Як зайти з дитячим візочком до тролейбуса?

2019-08-20 12:41

Діставатися до поліклініки чи навіть просто в центр стало набагато легше! 

У Чернігівському тролейбусному управлінні вже є 34 тролейбуси з низькою підлогою, що дуже зручно для людей з особливими потребами. Мова про знижені заїзди та нові тролейбуси з пандусами. Гарантовано, що на кожний маршрут є такий тролейбус.
Звісно, чернігівські мами теж хочуть комфортно пересуватися з візочками та дітьми. З цього приводу ми поспілкувалися з речником ЧТУ Микитою Вікторовим.

– Коли водій повинен надати висувний пандус (апарель)?

– Водій неодмінно бачить людину з особливою потребою, коли під’їжджає до зупинки. Тому максимально наближається до тротуару. Якщо людина не може самостійно потрапити до салону, то подає сигнал водієві. У нових тролейбусах є спеціальна кнопка, при натисненні якої водій бачить на панелі сигнал і в такому разі опускає спеціально облаштований пандус.

– Чи можуть скористатися таким пандусом мами з візочками?

– У внутрішній інструкції прописано, що водій повинен надати таку послугу для людей з особливими потребами. Чисто теоретично, за умови великої відстані від тротуару до тролейбуса, теж можна попросити водія опустити пандус. Але за всю історію низькопідлогових тролейбусів не було жодної скарги, звернення, поради стосовно такої послуги. Звісно, якщо жіночка з візочком звернеться до кондуктора, водія, то, думаю, не буде проблемою допомогти їй. Хочемо наголосити, що розкладання пандуса займає певний час і тоді тролейбус виходить із графіка. Однозначно, для людини з інвалідністю водій повинен надати пандус!

– А можуть кондуктори допомагати мамам із візочками? Якщо так, то чи проводиться для них певний інструктаж?

– Напряму в  посадових інструкціях кондукторів цього не прописано. Можливо, в майбутньому цей пункт буде, але всі повинні зважати, що в нашому колективі є люди пенсійного віку, молоді тендітні дівчата, які чисто фізично не зможуть допомогти. А загалом, наш персонал завжди готовий допомагати.

Із перших вуст дізнатись інформацію про низькопідлогові тролейбуси та пандуси, якими вони облаштовані, нам удалося від водія Романа.

– Чи часто ви використовуєте ці пандуси?

– Зі свого досвіду скажу, що люди з обмеженими можливостями часто пересуваються з супроводом. Я під’їжджаю максимально близько, і пандус навіть не потрібен.

– А якщо ви бачите маму з візочком, теж під’їжджаєте?

– Звичайно! Маю сказати, що своє робоче місце я не повинен покидати. Тобто я виходжу, закриваю кабіну, опускаю пандус, чекаю на посадку, піднімаю пандус, відкриваю кабіну, і ми продовжуємо рухатися. Це займає досить великий проміжок часу та впливає на розклад руху. Потім до нас звертаються люди зі скаргами про запізнення тролейбуса. Що стосується інвалідів – то стовідсотково ми надаємо пандус. Лінії не всі адаптовані до під’їзду, також дуже заважають маршрутні таксі, котрі займають наше місце, і ми змушені паркуватися на зупинках як можемо.

Отже, мами з візочками теж можуть попросити про такий пандус, але у крайніх випадках, коли він реально потрібен! Будь ласка, зважайте на час, котрий витрачається при наданні пандуса, і не зловживайте цим!

Вікторія КАЗКОВА

Інші новини:


Запис онлайн чи жива черга?

Сьогодні ми розкажемо, які зміни у зв’язку з медичною реформою відбулися з 1 вересня 2019 року в комунальному некомерційному підприємстві «Дитяча поліклініка №1» Чернігівської міської ради. Докладніше про це розповіла заступник головного лікаря з медичної частини Наталія Крючко.

2019-09-16 10:08