Про бар’єри, котрі долають жінки у бізнесі

2019-11-01 09:36

«Жінки у бізнесі – застосування принципів розширення можливостей жінок для розбудови експортного потенціалу» – цей тренінг від Чернігівської ТПП для керівниць і менеджерок, напевно, трохи неочікувано для самих учасниць підштовхнув їх до роздумів на тему гендерної рівності. Говорячи про експорт до ЄС, підприємці та підприємниці зазвичай акцентують увагу на відповідності своєї продукції певним стандартам безпеки, технічним вимогам, пошуку нових партнерів і ринків збуту, налагодженню довготривалих зв’язків.

Однак українським компаніям, які мають наміри побудувати сталу співпрацю з партнерами у країнах ЄС, уже зараз варто замислитися, якою є гендерна політика в їхніх колективах, та проаналізувати, чи прописані ці принципи у відповідних документах.

Чому це важливо? Чому варто підтримувати саме жінок? За словами спікерки з Великої Британії Клер Говард, яка працює в міжнародному проєкті (його мета – допомогти підприємствам малого й середнього бізнесу налагодити зв’язки з країнами ЄС), це наблизить цінності наших компаній до світоглядних засад керівників бізнесу в розвинених країнах. Там дуже багато уваги приділяють саме гендерній політиці. А Україна, на жаль, посідає 55-те місце з 188 країн за гендерною рівністю (такі дані містить звіт ООН про розвиток). Це пов’язано з прихованою дискримінацією та консервативними гендерними стереотипами (зокрема про те, що місце жінки – лише в родині).

Заробітна плата жінок в Україні все ще менша, ніж у чоловіків на аналогічних посадах (за даними 2014 року, становить 76% від заробітної плати чоловіків). Частково це можна пояснити тим, що жінки зайняті переважно у сфері медицини, освіти, обслуговування. На управлінських посадах у компаніях жінок теж традиційно менше (за даними за 2015 рік – тільки 38,9 %). За даними 2017 року, жінки в Україні очолюють лише 30% підприємств. Крім того цей бізнес зазвичай меншого масштабу. Жінкам також належить менше майнових об’єктів, що обмежує їхній доступ до фінансових ресурсів.

– Компанії, які пропонують жінкам більше економічних можливостей, – конкурентноспроможніші, – переконана Клер Говард. – Такі компанії демонструють корпоративну соціальну відповідальність і орієнтовані на етичне ведення бізнесу. Крім того вони зазвичай підвищують заробітну плату працівницям.

Тож починати, напевно, варто з усвідомлення реальної картини в бізнесі. Саме тому учасниці тренінгу приділили значний час аналізу ситуації на підприємствах, де вони працюють чи якими керують, і намагалися щиро відповісти на такі часом неочікувані запитання: чи має команда виконавчого керівництва у своєму складі посадову особу, яка відповідає за корпоративну програму гендерної рівності? Чи регулярно компанія демонструє свою відданість гендерній рівності в публічних заявах, публікаціях на інтернет-сторінці або в інших корпоративних комунікаціях? Який відсоток наглядової ради компанії складається з жінок? Чи має компанія практику надання допомоги працівникам, які стали жертвою домашнього насильства? Загалом в анкеті було 75 запитань.

Учасниці тренінгу, що був проведений на базі Чернігівської ТПП, ознайомилися також із деякими іншими нюансами експортування до країн ЄС. Це стосується вимог до безпеки, санітарних, маркування товарів та інтелектуальної власності. Підприємниці дізналися, як перевірити готовність власної компанії до експорту, та одержали компетентні поради від спікерки міжнародного рівня. Насамкінець учасниці отримали ще й сертифікати, що підтверджують їхні успіхи у навчанні. На важливості проведення такого заходу в нашому обласному центрі наголосив під час свого виступу президент Чернігівської ТПП Костянтин Іванов.

Вікторія СИДОРОВА
Фото авторки

Інші новини:


Сукні-сорочки

Сукні-сорочки — це прямий крій, акцент на комірці та вертикальна планка із застібками. Вони трішки строгі, трішки зухвалі, і це, мабуть, тому, що нагадують чоловічі сорочки.

2020-07-08 09:14