Чорна п’ятниця: що планують купувати українці

2020-11-26 13:18

Тільки 35% опитаних українців планують щось купити в чорну п’ятницю. Серед них найбільше витратяться на електроніку (комп’ютери, ноутбуки, планшети, смартфони) понад 48%, одяг і взуття 44%, побутову техніку 29% і косметику і побутову хімію 22%. Як відзначають автори дослідження, мета опитування показати рівень довіри жителів країни до цієї дати, плани на покупки, споживчі звички і головні орієнтири під час шопінгу.

Про те, що це за день «Чорна п’ятниця», знають 97% респондентів, понад половина з них робили покупки в цей день. Кращим днем для шопінгу цю дату вважають тільки 6,4% опитаних, ще 34% відповіли «скоріше так, ніж ні».

Довіри до знижок у «чорну п’ятницю» залишилося небагато: в те, що ціни знижуються, вірять лише 6% опитаних, ще 38% вважають, що прайс на товари «швидше знижується». 26% українців думають, що ціни залишаються без змін, а 13%   що вони, навпаки, підвищуються.

Найбільші знижки, на думку опитаних, у наступних товарів: категорії електроніки і побутової техніки (47% і 43% відповідно). Ще 35% українців бачить знижки в категорії одягу і взуття, а більше 25% не бачить їх зовсім.

Феномен спонтанності шопінгу в період «чорної п’ятниці» також підтвердився: 71% покупок у цей день спонтанні.

Серед проблем, котрі турбують опитаних під час покупок у «чорну п’ятницю», виділяють наступні: черги в магазинах 60%, «зависання» касових апаратів у магазинах та інтернет-магазинах 20% і 32% відповідно, затримка доставки 23%, погана якість товару 20% і невідповідність товару опису і зображенню в інтернет-магазині 28%.

На що звертають увагу українці при виборі магазину для шопінгу в цей день? Найважливіший показник це ціна, 81%, і розмір знижки 66%. Також 23% опитаних оберуть той магазин, де пропонують подарунок до покупки.

«Люди потребують приємних емоцій, особливо в наш час. Вони жадають спалахів щастя. Все це сприяє спонтанним покупкам. Тому «чорна п’ятниця» стає саме тим приводом, коли можна себе порадувати», Євгенія Близнюк, засновник і директор дослідницького агентства Gradus Research.

Дослідження було проведено методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18 60 років за статтю, розміром населеного пункту і регіону. Період проведення дослідження: 16-17 листопада 2020 року, розмір вибірки: 1434 респондента.

Інші новини:


Чернігів увійшов до топ-5 рейтингу міст України

Чернігів посів четверте місце у рейтингу найкращих міст України за результатами щорічного Українського муніципального опитування Міжнародного республіканського інституту. Результати дослідження оприлюднило видання «Новое время».

2021-09-24 13:14