Як комунікувати з ЖЕКом

2020-12-08 09:26

Щоб робота ЖЕКів була продуктивною і жителі багатоквартирних будинків не переймалися через комунальні послуги, з ЖЕКами треба співпрацювати. У свою чергу, у відповідності до вимог чинного законодавства України, ЖЕКи теж мають забезпечити постійну комунікацію з мешканцями кожного будинку, який обслуговують. Як це зробити, пояснив начальник КП «ЖЕК-10» Ігор ЛУЩАЙ. 

За його словами, в даному випадку треба прийняти рішення щодо обрання в кожному будинку особи, яка б виконувала ряд функцій разом із управляючою компанією, а саме вести облік доходів і витрат по кожному будинку окремо; витрачати кошти мешканців лише на обслуговування їхнього будинку; оприлюднити види та періодичність надання послуг по кожному будинку; оприлюднити графік проведення робіт із поточного ремонту; включити представника будинку до складу комісії, яка приймає роботи з поточного ремонту; погоджувати з мешканцями надання послуг із прибирання під’їздів тощо. 

Зрозуміло, що кожен мешканець не зможе приділяти стільки часу для контролю за діяльністю ЖЕКу. Та й це було б неефективно. Тож достатньо визначити одну або кілька осіб, яким можна доручити всі поточні питання взаємодії мешканців будинку та ЖЕКу. Такою особою має стати старший по будинку, якого треба обирати на зборах. Для проведення зборів треба не менш, ніж 51% мешканців квартир будинку. Якщо з певних причин таку кількість людей важко зібрати, можна провести спочатку збори не менш як 51% мешканців квартир кожного під’їзду окремо, на яких можна обрати представника від під’їзду. А потім ці представники під’їздів оберуть старшого по будинку.

Проведення будь-яких зборів обов’язково підтверджуються протоколом зборів та листом реєстрації учасників зборів. Це обов’язково! Інакше без цього збори вважаються недійсними.

В чому перевага багатоповерхівок, які мають старшого по будинку чи під’їзду? Старший будинку завжди зможе вказати працівникам ЖЕКу на конкретні потреби своєї багатоповерхівки. А оскільки нині, навіть в умовах пандемії, мешканці будинків, що обслуговуються КП «ЖЕК-10», уже чотири місяці поспіль справно сплачують комунальний платіж, то участь старшого будинку в розробці плану нових робіт змогла б суттєво покращити стан житла. Ні для кого не секрет, що від вчасності сплати за комунальні послуги залежить можливість комунального підприємства виконувати заплановані ремонти в будинках. Тож не варто нехтувати такою можливістю. 

Ігор Лущай також розповів, що найбільша проблема в тому, що не всі співвласники багатоповерхівки розуміють, що під’їзди, підвали, покрівля — все це теж належить самим мешканцям. І про стан цих приміщень теж треба дбати. Крім того, кожен мешканець відповідальний за санітарний стан будинку та своєчасну оплату за комунальні послуги. Адже ніхто нічого за безкоштовно не зможе зробити. Коли в будинку чи під’їзді буде старший, це полегшить роботу ЖЕКу та зробить її якіснішою. Тоді буде легше зрозуміти першочергові потреби кожної конкретної багатоповерхівки. Керівник КП «ЖЕК-10» наголошує на тому, що старший будинку стане хорошим доповненням до роботи ЖЕКу. За його словами, працівники підприємства намагаються працювати так, щоб не втрачати довіру своїх клієнтів. У всьому завжди прагнуть бути відкритими. «ЖЕК-10» має власні сторінки в соціальних мережах, через які він спілкується зі своїми клієнтами і закликає людей до співпраці. Адже тут переконані, саме згуртованість і злагодженість є запорукою успіху. 

Підготувала Валентина НАУМЕНКО 
Фото надано респондентом

Інші новини:


«Насправді, я люблю хеппі-енди…»

Алла Пушкіна – найстійкіший завліт Чернігівського молодіжного театру. І де б, у яких мистецьких середовищах та структурах-установах вона не опинялася, все одно повертається до свого «монастиря для своїх».

2021-01-20 09:59