Як реалізуються проєкти школярів

2021-02-01 08:22

У середу, 27 січня, в Чернігівській міській раді відбулася онлайн-презентація всеукраїнського досвіду реалізації освітніх/шкільних проєктів Громадського бюджету (бюджету участі). На ній обговорювалися принципи та особливості програми «Шкільний громадський бюджет» із досвіду міста Кременчук Полтавської області, а також ознайомилися з досвідом Сєвєродонецька Луганської області з виокремлення освітніх проєктів в окрему категорію. Захід організовано за сприяння Асоціації учасницького розвитку громад та Чернігівської міської ради. 

Нагадаємо, що Бюджет участі — це демократичний процес, який надає можливість кожному жителю брати участь у розподілі коштів місцевого бюджету через створення проєктів для покращення міста/ОТГ та/або голосування за них. Будь-який житель міста/ОТГ може подати проєкт, пов’язаний із покращенням життя в місті/ОТГ, взяти участь у конкурсі, перемогти в голосуванні і спостерігати за тим, як його проєкт реалізують у межах бюджету. В Україні вперше громадський бюджет було впроваджено в 2015 році в трьох містах: Чернігові, Черкасах і Полтаві. На початок 2020 року громадський бюджет діє в понад 200 органах місцевого самоврядування України. Громадський бюджет є чудовою нагодою, щоб молодь відчула і побачила демократію в дії. Участь у процесі громадського бюджету можуть брати учні віком 14-18 років.

Програма «Шкільний громадський бюджет» запроваджується в навчальних закладах для того, щоб навчити школярів бути активними громадянами, вирішувати шкільні потреби, мати чітку громадянську позицію та стимулювати їх до подачі своїх проєктів шляхом поширення інформації за допомогою різних інформаційних каналів. Головне правило «Шкільного громадського бюджету», щоб запропоновані проєкти покращували дозвілля школярів або сам навчальний заклад.  

Так, координатор програми «Шкільний громадський бюджет» у Кременчуці Євген Перевезенцев розповів, що з тридцяти навчальних закладів міста для участі у програмі було подано дванадцять заявок. Серед яких шляхом жеребкування обрали 4 навчальних заклади, які взяли участь у «Шкільному громадському бюджеті». В цих  чотирьох закладах було подано 32 проєкти, але лише 9 із них перемогли. Щоправда, реалізовуватимуть ці проєкти вже у нинішньому, 2021 році. Тож результатів побачити наразі не можна. Для реалізації учнівських ініціатив на кожен навчальний заклад було передбачено по 50 000 гривень. При цьому максимальна сума на один проєкт повинна становити не більше 25 000 гривень. Цікаво, що в одному закладі за перемогу може змагалися по кілька проєктів. При цьому кожен по своєму особливий та важливий. Так, у межах шкільних проєктів учні хочуть організувати собі комфортний відпочинок на перервах, облаштувавши зручні зони відпочинку в шкільному холі; поставити біля навчального закладу лавиці, щоб батькам і рідним першачків було зручно очікувати дітей зі школи; облаштувати велосипедну стоянку перед школою; осучаснити хімічну лабораторію; зробити вай-фай по всій школі; покращити шкільну залу, в якій учні займаються танцями. Підтримати запропоновані проєкти можуть учні 6-11 класів. В цілому на їхню реалізацію виділено 200 тисяч гривень.  

Під час онлайн-презентації  учасники зустрічі вступили в дискусію через те, що подібні проєкти спрямовані на вирішення локальних проблем школи і не пов’язані з дитячим самовираженням. Певною мірою так і є, але, враховуючи те, що це лише перші кроки роботи в цьому напрямі, позитив у тому є. Школярів долучають до громадської роботи і навчають проєктного менеджменту. І такі знання неодмінно знадобляться їм у подальшому житті. 

Підготувала Вікторія ГЕРАСИМЕНКО 
Фото з Інтернету

 

Інші новини:


«Бо мусить хтось стояти незворушно і не пустити ворога далі...»

Петро Кощей ніколи не боявся армії. І міг би взагалі не служити. Бо вдома в Данівці на Козелеччині залишалися немолоді батьки, в яких він був єдиною пізньою дитиною. Але 2013 року хлопець пішов до армії, був на строковій службі в Білій Церкві. 2014 року не стало батька... А Петро тоді вже був в АТО і служив там на контракті.

2021-10-13 09:03