В Україні підрахували, скільки партії витратили на рекламу у Facebook

2020-11-27 09:25

Із початку року і до місцевих виборів, які відбулися 25 жовтня, українські політичні партії витратили на рекламу в соціальних мережах понад 5,7 млн доларів (приблизно 154 млн гривень). Більшість витрат, 5 млн доларів, були здійснені у вересні і жовтні, коли йшла передвиборча кампанія. Про це в середу повідомив рух «Чесно».

Згідно з аналізом експертів, партії витратили за шість місяців 2020 року 90 тисяч доларів, а у жовтні 1,4 млн доларів. Кандидати від партій витратили 1,8 млн доларів з власних сторінок, з партійних сторінок було сплачено майже 2,3 млн доларів.

«Ближче до виборів в мережі з’явилося чимало сторінок, які складно назвати партійними або сторінками політиків, але вони вели кампанії за і проти на сотні тисяч доларів», пояснюють експерти.

«Її створили в травні 2020 року, а з серпня по жовтень вона вже витратила майже 170 тисяч доларів. На рекламу ставили повідомлення партійців із регіонів і фрагменти ефірів шоу «Право на владу», де гостем був лідер партії Ігор Палиця», йдеться в звіті руху «Чесно».

Всього до рейтингу потрапили чотири сторінки «За майбутнє» та її представників. Наприклад, третє місце у сторінки Ігоря Палиці, який витратив 119 тисяч доларів на рекламу, п’яте у лідера списку «За майбутнє» в Івано-Франківську міськраду Олександра Шевченка (65 тисяч доларів), тринадцяте у «Жіночого руху «За майбутнє» (45,9 тисяч доларів).

«Лідер за видатками серед партій – «Слуга народу» з 880 тисяч доларів. У сумі враховували всі партійні сторінки в різних областях, сторінки партійців та інші сторінки, які рекламували повідомлення на підтримку партії. Агітацію за «Слугу народу» та її кандидатів розміщували по щонайменше 319 сторінках», говорять у «Чесно».

Друге місце у партії «За майбутнє», яка витратила 704 тисячі доларів з 96 пов’язаних сторінок, а третє – у «Європейської солідарності».

«Сторінки, які так чи інакше просували партію ОПЗЖ або її партійців, витратили на рекламу 297 тисяч доларів. Крім партійних сторінок, є профілі з нейтральними назвами. Наприклад, «Все добре в Україні» та «Політичні війни» витратили 43 тисячі доларів на рекламу Віктора Медведчука і партії», повідомляють експерти.
 

Інші новини:


Квіти, обійми і овації

Так зустрічали в Бахмачі чемпіона світу з греко-римської боротьби Імеда Худжадзе

2021-07-30 08:42