Школа, в яку хочеться ходити

2021-05-05 08:10

Ми можемо написати багато документів, правильно на аркуші зорганізувати освітній процес, змістовно продумати всі спектри діяльності закладу теоретично, а зробити цю роботу реальною, запустити механізм, що ефективно працює, – це зовсім інша справа. І справа не однієї людини, а команди; не людей, що просто виконують доручення, а однодумців, які щодня, перш за все, мають бажання йти в колектив, для кого робота – улюблена, а навколо атмосфера, в якій цікаво, комфортно і душевно.

Дуже важливо усвідомлювати цінність того, що ти робиш. Задоволення від зворотного зв’язку: дитячих усмішок, щасливих очей – не порівняти ні з чим.

Мені як керівнику легко працювати в творчому колективі, ми підтримуємо кожну ініціативу креативних ідей, які приносять педагоги в нашу спільну роботу. Саме тому у нас цікаво на уроках, є чим зайнятись на перервах та після уроків. Наші традиційні рухливі танцювальні перерви, кольорові дні, тематичні локації до кожного свята, ярмарки, воркшопи… не залишають байдужими ні учнів, ні вчителів.

Атмосферність закладу, очікування, підготовка та саме свято – це в майбутньому незабутні спогади дитинства, віра в найкраще, в цінність життя – формують щасливу дитину з правильними думками, з уявленням, як має бути; дитину, котра знатиме, як саме вона хоче виховувати і своїх дітей; дитину, що не бажає витрачати час на безглузді речі; дитину, яка матиме позитивно насичений внутрішній контент. Зростаючи в певних умовах, залежно від них формується особистість, тому і важливо, щоб усі умови були сприятливими.

Не можу не зупинитись на темі розвитку інклюзивної освіти.

Ми часто багато говоримо своїм дітям про толерантність, дружбу, про шанобливе ставлення, але зовсім інша річ, коли вони навчаються поруч із дітьми з особливими освітніми потребами та розуміють серцем, що тут треба допомогти, що є власна відповідальність у сприянні людини, в якої щось не виходить так швидко, і знову ж таки – формування особистості відбувається через призму власних усвідомлень і розуміння цінності життя.

А найголовніше, це можливість дитини з ООП мати повноцінне життя, соціально активне, мати друзів, а не бути оточеним тільки домашніми стінами: «Найстрашніше – це відчувати себе самотнім, коли навколо повнісінько людей».

І сьогодні в нашому закладі є все для комфортного перебування учнів з ООП. Це і спеціально облаштовані санвузли, і пандус, і підйомник, який дозволяє піднімати дитину на візочку на будь-який поверх, і медіатека, де вони проводять час, можуть перепочити, а також і позайматися з логопедом, корекційним педагогом, асистентом.

Відтак найголовніше, що в них є – повноцінне життя з усіма його барвами!

Особисто я і колектив нашої чернігівської школи № 30 доклали багато зусиль до розвитку інклюзивної освіти в закладі, сьогодні за такою формою навчаються 30 учнів.

Сучасна школа на етапі реформування освіти готує людину нового типу, яка розвиває і поєднує знання та творчі здібності. Така діяльність піднімає престиж освітнього закладу, викликає підвищену зацікавленість до навчання в ньому.

У формуванні іміджу немає неважливих речей, а це – взаємовідносини в колективі, професійність учителів, зовнішній вигляд та дотримання професійної етики, втілення нових педагогічних, позашкільних ініціатив. Надзвичайно цінним є і розкриття здібностей учнів та їхніх талантів. А наші учні беруть участь та здобувають призові місця в різноманітних конкурсах, соціальних проєктах «За здоровий спосіб життя», екологічних агітбригадах, олімпіадах тощо.

Про наш позитивний імідж говорить і те, що кількість учнів навчального закладу зростає. Цього року ми перейшли рубіж – 1000 учнів, що більше майже удвічі за останні 5 років. Наша шкільна родина стає все більшою і потужнішою. Зміни в освітній мережі привели до того, що ми не відкриваємо десяті класи, але чекаємо п’ять перших класів, додатково відкриваємо два п’ятих. Безперечно, для них, як і для всіх учнів школи, особливо початкової, яка вже третій рік працює за змістом Нової української школи, будуть створені комфортні умови навчання.

Кожен заклад має свою родзинку. Батьки хочуть обрати найкращий і згодом не розчаруватися у своєму виборі. З іншого боку, кожен директор і його колектив наполегливо працюють над тим, щоб їхня школа виокремлювалася з-поміж інших.
Позитивний імідж – це не лише гарні слова на адресу закладу, а й постійна наповнюваність, розвиток, результативність та сучасна власна система виховної роботи.

Безумовно, головним завданням створення авторитетного образу закладу є і стиль керівництва, правильне скерування освітнього процесу, робота на засадах партнерства, співпраці та віри, залучення членів колективу до загальношкільних завдань, креативного підходу до надихаючої та мотивуючої роботи.

Освітній процес – це основа, але чим він насичений на перервах, у післяурочний час, також надважливо. Адже девіз, особисто мій і про який ми часто говоримо з колегами, – «Дитина повинна хотіти ходити до школи!»

Олена СКОРКО, директор Чернігівської ЗОШ № 30 І-ІІІ ступенів

Інші новини:


Галина Костенко: «Якщо люди довіряють тобі своє життя, ти не маєш права їх підвести»

Галина Костенко все життя пропрацювала медсестрою. Медичній справі жінка присвятила 35 років. Нині залишається медичним реєстратором у Вороньківській сільській лікарській амбулаторії Бобровицького району, але й надалі продовжує допомагати хворим, які звертаються до неї за звичкою.

2021-06-20 05:33