Тетяна РОЄВА: «Щоб діти полюбили навчатися, вчитель має закохати його у свій предмет»

2020-12-04 08:32

Щоб видавництвом зацікавилися на державному рівні, а його мультимедійні додатки входили до контенту НУШ, треба створити унікальний і пізнаваний «бренд». Таким є видавництво «Країна Мрій» КМ Медіа, головною редакторкою та натхненницею якого є Тетяна Роєва. Ця чарівна жінка захоплює своєю щирістю, відкритістю та професіоналізмом  саме ці якості є головними важелями у створенні успішного продукту.

Тетяна Григорівна згадує своє щасливе дитинство, яке пройшло в Грем’ячі Новгород-Сіверського району. Батьки зуміли створити атмосферу любові і довіри в родині та привчили доньку до самостійності й незалежності.

У 1980 році першим місцем роботи Тетяни Григорівни після закінчення Чернігівського педагогічного інституту стала школа № 6. При цьому спочатку вона займалася з дітками, які перебували на довготривалому лікуванні в дитячій обласній лікарні.

Складала розклади уроків, приймала рішення щодо того, хто з дітей буде навчатися і в яких саме відділеннях, вела журнали та табелі для оцінювання знань та писала звіти. Згодом їй запропонували проводити один урок на день уже безпосередньо в школі, і вона встигала після занять із дітьми в лікарні, їхати на роботу до навчального закладу.

Тетяна Григорівна прагнула не тільки прищепити жагу до знань дітям, а і перевернути свідомість вчителів. Вона впевнена, що діти не повинні з пів слова розуміти вчителя. Цьому має передувати довга і наполеглива праця педагога, який має причарувати дитину та закохати у свій предмет.

Нерідко вчителі запитували Тетяну Григорівну, як саме потрібно розвивати в учнів алгоритмічне мислення. Для цього, каже Тетяна Григорівна, учню спочатку треба дати завдання, щоб він над ним самостійно подумав. І вже потім, крок за кроком, прийти до логічної й правильної відповіді.

Тетяна Григорівна запевняє:

— Головне в задачі знайти хід її розв’язування. Якщо хтось підказав   це він і розв’язав задачу, бо далі йде стандартний алгоритм міркувань. Навчити можна будь-кого. Але головне   дати учню впевненість у власних силах та надихнути його.

— Якщо дитина щось не зрозуміла, хтось посіяв в ній зернятко невпевненості та невдачі, вона буде жити з цим почуттям на всіх уроках, впевнена пані Тетяна. Учень буде себе знецінювати та зневірюватися у власних силах.

Тетяна Григорівна ніколи спеціально не готувалася до відкритих уроків, бо була завжди впевнена в своїх учнях. Одного разу в неї було три відкритих уроки поспіль в один день. Діти навіть не реагували на присутніх, тому що вони працювали не для когось, а навчалися для себе і були впевненні у своїх знаннях.

— Директором я ніколи не хотіла бути, бо преважна частина функцій директора — адміністративна, а це нівелює його, як педагога. Пів року я працювала завучем, але мене ніколи не вабило кар’єрне зростання і не було високих амбіцій, розповідає Тетяна Григорівна.

Донька Тетяни Григорівни, Лариса, також навчалася у неї в класі. Одного разу, напередодні контрольної роботи, пані Тетяна запропонувала доньці допомогти з підготовкою. Натомість Лариса відмовилася, мовляв, і так все знає. 

На перший урок, яким була алгебра, Лариса запізнилася, а Тетяна Григорівна не стала робити для неї виняток і викликала доньку до дошки, щоб перевірити її знання. Приємним здивуванням для неї було те, що впевнена учениця не тільки побудувала графік, а і досконально розповіла всі властивості функції.

Ще працюючи у школі, Тетяна Григорівна почала писати навчальні посібники. Одним із найпопулярніших і до теперішнього часу є «Алгебра у таблицях і схемах. 7-9 класи».

Згодом Тетяну Роєву запросили на посаду завідувачки відділу природничо-математичних дисциплін до Чернігівського обласного Інституту післядипломної педагогічної освіти.

— Ціль, яка насамперед стоїть переді мною, полегшити навчання учня. На вчителях лежить вся відповідальність щодо виховання людини, яка стала б справжнім громадянином України і  працювала на її розквіт. Кожен учитель повинен бути фанатом своєї справи, а також відповідальним та дисциплінованим виконавцем. Оцінка за навчання не має бути каральним інструментом. Насамперед вона повинна стимулювати та мотивувати учня. Якщо сьогодні учень отримав 7 балів, учитель має йому підказати, де саме була його помилка, щоб наступного разу учень зробив краще та отримав вищий бал.

У 2006 році Євген Халімон, колишній учень Тетяни Григорівни, запросив її на посаду редактора до сучасного видавництва «Країна мрій» (КМ Медіа), яке займається випуском паперових посібників для шкіл та мультимедійних підручників із електронними додатками, котрі відкриваються через QR-коди. До електронної платформи видавництва в Інтернеті без зайвих зусиль може приєднатися будь-яка школа України.

 Чим відрізняться відеозавдання від того, що відбувається в класі?

— У класі вчитель викликає учня, і він розв’язує завдання. Де гарантія того, що всі діти в класі працюють разом із цим учнем, а не списують із дошки вже готове завдання. Тому вдома, коли потрібно робити домашнє завдання, у них виникає ступор, бо вони не можуть самостійно знайти хід розв’язку. Друковані «Готові домашні завдання», на мою думку, заважають учням мислити та навчатися.

У наших відеоуроках учитель демонструє дітям покрокове до розв’язування певного завдання. Після чого учень може самостійно відтворювати виконання типових завдань самостійно.

Все відбувається, як на справжньому «живому» уроці, тільки онлайн. Електронна програма бездоганно підходить до кожного уроку для створення прогресивного освітнього середовища в контексті вимог НУШ.

— Ви багато років займаєтесь благодійністю і саме за вашими програмами працюють такі чернігівські заклади як інклюзивно-ресурсний центр, школа для дітей із вадами слуху, навчально-реабілітаційний центр № 2 тощо.

— Так, ми   меценати для інклюзивної освіти. Щодо себе, можу сказати, що я стовідсотковий альтруїст та завжди намагаюсь відгукнутися на прохання про допомогу. 

— Ви постійно в роботі, весь час перебуваєте в офісі видавництва. Чи є бодай хвилинка для себе, просто, щоб подихати повітрям у парку, наприклад, в обідню перерву?

— Так, робота займає більшу частину мого життя, але вихідні дні та відпустка – це «святе»!
Тому за традицією відпустку проводжу разом із моєю родиною.

— Які зараз головні труднощі у дистанційному навчанні?

Відсутність розвиненої сформованої компетенції самостійного навчання і внутрішньої дисципліни з боку учня, а з боку вчителя   нерозуміння того, що взагалі відбувається в системі навчання. Саме тому «КМ Медіа» створює актуальний навчальний контент, який став незамінним в роботі вчителя і який розуміють сучасні діти. Чим ми і пишаємося!

Поліна МОГІНСЬКА

Інші новини:


Галина Костенко: «Якщо люди довіряють тобі своє життя, ти не маєш права їх підвести»

Галина Костенко все життя пропрацювала медсестрою. Медичній справі жінка присвятила 35 років. Нині залишається медичним реєстратором у Вороньківській сільській лікарській амбулаторії Бобровицького району, але й надалі продовжує допомагати хворим, які звертаються до неї за звичкою.

2021-06-20 05:33