебачення в межах Чернігова?

– Загалом, роботи вистачає всім. Думаю, Суспільне – це не про конкуренцію. Єдине, де сподіваємося її справді створити, – це надання рекламних послуг. Довгий час у нас із цим були проблеми, не останню роль відігравала якість картинки нашого телеканалу в ефірі, а також застаріле технічне забезпечення. Наступного року плануємо в цьому напрямку надолужувати.

Стосовно іншого контенту – ми й далі намагатимемося дотримуватися всіх журналістських стандартів при його виробництві. Як каже наш шеф-редактор новин Андрій Тіток, у нас стандарти часом жорсткіші, ніж у BBC. І десь я з ним згоден у цьому питанні.

– Тобто ви обираєте контент разом? Київ не диктує? А як із рекламою, що може і що не може йти?

– Самі створюємо, самі обираємо теми. Найголовніше, щоби вони були суспільно важливими. Стосовно реклами – є певні рамки. Для цього є юристи, які можуть сказати, що не можна випускати в наші ефіри з точки зору закону. Про рекламний контент: у нас точно не буде замовних сюжетів.

– Однак ви на такому могли би заробити гроші…

– Є, наприклад, виборча кампанія, вона триває десь тридцять днів, будь ласка, розміщуйтеся. Головне, аби там не було «чорнухи» й будь-яких закликів, що суперечать українському законодавству.

– Гаразд, тоді таке запитання: як ви вважаєте, чому люди перестали дивитися телевізор?

– От ви кажете – перестали, а я так не можу сказати. Щоби стверджувати, потрібно спиратися на цифри. Так, Інтернет, як-то кажуть, «рулить». Оскільки там у будь-який час можна знайти свій улюблений серіал і подивитися, наприклад. Однак і телевізор дивляться.

– Вам не здається, що люди почали більше довіряти Інтернету, ніж телебаченню? Багато хто перевіряє інформацію в мережі. Хіба ні?

– Можу сказати про Суспільне: нам точно можна довіряти, оскільки наші редактори перевіряють інформацію. Говорячи ж глобально: якщо ви подивитеся, то останні та передостанні вибори «зробило» якраз телебачення, а не Інтернет. Щодо перевірки інформації в Інтернеті – не згоден. Зайдіть у будь-яку велику спільноту, й там буде купа фейків. А ще є така група в мережі Фейсбук «По той бік новин», де дуже часто всі неправдиві новини та міфи розвіюють. За що їм велика подяка. І нам самим часто доводиться розвіювати фейки. Буває так, що на різних чернігівських сайтах з’являється новина про якусь подію, і ми вимушені телефонувати чи їхати перевіряти, хоча вже знаємо, що то неправда, але маємо дати інформацію: є ось так, а не так. 

– І знову повернімося до глядачів. Які вони зараз? У рамках Суспільного.

– У нас глядач і слухач (маємо ж іще й радіо). Мені здається, що глядачеві хочеться бути залученим у подію, бути її співучасником. Певно, саме тому таку популярність має формат стрімів. 

У рамках Суспільного точно важко сказати. Оскільки, якщо дивитися по нашій спільноті у Фейсбуці, то це переважно люди віком 25-34 років. А телебачення – це люди віком 60 і більше років. А взагалі, коли ми робимо новини, то вони про те, що відбувається зараз. І такі речі мають бути цікаві всім, без чіткої прив’язки до віку чи якихось соціальних груп. Адже ми даємо картину дня такою, яка вона є.

– Як ви почуваєтеся в ролі продюсера? Чи були зміни в цільовій аудиторії та в колективі, коли ви прийшли працювати сюди продюсером?

– Комфортно почуваюся, тут не нудно й цікаво. Що стосується аудиторії – то трохи був змінений курс по всій країні, а не лише у нас.

Про колектив. Так сталося, що відбулася реорганізація, точніше – оптимізація. І ми були вимушені скоротити штат працівників. Деякі моменти просто переведели на «аутсорс». Узагалі, це питання доволі болісне, бо коли ти маєш скоротити велику кількість людей, то й сам почуваєшся доволі неприємно. Були зміни й у творчому колективі, та переважно вони пов’язані з тим, що з нинішнім темпом роботи не кожен може впоратися. Ті, хто пішов, знайшли себе в інших медіа. І я радий, що вони не розгубилися, а знайшли собі місце. 

– Які програми найбільше цікавлять аудиторію?

– Якщо не брати новин, то мені здається, що найбільшу зацікавленість у глядачів викликають програми з топовими, актуальними на цей момент темами. Також, якщо говорити про радіо, то там дуже добре сприймаються та слухаються передачі про історію. 

На телеканалі маємо кілька програм, і у кожної своя аудиторія. Вважаю, що у плані привернення уваги у нас цьогоріч «вистрілила» програма «Виборчий округ. Співбесіда» –  глядачам цікаво було подивитися на кандидатів у депутати. На жаль, не всі завітали до програми, але тим, хто прийшов, ми вдячні. 

І ще наше завдання була таке – поставити все на колеса, щоби все працювало. Рейтинги – це, безумовно, важливо, але штучно їх створювати ми не будемо.

Також маємо зворотний зв’язок від глядачів та слухачів через соціальні мережі й телефонні дзвінки. Щодо останніх, до речі, тут переважає радіо. Туди частіше телефонують. Судячи якраз із дзвінків, можна припустити, що воно має трохи більше охоплення аудиторії, ніж телебачення.

– І наостанок – запитання про особисте: як ви навчилися розділяти роботу в медіа та особисте життя? Як відпочиває продюсер філії?

– А от і не навчився. Принаймні поки що. Навіть колеги часто говорять, щоби розділяв це для себе, та поки я тільки у процесі. Вчуся.

Ми подякували Артемові Шелковому за відверту бесіду про телебачення. І хочемо від усієї редакції привітати працівників радіо, телебачення та зв’язку України з професійним святом!

Спілкувалася Христина ЛАВРИЩЕВА
Матеріал підготував Дмитро Павленко
Фото надано Артемом Шелковим

 

Інші новини:


«Укрпошта» доставляє маски та захисні рукавички до дверей медзакладу безкоштовно

«Укрпошта» на час карантину розпочала благодійну акцію. Тепер кожен, хто забажає, може безкоштовно відправити засоби індивідуального захисту для лікарів і пацієнтів до медичних закладів України.

2020-04-07 09:44