Наживо чи онлайн: як краще вирішувати адміністративні питання, дізнавайтеся у телепроєкті «Не виходячи з дому»

2021-08-09 08:52

Впровадження цифрової реформи в Україні вплинуло на перебіг процесів взаємодії громадян та державних структур. Відтепер, оформити ФОП, субсидію, зареєструватися у чергу до тієї чи іншої установи можна зі свого смартфона або комп’ютера. 

Однак, подібна діджиталізація досі вимагає перевірки, зокрема чи всі державні структури готові до взаємодії із клієнтами у віртуальному просторі. Саме таку перевірку проводить команда телеканалу «Новий Чернігів» у новому проєкті «Не виходячи з дому», який реалізований за підтримки Національної асоціації медіа.

Ідеться про пізнавально-розважальне шоу, в якому ведучі особисто (або допомагаючи героям) користуються низкою послуг і в режимі онлайн, і під час візитів до установ. Потім порівнюють, у кого це вийшло швидше, дешевше та зручніше, а також виявлять негативні та позитивні моменти в обох способах. Мета проєкту – розповісти про те, що багато питань можна вирішити за допомогою інтернету. Адже попри активне впровадження цифрової реформи, не всі готові перейти на нову модель взаємодії через недостатність інформації та стереотипи навколо кіберпростору. Крім того, певні послуги, такі як оформлення субсидій онлайн, наприклад, є досить новими і потребують додаткового роз’яснення серед громадян.

Команда телеканалу «Новий Чернігів» створила п’ять випусків проєкту «Не виходячи з дому». Підняли теми реєстрації на вакцинацію, оформлення субсидії, оплати комунальних послуг, заміни посвідчення водія, оформлення ФОП. Знімали упродовж двох місяців. У кожній програмі двоє ведучих. Іван Матвєєв розповідав про плюси та мінуси особистих звернень, Діна Вонг демонструвала переваги та недоліки онлайну. В одному з епізодів знявся також і Юрій Тосенко.

«Під час наших зйомок майже всі сервіси працювали як треба. Лише один раз нам не вдалася одна з операцій, але ми припускаємо, що це було через поганий доступ до Інтернету, – розповіла Діна Вонг. – У принципі, більшість нашої команди і так користувалася онлайн-сервісами, тож їх переваги для нас були очевидними. Щоправда, якщо говорити про оформлення ФОП, то тут я особисто обрала б шлях звернення до Центру надання адміністративних послуг. Просто тому, що в оформленні документів є багато нюансів і краще, аби одразу було до кого звернутися за консультацією. У ЦНАПі роз’яснять швидше, ніж якщо шукатимеш відповідь самостійно».

Іван Матвєєв за сюжетом був прихильником традиційних методів. У програмі він мав добиратися до тієї чи іншої установи, вистоювати у чергах, і все це – у масці, адже засоби індивідуального захисту ніхто не відміняв. «Один із аспектів, які ми порівнювали, – умови перебування. Загалом, у кожній установі досить комфортні зали для відвідувачів, але все одно туди потрібно доїхати, іноді і під дощем, як власне довелося робити мені, – розповів Іван Матвєєв. – Щодо черг, то не завжди вони були аж такі великі. Іноді їх і зовсім не було. Зате, великим плюсом, як на мене, є живе спілкування зі співробітниками тієї чи іншої установи. Адже вони консультують на всіх етапах проведення операцій».

До проєкту залучили чернігівців, яким потрібно було замінити посвідчення водія, оформити ФОП, субсидію, ведучі допомагали також і оплатити комунальні платежі. «По-перше, уся наша команда вдячна всім тим людям, які погодилися стати героями «Не виходячи з дому». По-друге, нам із Іваном і самим було вкрай цікаво допомагати їм. Щодо субсидій, наприклад. Я не маю права на одержання субсидій, але цікаво було подивитися, як працює віртуальний спосіб оформлення. Завдяки нашій героїні команда каналу поетапно прослідкувала цю онлайн процедуру. Це стане нам у нагоді при підготовці новинних сюжетів. І важливо було виявити, які питання для містян є не достатньо зрозумілими, аби потім інформувати їх про це в інших наших програмах».

Іван Матвєєв каже: найчастішими пересторогами щодо переходу на онлайн-сервіси є страх за свої особисті дані та звичайна необізнаність. «У кожному нашому випуску є поетапна інструкція, як робити ту чи іншу операцію. Сподіваємося, вона стане у нагоді тим, хто банально боїться натиснути щось не те». 

Проєкт «Не виходячи з дому» виходить на телеканалі «Новий Чернігів» щопонеділка о 19.20. Також його можна передивитися на YouTube-каналі «Нового Чернігова». 

Михайло СВІТ