Успіх компанії залежить від успіху кожного працівника

2019-08-01 09:22

Де шукати та як залучати в колективи висококласних фахівців? Як формувати ефективні команди, що рухатимуть компанію вперед? Як мотивувати персонал і створювати такі умови, аби вашим працівникам не хотілося переходити до конкурентів?

Відповіді на ці та багато інших актуальних запитань прозвучали в Чернігові під час першої конференції «HR для бізнесу: кадрові питання та їх рішення», що зібрала понад 80 учасників. Захід організував Центр інформаційної підтримки бізнесу, заснований на базі Чернігівської РТПП, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business.

Відкриваючи конференцію, президент Чернігівської торгово-промислової палати Костянтин Іванов підкреслив, що колектив компанії, себто люди, які працюють у бізнесі, є його найсильнішою й найслабкішою сторонами водночас. Тому всі, хто має відношення до роботи з колективом, гуртування команди на ефективну роботу, повинні знайти рішення, щоби ця команда була  сильною. «Звісно, у нас нині багато проблем. Це і демографічна ситуація, й ситуація на сході країни. Відтік кадрів за безвізом. Є проблеми профтехосвіти, вищої школи та середньої освітянської ланки. Отож нинішній захід має допомогти представникам бізнесу організувати справжню команду. Особливо приємно, що буде представлений і досвід наших чернігівських підприємств», — повідомив президент ТПП.

 

Тренди і проблеми українського ринку праці

На думку Тетяни Пашкіної, однієї з найвідоміших в Україні HR-експертів (порталу Rabota.ua), на ринку праці в нашій країні є три головні проблеми: демографія, безробіття й міграція. Це свідчить і про відсутність стратегії щодо навчання потрібних фахівців. Натомість маємо надлишок філологів, менеджерів, юристів, які не можуть знайти роботу. Тому профорієнтація потрібна як повітря! Проблемою рекрутингу залишається брак фахівців у найпопулярніших галузях: IT, продажі, виробництво, торгівля, адміністративний персонал, бракує кандидатів і на висококваліфіковані робітничі спеціальності. Причому зарплатня не завжди відіграє вирішальну роль. Чималий відсоток людей не працюватиме в компанії  з поганою репутацією навіть за більші гроші. Роботодавцям варто думати і про те, щоб заохочувати працівників можливістю не тільки кар’єрного, а й творчого зростання. 
Ще одна проблема: під час пошуку цікавих вакансій кандидати чомусь мало звертаються до рекрутингових компаній. Четверо з 10 отримують інформацію через сайти та «сарафанне радіо». 

Досвідом успішного найму поділилися директорка з підтримки бізнесу компанії JEVERA, співзасновниця HR-агенції DoubleU Юлія Дайнеко: «Почати пошук фахівців раджу з чіткого розуміння потреби: на яку саме вакансію потрібен спеціаліст, чим він буде займатися, за що відповідати. Адже часто спостерігаємо ситуації,  коли у процесі пошуку змінюються і суть вакансій, і вимоги до спеціаліста. Людина має знати конкретно, що робитиме на робочому місці. Варто прописати обов’язки, що за робочий день має виконувати працівник, якою може бути супутня робота і скільки відповідно додати зарплатні». 

Під час пошуку роботи кандидат може враховувати навіть, чи є дитячий садок або спортивна зала поруч із офісом. Коли ж потрібний фахівець прийде на своє робоче місце, ейчари повинні розуміти, що він робитиме першого дня, другого та через місяць і так далі. 

Компанія для людей, або бренд роботодавця

Про нюанси оплати праці розповіла HR-директорка чернігівської компанії «РЕТ Теchnologiеs» Тетяна Мекшун. Зокрема, в їхній компанії надбавки платяться за результат, за ефективність, за компетентність, за зовнішнє навчання. Впроваджуються також прозорість управління і його оцінка, як і прозорість розвитку та оцінка лідерства. Усе це – новітні інструменти заохочення персоналу. 

Ольга Пишенко, HR компанії Send Puls, акцентувала увагу на тому, що бренд роботодавця – це й підтримка позитивного іміджу компанії.  Він допомагає з меншими затратами – часовими та матеріальними – шукати спеціалістів. Якщо фахівець довіряє бренду, то може й сам прийти в компанію. «Сарафанне радіо», до речі, теж відіграє значну роль. 

Сьогодні люди мотивовані не лише зарплатою. Можливість проявити творчу ініціативу, цікаві проекти, дружний колектив, додаткові курси, тренінги, відрядження за кордон – часто головне для фахівців, котрі цінують свою ініціативу та рух уперед. 
З чого ж починати ейчару? Навчити своїх співробітників любити бренд компанії. Тоді позитивна думка розповсюджуватиметься навколо. Якщо люди задоволені, то стануть відданими лобістами вашого бренду. Ольга Пишенко похвалилася, що у них практично немає плинності кадрів у компанії. І це найважливіше досягнення!

Комунікації та стреси

На думку Марії Куравської, консультантки та еx-HR компанії «Віват трейдинг», чим складнішими є процеси в компанії, тим простішою має бути комунікація між керівниками, менеджерами та працівниками. «Амазон», наприклад, узагалі запроваджує письмові завдання. Так само і співробітник має описати пропозицію на одному аркуші. «Спрощуйте, – порадила пані Марія. – Інакше ви втратите час, а значить, і гроші». Також завдання управлінця – фокусувати команду на роботу. Якщо бізнес – класний, керівник – класний, то фахівці, що шукають роботу, точно оберуть саме вас. 

Важливий момент у цьому динамічному світі – профілактика стресу. Він має тенденцію накопичуватися, бо інформації багато, завдань – іще більше. Як із цим упоратися? Перша порада керівникові – частіше говорити своєму сумлінному працівникові, що він молодець. 

Друга – для розвантаження обирати справи, що приносять задоволення: музика, танці, прогулянки. «Найголовніший наш ресурс – енергія. Це безкінечний резервуар, що наповнюється з різних джерел», – на цій позитивній ноті завершила свою презентацію пані Марія. 

Чимало запитань до спікерів і гостей конференції прозвучало на панельній дискусії на тему «Чому люди йдуть із компанії та як їх утримати», котру модерувала Ірина Мельник. А завершила захід воркшопом «Побудова ефективної системи управління людськими ресурсами в компанії» Наталія Калініна – тренерка міжнародної категорії, консультантка, коуч, PhD MBA. І то було дуже кру-то, цікаво й корисно!

Людмила ПАРХОМЕНКО

Інші новини:


Секрети чистоти стародавнього Чернігова

Чому про наше місто говорять як про одне з найчистіших  і найдоглянутіших в Україні?  Чи впливає акуратність чернігівців на благоустрій міста? Які новації з’являться найближчим часом? Про це та інше – в серії  міні-інтерв’ю з керівниками, від яких це залежить.

2019-09-16 10:29